[Outlook 2003] Labels/tags voor contactpersonen

Pagina: 1
Acties:

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Beste tweakers!

Graag zou ik de mogelijkheid willen hebben om een soort tags/trefwoorden toe te voegen aan contactpersonen in Outlook. Op dit moment zie ik deze mogelijkheid nergens. Is dit misschien via een add-on te regelen? Of kun je Outlook op een bepaalde manier configureren dan de mogelijkheid er wél is?

Waar het om gaat is dat er met enige regelmaat mailings verstuurd moeten worden, waarvoor bepaalde doelgroepen geselecteerd moeten worden. Nu kan ik voor elke groep een aparte contactpersonenlijst aanmaken, maar dit is vrij statisch. Daarom lijkt het me handiger om in mijn centrale bestand tags of labels te gebruiken waarop ik contactpersonen kan selecteren. In feite zoals Gmail de mogelijkheid biedt om contactpersonen en mails een label te geven. Met als voordeel dat iedere persoon in meerdere lijsten voor kan komen.

Wie helpt mij! Ik krijg het niet voor elkaar.

• MrAcid
  • Niet online
Dank je wel voor de link! Via die link ben ik er inmiddels achtergekomen dat tags/labels in outlook categories zijn. Zou dus ongeveer dezelfde functionaliteit moeten bieden, er is in ieder geval op te zoeken en je kunt personen meerdere categoriën toekennen. Als het nog steeds niet is wat ik zoek kom ik hier wel weer terug! :)

[ Voor 0% gewijzigd door MrAcid op 04-12-2006 14:25 . Reden: Wat is die :-D smilie hier toch lelijk.. ]

• MrAcid
  • Niet online
Ok, ik ben er bijna..! Het gebruiken van categoriën is wat ik zocht!

Opgelost!
Wat ik nu wil: in zo min mogelijk stappen contactpersonen binnen een bepaalde categorie exporteren.

Alleen, nu had ik bedacht dat het dan het handigst was om "Search Folders" aanmaken voor mijn contactpersonen. Ik weet hoe het werkt bij je gewone e-mail. Die optie is echter niet beschikbaar voor andere dingen, zoals contactpersonen, begrijp ik uit dit stukje van de Microsoft website. Er staat wel een workaround, maar ik kan helaas niet programmeren en snap ook weinig van de code die ik daar zie om het op "gezond verstand" uit te kunnen zoeken.

Een andere manier zou zijn om steeds via de "View by category" een categorie te selecteren, en deze dan te kopiëren naar een nieuwe map voor contactpersonen. Van daaruit zou ik weer kunnen exporteren. Dit is echter weer een vrij statische methode. Ik heb het liever "automatisch".

Is er iemand die toevallig het bovengenoemde scriptje geschreven of het mij uit wil leggen..? Een andere oplossing is natuurlijk ook welkom!
Opgelost!

Nou ik heb de oplossing gevonden! Onder "View > Arrange by > Current view > Define views" kun je een soort "Search Folders" idee voor contactpersonen aanmaken!

Ondanks dat ik dit topic bijna helemaal zelf gevuld heb, misschien toch een mooi naslagwerkje voor andere mensen! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 05-12-2006 11:26 . Reden: Opgelost! ]