Toon posts:

Pagerank Landingpage

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste formum mensen, vergeef mij als ik mijn vraag in een verkeerde categorie geplaatst heb...ik ben sinds vandaag lid..dus een beginneling. Ik heb een vraag voor de echte SEO expert. Als ik voor een bedrijf een landingpage bouw en deze landingpage is een directory zet dan krijgt die directory geen pagerank...terwijl de rest van de site wel gewoon een pagerank heeft. Bijvoorbeeld: http://www.eijssink.nl/ (heeft pagerank 2), maar http://www.eijssink.nl/schoonmaak/ heeft een pagerank van 0 (is wel helemaal geindexeerd door Google dus dat is het probleem niet). Wie kan mij verder op pad helpen hiermee? Ik ben benieuwd!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Het duurt even voordat dieper gelegen pagina's ook pagerank krijgen, dit kan helemaal lang duren bij een pagerank 2 site. Als de pagina's goed gelinked staan is het dus alleen een kwestie van afwachten.

Verwijderd

Heel veel subpagina's hebben PageRank 0, ook bij websites die al jaren bestaan. Misschien dat ze niet belangrijk genoeg gevonden worden om er een aparte PageRank aan toe te kennen.

Zorg sowieso even voor een aantal duidelijke keywords in de metadata.

Revisit-after staat op 30 dagen, dus kan even duren voordat er een update komt.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:19:

Beide zijn weinig relevant. Sterker nog, revisit-after heeft totaal geen nut.

Ik heb wel m'n twijfels over de links onderaan de pagina: verwijzen naar pagina's met verschillende urls, maar met telkens precies dezelfde tekst, op één woordje na, namelijk het keyword waar je blijkbaar op gevonden wilt worden.

Cogito ergo dubito

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:19:
Heel veel subpagina's hebben PageRank 0, ook bij websites die al jaren bestaan. Misschien dat ze niet belangrijk genoeg gevonden worden om er een aparte PageRank aan toe te kennen.
Pagerank 0 is een aparte pagerank, namelijk 0. Als er geen pagerank was stond hij wel op n/a.
Daar doen de zoekmachines tegenwoordig niets meer mee ;)
Revisit after ;)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Het ligt er o.a. hoe diep je pagina gelinkt wordt vanaf de pagina met PR2. Bij iedere stap gaat er waarde verloren. Tenzij je weer veel inkomende links naar die landingspage hebt.

Bedenk daarnaast dat Google wel continu de PageRank opnieuw berekent, maar slechts enkele keren per jaar de weergave (rapportage) in de toolbar update. Het kan dus best zijn dat je eigenlijke PR inmiddels hoger of lager is dan in de toolbar wordt weergegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Millennyum op 04-12-2006 18:56 ]

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:57
Behalve een hoge frequentie van de beoogde zoekwoorden, stellen de landingspagina's inhoudelijk niks voor. Er zal dus - behalve intern - niet naar gelinkt worden. Laten we de topicstarter dus geen valse hoop geven: de PR van die landingspagina's zal ook op de lange termijn waarschijnlijk niet veel groter worden dan 0.

Je verdient pas terecht een aardige pagerank wanneer je inhoud interessant is. Schrijf bijv. een paar pagina's over hoe je een wc goed schoonmaakt1, goed dweilt2 en goed ramen lapt3. Of geef voorbeelden van de geclaimde continuïteit4 en flexibiliteit5.

spoiler:
1. geen chloor, tast het glazuur aan en gaan er zich juist vieze bacteriën hechten; tenzij het glazuur al aangetast is, dan moet je die schatjes toch weg zien te krijgen;
2. nat dweilen, met veel water en weinig schoonmaakmiddel, daarna droog dweilen;
3. niet als het te warm is, anders droogt het te snel en krijg je strepen;
4. 'wij gaan nooit op vakantie';
5. 'heeft uw secretaresse ook een schoonmaakbeurt nodig?'

Disclaimer: ik beroep me hier puur op de ervaring van mijn oma.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips! Ik ga de landingpages herschrijven en ga ervoor zorgen dat op elke landingpage een unieke tekst komt te staan, en dan is het afwachten of ik mijn PR ermee verhoog...Thanx!
Pagina: 1