[XP] @ verschijnt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• schiemsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 09:54
Ik heb hier een eigenaardig probleem met mijn toetsenbord. De @ wilt niet meer verschijnen.

Eerst dacht ik dat het misschien een hardwarefout was, maar dat is het dus niet ( de 2 werkt nog, en andere Alt-gr alsook ctrl+alt combinaties werken nog)

Als ik het toetsenbord op qwerty instel heb ik dit probleem niet, dan verschijnt de @ wel (maar dit is wel een andere combinatie: shift + 2

Ik heb al geprobeerd om andere talen, die ook azerty gebruiken, in te stellen, maar zonder resultaat. (het franse bvb, waar enkele knoppen anders zijn)

Het systeem waarop ik werk is een dell precision M90, met windows xp SP2.

Het moet dus wel een of andere softwarefout zijn, waardoor die combinatie niet meer wordt geinterpreteerd om een @ weer te geven. Maar hoe zou dit kunnen gebeuren en hoe krijg ik het weer in orde?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
schiemsky schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:02:
Als ik het toetsenbord op qwerty instel heb ik dit probleem niet, dan verschijnt de @ wel
Wat is dan het probleem? Is het geen qwerty-toetsenbord?

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44

LieveNiels

On Fire

misschien even switchen van keyboardlayout, soms dan heb ik ook ineens dat ik bijvoorbeeld geen dakje meer op een a krijg (fries) en dan blijkt dus dat ie op verenigde staten staat, even terug naar NL helpt dan, misschien is dit hier ook van toepassing, succes

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
QWERTY = de standaard layout voor een NL ToetsenBord, mocht het bijv QWERTZ zijn, dan is het een duits toetsenbord.... (knopjes ff d'r uit en omwisselen moet da wel oplossen :P)

• schiemsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 09:54
Kuhlie schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:04:
[...]

Wat is dan het probleem? Is het geen qwerty-toetsenbord?
neen, een azerty. Ik bedoelde gewoon dat, als ik het op qwerty instel (via talen) , dat ik de @ wel kan tijpen op de manier waarop je die zou tijpen met een qwerty toetsenbord.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AZERTY is bij mijn weten frans. Dan heb je dus een franse / waalse keyboard-layout. Kan hoor, windows vindt dat geen probleem :)
Moet je dat alleen wel even bij je landinstellingen instellen.
Waarschijnlijk zul je een keer Lshift-Rshift-ALT hebben gedrukt...dan verwisselt je taalinstelling. Kwestie van alles uitschakelen wat je niet nodig hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The Eagle schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:29:
AZERTY is bij mijn weten frans. Dan heb je dus een franse / waalse keyboard-layout. Kan hoor, windows vindt dat geen probleem :)
Waarschijnlijk zul je een keer Lshift-Rshift-ALT hebben gedrukt...dan verwisselt je taalinstelling. Kwestie van alles uitschakelen wat je niet nodig hebt :)
of linker ctrl en shift tegelijk. Heb ik regelmatig namelijk.

I'm not as think as you stoned I am

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
The Eagle schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:29:
AZERTY is niet persee franse layout
is ook een Belgisch Vlaamse layout - ERR - Nederlands(belgisch) dus :+

effe rekening houden met de onderburen...
Pagina: 1