Toon posts:

Intel Core 2 duo

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, aangezien de mijne al een aantal jaartjes mee gaat.
Ik heb het over een desktop pc, dus geen laptop oid.

Nu heb ik eens op verschillende sites gekeken, en zie overal aanbiedingen met de Intel core 2 duo processor. Ik kwam bijvoorbeeld een aanbieding tegen (op de dell.nl site voor als iemand het wil weten :+ ) met een intel core 2 duo processor 2.13Ghz.

Ik heb momenteel een Pentium 4 3,0Ghz, nu begrijp ik dat je bij die 2.13Ghz core 2 duo dus samen 1 processor hebt van 4.26Ghz.

Nu is mijn vraag, is het niet zo dat je alleen van die "dubbele" snelheid gebruikt maakt, als je pc daar om vraagt. Dus als hij meerdere threats gebruikt, dat hij dan pas die 2e processor gaat gebruiken. Anders heb ik dus "in theorie" een 2.13Ghz processor.

Heb al op google gezocht maar kon hier eigenlijk niets zinnigs over vinden.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb je idd helemaal gelijk in

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Juist niet. Die Core 2 Duo op 2GHz blaast jouw P4 op 3GHz zo omver, zoek maar eens wat benchmarks op. MHz'en zeggen niet alles, beide hebben een verschillend architectuur.

[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 04-12-2006 09:26 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:25:
Juist niet. Die Core 2 Duo op 2GHz blaast jouw P4 op 3GHz zo omver, zoek maar eens wat benchmarks op.
Ja dat weet ik dus niet, is het niet zo dat die core 2 duo pas egt op volle toeren gaat draaien als de pc er om vraagt?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Het is niet samen 4.26 Ghz. Met spellen gebruikt de processor gewoon 1 core, dus draait je spel gewoon op 2,13 en zal in theorie je P4 dus beter zijn, maar er zit een addertje onder het gras, de FSB van de Core 2 Duo is beduidend hoger waardoor hij dus toch wel degelijk sneller is. De meerwaarde van Core 2 Duo zie je vooral in multi-tasking. Als je bijvoorbeeld een spel speelt en nog op de achtergrond een aantal programma's wil draaien.

[ Voor 36% gewijzigd door robvanderaart op 04-12-2006 09:30 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:27:
Het is niet samen 4.26 Ghz. Met spellen gebruikt de processor gewoon 1 core. Het is weliswaar sneller met multi-tasking. Of als je bijvoorbeeld een spel speelt en nog op de achtergrond een aantal programma's wil draaien.
Dus met spellen heb ik maar een 2.13Ghz processor, en als ik meerdere threats open heb staan, dan schakeld de 2e processor pas in?

• CLB
  • Niet online

CLB

Hacku schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:25:
Juist niet. Die Core 2 Duo op 2GHz blaast jouw P4 op 3GHz zo omver, zoek maar eens wat benchmarks op. MHz'en zeggen niet alles, beide hebben een verschillend architectuur.
-misverstand-

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 04-12-2006 09:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:26:
[...]

Ja dat weet ik dus niet, is het niet zo dat die core 2 duo pas egt op volle toeren gaat draaien als de pc er om vraagt?
Hoe bedoel je, op volle toeren? Meeste software maakt nog geen gebruik van dual core, dus dan wordt er 1 core maximaal benut. Maar daarom is die cpu niet trager dan jouw P4, zoals ik al zei wordt die zo omver geblazen (ja, met slechts 1 core).
CLB schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:29:
[...]

Wat zit je nou met je 'hij blaast 'm zo omver'
Ik geef toch geen antwoord op de vraag "welke is sneller'' die ik nergens zie staan.

Ik reageer op 't laatste deel: alleen 2 processoren in gebruik als dat nodig is ;)
Ik reageer toch helemaal niet op jou :?

