Op school hebben we een project gekregen. Mijn taak is onderandere het programmeren van de uC. De bedoeling is om met de ATMEGA32 een DC accuboor motor aan te sturen.
Maar aangezien ik veel onderzoek heb gepleegd in de andere onderdelen die ik ook moet doen. Is dit stuk mij een beetje ontschoten. Ook beginnen we pas met de lessen voor uC, maar dit moet ik volgende week al af hebben.
Dit is hoe ik het zou willen hebben:
- 2 knoppen om de snelheid te verhogen of verlagen
- 4 knoppen met een vaste snelheid, zodat als je op 1 knop drukt hij naar die ingestelde snelheid gaat.
Dit alles realiseren met het PWM signaal van de uC en in C. Ik heb wel iets ervaring met C maar ik zou zo zelf niet op weg kunnen komen.
Ik wou het zelf eerst testen met faden van leds mbv knoppen.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, of iedergeval helpen met een begin en hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik begin nu een beetje te stressen.
alvast bedankt
Maar aangezien ik veel onderzoek heb gepleegd in de andere onderdelen die ik ook moet doen. Is dit stuk mij een beetje ontschoten. Ook beginnen we pas met de lessen voor uC, maar dit moet ik volgende week al af hebben.
Dit is hoe ik het zou willen hebben:
- 2 knoppen om de snelheid te verhogen of verlagen
- 4 knoppen met een vaste snelheid, zodat als je op 1 knop drukt hij naar die ingestelde snelheid gaat.
Dit alles realiseren met het PWM signaal van de uC en in C. Ik heb wel iets ervaring met C maar ik zou zo zelf niet op weg kunnen komen.
Ik wou het zelf eerst testen met faden van leds mbv knoppen.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, of iedergeval helpen met een begin en hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik begin nu een beetje te stressen.
alvast bedankt