ac3 op dvd

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 18:02
Beste tweakers,
Ik heb een klein probleem ik het met veel moeite via doom9 en dat soort pagina's de dvd van marco kunnen rippen( om te porberen) en kunnen omzetten naar een ac3 bestand, maar nu lukt het niet om hem weer op dvd dan wel cd te zetten zodat ik hem als dolby 5.1 of dts kan beluisteren. Het probleem is namelijk. Ik doe dit voor mijn vader hij is blind dus de begin menu waar het de keuze kunt maken voor de audio heeft hij niets aan want hij kan dit niet lezen hij koopt wel de orginele dvd´s maar kan hier eigenlijk niet zoveel mee. De bedoeling is heel simpel alleen de audio stream afspelen op een dvdspeler en meer niet .
mogelijk iemand die mij op weg kan helpen ik heb zelf al van alles geprobeer besweet surcode en dat soort programma´s of de prog´s kunnen niet dat gene wat ik wil of ik zelf niet

bennie 8)7

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Omzetten naar PCM. Je kunt geen Dolby Digital op een cd kwijt, dts alleen met moeite (en als je een DTS stream of encoder hebt). Wat je wel kunt doen natuurlijk is een nieuwe dvd masteren met AC-3 geluid die gewoon automatisch opstart.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Ik heb misschien een andere oplossing: Rip de menu's van de dvd af. Films zonder menu beginnen namelijk gelijk met afspelen van de film zodra je ze in de dvd speler stopt.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

CyBeR schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:33:
Omzetten naar PCM. Je kunt geen Dolby Digital op een cd kwijt, dts alleen met moeite (en als je een DTS stream of encoder hebt). Wat je wel kunt doen natuurlijk is een nieuwe dvd masteren met AC-3 geluid die gewoon automatisch opstart.
Het is niet zo moeilijk hoor, je kan best ac3 op een CD zetten, er zijn progsels om het in te pakken in PCM. Niet alle CD spelers/versterkers kunnen het aan, maar ik deed het vroeger regelmatig.

Je kan het ook encoderen naar DTS, daarvoor gebruik je een DTS encoder, deze twee processen staan uitvoerig beschreven op doom9.org dus misschien kan je je zeggen waar het misloopt TS?
Morpheus_nl schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:35:
Ik heb misschien een andere oplossing: Rip de menu's van de dvd af. Films zonder menu beginnen namelijk gelijk met afspelen van de film zodra je ze in de dvd speler stopt.
Dat kan natuurlijk ook, het makkelijkst gaat dat met DVDshrink in de Reauthor modus.

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 04-12-2006 10:37 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Morpheus_nl schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:35:
Lijkt mij ook het handigst...
Lukt al met een progje als DVDShrink...

• benprint
ff een reactie
Ik moest volgens een workarround eerst met smart ripper de dvd rippen, en dan alleen de audio die ik wilde aanvinken. Toen met besweet de *.vob converteren naar ac3 dit ging nog goed toen moest ik het weer converteren naar ddwav en hier ging het mis ik heb de wav bestanden gebrand als audio cd en als ik die afspeel dan hoor ik een soort digitale ruis en verder niets ik heb op de computer de ac3 bestanden geluisterd die zijn goed maar de wav bestanden zijn niet goed die klinken als digitale ruis. Ik heb het ook geprobeerd met dvd audio copy maar dit ging ook niet goed . MIschien denk ik inderdaad te moelijk.

• mace

mace

Sapere Aude

benprint schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:48:
ff een reactie
Ik moest volgens een workarround eerst met smart ripper de dvd rippen, en dan alleen de audio die ik wilde aanvinken. Toen met besweet de *.vob converteren naar ac3 dit ging nog goed toen moest ik het weer converteren naar ddwav en hier ging het mis ik heb de wav bestanden gebrand als audio cd en als ik die afspeel dan hoor ik een soort digitale ruis en verder niets ik heb op de computer de ac3 bestanden geluisterd die zijn goed maar de wav bestanden zijn niet goed die klinken als digitale ruis. Ik heb het ook geprobeerd met dvd audio copy maar dit ging ook niet goed . MIschien denk ik inderdaad te moelijk.
Waar speel je hem op af? zo'n combinatiegeval? Dan werkt het niet nee, je moet een fatsoenlijke versterker hebben en een CD speler met digitale uitgang, als je dat hebt, dan moet je hem op digitaal zetten.

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:37:
[...]

Lijkt mij ook het handigst...
Lukt al met een progje als DVDShrink...
Als je inderdaad DVDShrink gebruikt kun je gewoon je dvd maken die gelijk opstart. Je behoudt je beeld wel maar het geluid heb je ook. Bespaart je een heleboel werk om dat geluid apart te rippen. Zeker eens proberen.

• benprint
MaCe1337 schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:50:
[...]

Waar speel je hem op af? zo'n combinatiegeval? Dan werkt het niet nee, je moet een fatsoenlijke versterker hebben en een CD speler met digitale uitgang, als je dat hebt, dan moet je hem op digitaal zetten.
Hij word afgespeeld op een sony dvd speler met een coax en een optical output en de versterker is ook een sony str-db940 dus wel geschikt lijkt me en de computer heb ik foobar2000 met alle plugins

• mace

mace

Sapere Aude

benprint schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:55:
[...]

Hij word afgespeeld op een sony dvd speler met een coax en een optical output en de versterker is ook een sony str-db940 dus wel geschikt lijkt me en de computer heb ik foobar2000 met alle plugins
OK, en hij is digitaal aangesloten ook? het is belangrijk trouwens dat de DVD speler niks met het signaal doet, dus geen equalizer, volumeregeling, bass redirection etc.. Dat moet allemaal uit, en dan moet de versterker op de digitale ingang gezet worden, als dat alles niet helpt dan moet je een DVD maken denk ik.

Dvdshrink instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1046/blaat1dh5.th.jpg
Even zeker weten dat de goede stream gaat spelen:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/9136/blaat2dh6.th.jpg
ff alle onnodige streams weg en video op still pictures zetten (plaatsbesparing)
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/2782/blaat3op4.th.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door mace op 04-12-2006 11:17 ]

• benprint
toppie inderdaad ik dacht te moeilijk met dvd shrink lukt het zonder al te veel truken een peace of koekje great thanks
Pagina: 1