[2000] Twee Fritz ISDN PCI kaarten erin, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Op de zaak heb ik twee ISDN lijnen. Ik wil graag beide lijnen monitoren en alle telefoonverkeer vastleggen op 1 pc. Zodat men kan zien wie het heeft gebeld.

Dus heb ik hiervoor nog een Fritz ISDN PCI v2.0 kaart gekocht en in de computer, een W2k Pro, ingestalleerd. Tijdens installeren herkent ie tweede kaart en installeert de drivers.

Maar na herstart is er wat vreemd: er is maar 1 kaart actief.
Een blik in Eigenschappen van beide kaarten blijkt:
- 1 kaart krijgt wel IRQ en adres toegewezen (IRQ9 en Dxxx)
- andere kaart staat op geel uitroepteken en als reden is dat ie geen adres kan vinden. Kortom, geen IRQ toegewezen of zo.

Het is niet mogelijk om handmatig op normale manier aan te passen. Bij Linux users krijg ik wel meldingen dat het mogelijk is met 2 kaarten. Dus met Windows moet er een mogelijkheid bestaan.

Als je ook zoiets hebt geprobeerd en toch wel in slaagt wat in te stellen zodat beide kaarten werken, dan wil ik graag weten. Anders mag je aantal tips geven om IRQ handmatig buitenom aan te passen.

Op dit moment lijkt het wel alsof beide Fritz kaarten dezelfde irq en adres hebben volgens standaard ondanks verschillende PCI poorten. Maar let wel, ik heb in 2 onderste gezet van 5 PCI slots. Dat zijn mogelijk shared pci slots. Zou het wel kunnen werken als ik eentje wat hoger erin zet?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

MrDummy schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:15:
Op de zaak heb ik twee ISDN lijnen. Ik wil graag beide lijnen monitoren en alle telefoonverkeer vastleggen op 1 pc. Zodat men kan zien wie het heeft gebeld.

Dus heb ik hiervoor nog een Fritz ISDN PCI v2.0 kaart gekocht en in de computer, een W2k Pro, ingestalleerd. Tijdens installeren herkent ie tweede kaart en installeert de drivers.

Maar na herstart is er wat vreemd: er is maar 1 kaart actief.
Een blik in Eigenschappen van beide kaarten blijkt:
- 1 kaart krijgt wel IRQ en adres toegewezen (IRQ9 en Dxxx)
- andere kaart staat op geel uitroepteken en als reden is dat ie geen adres kan vinden. Kortom, geen IRQ toegewezen of zo.

Het is niet mogelijk om handmatig op normale manier aan te passen. Bij Linux users krijg ik wel meldingen dat het mogelijk is met 2 kaarten. Dus met Windows moet er een mogelijkheid bestaan.

Als je ook zoiets hebt geprobeerd en toch wel in slaagt wat in te stellen zodat beide kaarten werken, dan wil ik graag weten. Anders mag je aantal tips geven om IRQ handmatig buitenom aan te passen.

Op dit moment lijkt het wel alsof beide Fritz kaarten dezelfde irq en adres hebben volgens standaard ondanks verschillende PCI poorten. Maar let wel, ik heb in 2 onderste gezet van 5 PCI slots. Dat zijn mogelijk shared pci slots. Zou het wel kunnen werken als ik eentje wat hoger erin zet?
Dat kan je inderdaad proberen :)

Over welk moederbord praten we, heb je in je handleiding gekeken van het moederbord :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
aReaRe schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:43:
[...]
Dat kan je inderdaad proberen :)

Over welk moederbord praten we, heb je in je handleiding gekeken van het moederbord :?
Heeft AMD Duron 600, dus beetje ouwe mobo.
Als chipset is AMD 751/756.

Moet nog ene mobo met dual P3-700 herstellen (elco's vervangen) zodat die de zaak kan overnemen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even voor de goede orde: heb je 1 aansluiting met 2 lijnen (standaard ISDN-2, 2 telefoonnummers) of heb je 2 ISDN-2 aansluitingen (en dus in weze 4 lijnen) :?
Anders kun je wellicht met slechts 1 kaart volstaan :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 04-12-2006 15:13 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:13:
Even voor de goede orde: heb je 1 aansluiting met 2 lijnen (standaard ISDN-2, 2 telefoonnummers) of heb je 2 ISDN-2 aansluitingen (en dus in weze 4 lijnen) :?
Anders kun je wellicht met slechts 1 kaart volstaan :)
Twee keer ISDN-2 aansluitingen, dus totaal 4 lijnen monitoren. Anders weet ik ook wel dat elke ISDN-2 aansluiting 2 lijnen oplevert, maar de zaak heeft dus 4 lijnen en 3 telefoonnummers, waarvan twee dubbel is.

Ik heb ook probleem naar AVM in Duitsland gestuurd over 2 kaarten kwestie. Kijken of het wat oplevert.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De kogel is door de kerk.

AVM heeft een antwoord op mijn probleem en het is niet mogelijk twee passieve kaarten (ja, Fritz ISDN PCI v2.0 kaarten zijn het) omdat IRQ en zo kennelijk vast zitten. Ik moet actieve nemen welke dus over eigen chip beschikken, zodat anders instellen wel kan.
Please note that it not possible to install more than one passive ISDN
controller (all FRITZ!Cards and FRITZ!Xes) in a single system. In order to
operate two or more ISDN controllers, so-called active ISDN controllers
such as AVM's B1, C2, or C4 are required. The latter are equipped with
their own processor and memory and can be configured individually. Active
ISDN controllers allow installations of up to four ISDN controllers per
system.

Please also note that the combination of an active and a passive controller
is not possible either.
Jammer, dan maar andere aanpak zoeken. Gelukkig heb ik nog Webvox welke ook via USB te benaderen is. Die hangt aan ISDN en kan ook werken als modem over usb.
Daar ga ik kijken wat men mee kan doen.
Pagina: 1