[TFT] Monitor geeft vrijwel donker beeld na 3 seconden

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wao
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb een Iiyama ProLite E431S en een E430 aangesloten op mijn systeem. Ik heb echter met de E431 een probleem, namelijk dat de monitor elke keer nadat hij een beeld krijgt doorgestuurd na een 3 seconden een vrijwel zwart beeld geeft. Ik zeg vrijwel zwart omdat ik merk dat ik heel vaag nog wel de omrandingen van de windows bepaalde programma's kan zijn, maar dan moet je heel goed kijken. Het lijkt er dus op alsof er nog wel een signaal wordt doorgegeven.

Het "uitvallen" na 3 seconden gebeurt zowel tijdens het opstarten (als bijvoorbeeld het BIOS scherm wordt getoond) als na het opstarten van Windows. Tijdens elke "nieuwe" serie van beeld laat hij het beeld even zien om daarna weer weg te vallen: ik start op, zie het BIOS scherm, valt na 3 sec uit, zie het Windows opstartscherm, valt na 3 sec uit. Ik heb dit probleem niet met de E430 monitor.

Het rare is dat het soms gebeurt dat na een tijdje aan- en uitzetten van de monitor het beeld wel gewoon blijft staan en niet meer wegvalt. Hierna valt het nooit meer weg, behalve als de PC uitgezet wordt en weer opnieuw aangezet wordt.

De nieuwste Iiyama drivers heb ik geinstalleerd, heb andere kabels geprobeerd, hielp allemaal niet.

Heeft iemand een idee?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 17:50
Drivers voor een monitor zullen niet veel uitmaken. Valt denk ik niet veel te driveren. Je monitor firmware is stuk ofzo.
Of de lamp heeft gewoon kuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Ascathon op 04-12-2006 12:28 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
CCFL / CCFL inverter kapot.

• gehaktbalshoote
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2024

gehaktbalshoote

Lust altijd een gehaktbal saté

Ik heb nu het zelfde probleem, is hier wat tegen te doen?