Toon posts:

KPN/Digitenne update 27 Nov mbt. BRAVIA

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben sinds enige weken "trotse" bezitten van een sony 32S2000 bravia televisie.
Bijkomend voordeel van deze televisie is de ingebouwde dvb-t tuner.
Aangezien ik al kpn/digitenne ontvanger was moest ik alleen nog een CI Conax module op de kop zien te tikken om de kpn smartcard te kunnen lezen. Dit is uiteindelijk gelukt via de satshop.nl (technisat conax) en werkt prima.

Maar toen .....
27 nov heeft KPN roet in het eten gegooid (5 dec was toepasselijker geweest). Alle zenders moesten opnieuw getuned worden. Echter niet alle zenders worden tijdens het zoeken gevonden. Met name de zenders in bouguet 21 regio Haarlem zijn niet te vinden. Ik maak al gebruik van de KPN buitenantenne omdat de ontvangt binnenshuis niet goed was.
Met de KPN samsung single tuner zijn deze zenders wel te ontvangen in combinatie met dezelfde buitenantenne.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen mbt. de KPN buitenantenne en de Bravia tuner ? Zijn er nog mogelijkheden om de ontvangt te verbeteren ?

gegroet

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 17:38

KroeT

[...]

Ik heb toevallig hetzelfde, doch anders. Hm, dat klinkt alvast duidelijk.

Mijn Samsung Single Tuner werkt perfect, maar mijn Twin Tuner vindt dezelfde kanalen niet. Bijdraaien van de antenne kan werken, maar in mijn geval wordt het veroorzaakt doordat de Twin Tuner gewoon minder gevoelig is. De Bravia tuner kan dus ook best eens wat minder gevoelig zijn. Binnenkort geen probleem meer (voor mij dan) omdat dan de mast in Alkmaar aan gaat. Ik dacht echter dat Haarlem z'n eigen mast had, dus dan gaat m'n hele verhaal niet op.

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet helemaal bekend met antenne eigenschappen (zeg maar leek). Ik heb wel eens gehoord dat er actieve en passieve antennes zijn voor dvb-t.

Op de KPN binnen-antenne zit een klein groen ledje dat doet vermoeden dat er vanuit de samsung tunen een zwakstroom signaal aanwezig is. Ik vermoed dat deze antennes (buiten en binnen) van het actieve type zijn.

Als ik de KPN binnenantenne aansluit op mijn Bravia televisie gaat het groene lampje niet branden.
Dit doet mij vermoeden dat de Bravia tuner geen actieve antenne ondersteund.

Weet iemand of de KPN antennes compatibel zijn met de Bravia tuner ?

Weet misschien iemand ook wat deze waardes betekenen ?

COFDM: 8k
Modulatie: 64-QAM
C/R: 2/3
Guard interval: 1/4