[ Voor 27% gewijzigd door XWB op 04-12-2006 09:30 ]

March of the Eagles

• robvanderaart
Het is niet samen 4.26 Ghz. Met spellen gebruikt de processor gewoon 1 core, dus draait je spel gewoon op 2,13 en zal in theorie je P4 dus beter zijn, maar er zit een addertje onder het gras, de FSB van de Core 2 Duo is beduidend hoger waardoor hij dus toch wel degelijk sneller is. De meerwaarde van Core 2 Duo zie je vooral in multi-tasking. Als je bijvoorbeeld een spel speelt en nog op de achtergrond een aantal programma's wil draaien.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• CLB
  • Niet online

CLB

Hacku schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:29:
Ik reageer toch helemaal niet op jou :?
Dan neem ik 't terug!
Ik geef 'n antwoord en daaronder schrijf jij 'juist niet' dus vandaar!
Ik edit m'n bericht wel! Ach 't is nog vroeg!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
maar er zit een addertje onder het gras, de FSB van de Core 2 Duo is beduidend hoger waardoor hij dus toch wel degelijk sneller is
Dat heb je verkeerd op, zoals ik al zei heeft de Core 2 Duo een ander architectuur dan de P4. Kloksnelheden zeggen niet veel, je moet naar het architectuur kijken.

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:30:
Oke dat was mijn vraag,

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:33:
[...]

Dat heb je verkeerd op, zoals ik al zei heeft de Core 2 Duo een ander architectuur dan de P4. Kloksnelheden zeggen niet veel, je moet naar het architectuur kijken.
Maar die core 2 duo is dus wel een stuk sneller dan mijn p4, 3.0Ghz ...

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Uiteraard, dat zeg ik toch? ;) Wat ik bedoel is dat je niet mag denken dat je P4 sneller is omdat die een hogere kloksnelheid heeft.

March of the Eagles

Verwijderd

Ik heb op dit moment twee Core 2 Duo systemen.
Een daarvan is een FreeBSD server (1.86GHz) en de andere een Gentoo Linux werkstation (2.13GHz).

Wat ik met het commando 'top' (in Windows de takenplanner) zie is dat er processen zijn die gebruik maken van CPU0 en processen die gebruik maken van CPU1. Het lijkt er dus op dat de processen over de 2 cores worden verdeeld en niet dat 1 proces wordt verdeeld over meedere cores.

De 2.13GHz Core 2 Duo is zoveel sneller dan de P4 3.0GHz die ik hiervoor had.
Een kernel compileren gaat nu in 2 minuten en 45 seconden. Met de P4 duurde het ruim 10 minuten.

Dus: een Core 2 Duo is veel sneller dan een Pentium 4.

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:36:
Uiteraard, dat zeg ik toch? ;) Wat ik bedoel is dat je niet mag denken dat je P4 sneller is omdat die een hogere kloksnelheid heeft.
Nee ok dat snap ik, mijn vraag was alleen of hij die 2e processor pas aan zou roepen als ik meerdere threads aan zet.
Maar het is me nu duidelijk dankjewel iedereen!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:34:
[...]

Oke dat was mijn vraag,

Bedankt!
Het is toch ook zo dat zelfs gebruik je maar een core van de core 2 duo, dan is deze core op 2,13 Ghz zelfs in games en andere programma's waar je maar één core gebruikt nog beduidend sneller dan een Pentium 4 op 3.0 Ghz. De architectuur is gewoon veel beter.

Net zoals mijn AMD Athlon 64 3200+ s939 op 2.0 Ghz is vele malen sneller dan de Intel Pentium 4 socket 478 op 2.0 Ghz van mijn ouders

Edit: beetje langzaam, hiervoor al gepost

[ Voor 3% gewijzigd door Beugelfles op 04-12-2006 09:39 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:38:
[...]

Nee ok dat snap ik, mijn vraag was alleen of hij die 2e processor pas aan zou roepen als ik meerdere threads aan zet.
Maar het is me nu duidelijk dankjewel iedereen!
Wanneer software geoptimaliseerd is voor multi core zal de tweede core ook maximaal benut worden ja. Maar je mag dat ook niet vergelijken als 1 core van 4GHz, omdat het anders in elkaar zit. Ik zou zeggen, zoek eens een review van een Core 2 Duo op :)

March of the Eagles

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn op onder andere Tom's Hardware benchmarks te vinden van een boel processors, waar onder andere de C2D's bijzitten. Daar kun je gewoon zien hoe elke processor presteert ten opzichte van de anderen in een boel verschillende benchmarks :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat trouwens over deze aanbieding:

klik

Voor degene die het wil weten 8)

• robvanderaart
Je kan er beter zelf 1 samenstellen en laten monteren en installeren.

