Toon posts:

[Excel 2k3] Verschillende opmaken in één cel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Excel wil ik graag in een cel een stukje tekst plaatsen met rechtsboven een kleinere tekst.
Eigenlijk net zo als een kwadraat, dus bijvoorbeeld X met een klein tweetje erboven.
Een tweetje lukt me nog wel (met invoegen, symbool), maar ik zou dus graag elke willekeurige tekst zo klein rechtsboven een andere tekst willen kunnen typen (en dat in 1 cel).
Volgens mij heet dat superscript.

Hoe doe ik dat?

PS: Het idee erachter is dat de tekst steeds een waarde is, en de kleinere tekst de bronvermelding.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 09:44 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Je kunt toch gewoon het stukje tekst wat 'klein bovenin' (superscript dus) moet worden selecteren, rechtsklikken, 'Format Cells' en dan het vinkje superscript aanzetten?

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45
Bij word kan het met superscript als je dit in excel kopieert staat het er wel mooi boven.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Excel kan dit niet.
Word wel, als je tijdens het typen [CTRL]+[+] in drukt kom je in subscript modus.. waar je text er klein onder staat... nog eens [CTRL]+[+] zet je weer terug naar normale text..

Druk je echter op [CTRL]+[Shift]+[+]. Dan kom je in super script.. waar je text er boven staat zoals jij wil. Helaas ondersteunt Excel dit niet.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• rb338
Spike_wolf schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:46:
Excel kan dit niet.
Word wel, als je tijdens het typen [CTRL]+[+] in drukt kom je in subscript modus.. waar je text er klein onder staat... nog eens [CTRL]+[+] zet je weer terug naar normale text..

Druk je echter op [CTRL]+[Shift]+[+]. Dan kom je in super script.. waar je text er boven staat zoals jij wil. Helaas ondersteunt Excel dit niet.
Mijn oplossing werkt anders prima, dus waarom het bij jou niet kan...?
Office 2003 heb ik hier en wat ik net typte werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door rb338 op 04-12-2006 09:47 ]

• cverkooyen
rb338 schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:45:
Je kunt toch gewoon het stukje tekst wat 'klein bovenin' (superscript dus) moet worden selecteren, rechtsklikken, 'Format Cells' en dan het vinkje superscript aanzetten?
Niet alle tekst in de cell moet bovenin komen hè

• rb338
cverkooyen schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:47:
[...]

Niet alle tekst in de cell moet bovenin komen hè
Daarom zeg ik ook: selecteer de tekst die superscript moet worden.
Eerst goed lezen, dan zelf proberen als je het niet gelooft. Het werkt gewoon :P

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Excel kan dit niet.

Excel kan dit zeker wel. Het is precies zoals rb338 zegt.
Het stukje tekst selecteren wat supercript moet worden. Dan rechtermuisknop en dan vinkje bij superscript.
Dit werkt bij mij in ieder geval (office 2003)

Don't worry people, i`m a professional idiot

• cverkooyen
Excel kan dit niet.

Als je het uit Word kopiert kan het dus wel.. Je ziet het alleen bovenin, in het invoerveld, niet.

• cverkooyen
rb338 schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:48:
[...]

Daarom zeg ik ook: selecteer de tekst die superscript moet worden.
Eerst goed lezen, dan zelf proberen als je het niet gelooft. Het werkt gewoon :P
Excuus je hebt gelijk. Hierbij zie je het verschil alleen ook niet in het invoerveld.

[ Voor 10% gewijzigd door cverkooyen op 04-12-2006 09:50 ]

• rb338
cverkooyen schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:48:
[...]

Als je het uit Word kopiert kan het dus wel.. Je ziet het alleen bovenin, in het invoerveld, niet.
Lekker handig, alles uit Word kopieren. Ik snap niet waarom mijn oplossing zo'n probleem zou zijn :D
edit: Aha, ok dan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 04-12-2006 09:50 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm idd.. staat er gewoon in bij de celeigenschappen...
Dat wist ik niet, ik gebruik zelf altijd sneltoetsen overal voor :P En die werken dus _niet_ vandaar..
Excusses :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:45:
Inderdaad. Je moet het alleen maar net even weten. Bedankt, dit was wat ik bedoelde!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In dit geval is het tamelijk essentieel welke Excelversie je gebruikt ;)

offtopic:
meteen je topictitel wat aangepast. 'Kan dit in een cel (zie uitleg)?' met de tag erachteraan is zonder meer origineel, maar niet echt verhelderend ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1