De service van DELL is niet bepaald goed.

Sommige producten ook niet maarja :+

• RoD
  • Niet online

RoD

Bovendien kun je als je het zelf samenstelt vaak goedkoper krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:07:
Je kan er beter zelf 1 samenstellen en laten monteren en installeren.

De service van DELL is niet bepaald goed.

Sommige producten ook niet maarja :+
monteren en installeren kan ik zelf :9
ik denk niet dat ik deze aanbieding zelf goedkopen kan samenstellen, dubbel geheugen en een 500Gb sata raid 0 en gratis bezorging.

@RoD Heb trouwens wel goede ervaring met service van dell ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zeg dan ook niet dat de service van Dell slecht is, geen ervaring mee. Dat was robvanderaart.

Bij die hdd staat trouwens dat het een Raid0 stripe is. Dat doet mij vermoeden dat het gewoon 2x250GB schijven zijn die aan elkaar geknoopt zijn. Als ik trouwens de prijzen van de hardware eens optel kom ik met de prijzen van de Pricewatch veel goedkoper uit.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:24:
Ik zeg dan ook niet dat de service van Dell slecht is, geen ervaring mee. Dat was robvanderaart.

Bij die hdd staat trouwens dat het een Raid0 stripe is. Dat doet mij vermoeden dat het gewoon 2x250GB schijven zijn die aan elkaar geknoopt zijn. Als ik trouwens de prijzen van de hardware eens optel kom ik met de prijzen van de Pricewatch veel goedkoper uit.
oeps sorry haha.
Hmm toch eens kijken dan

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog even goed gekeken en:
500GB Serial ATA RAID 0 Stripe [2x250GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache]
Dus 2x250GB inderdaad :) Niet zo bijzonder.

Verder, omg:
USB-geheugenpen van 512 MB [meerprijs € 165,41 of € 7/maand1]
:X

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:28:
Nog even goed gekeken en:

[...]

Dus 2x250GB inderdaad :) Niet zo bijzonder.

Verder, omg:

[...]

:X
Ja inderdaad die zag ik ook staan, heb van het weekend nog een 1Gb usb stick gehaald voor 25 euri :?

• robvanderaart
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/2773/850pcvc3.png

Dit is trouwens samengesteld bij Salland Automatisering, en is met een X1300 Pro (zelfde videokaart als van de Dell PC) en inclusief verzending (bij Dell exclusief).

Hier zit XP Professional NL + Vista Coupon bij (bij Dell moet je daar 50 euro voor bijbetalen).

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij de Dell zit echter wel 2GB geheugen. Maar dan nog ben je goedkoper uit.

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:35:
[afbeelding]

Dit is trouwens samengesteld bij Salland Automatisering, en is met een X1300 Pro (zelfde videokaart als van de Dell PC) en inclusief verzending (bij Dell exclusief).

Hier zit XP Professional NL + Vista Coupon bij (bij Dell moet je daar 50 euro voor bijbetalen).
Bij dell kost hij 849, dus dat is dan 1 euri verschil haha,
Maar inderdaad er zit bij dell geen vista upgrade bij, maar dat is voor mij ook niet echt belangrijk

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:30:
Het is niet samen 4.26 Ghz. Met spellen gebruikt de processor gewoon 1 core, dus draait je spel gewoon op 2,13 en zal in theorie je P4 dus beter zijn....
Elke cpu heeft een eigen architectuur. Een p4 is uit het stenentijdperk inmiddels. Een core2duo is veel slimmer.

Een olifant heeft grotere hersenen dan dat van een mens, maar een mens is toch slimmer omdat de hersenen van de mens slimmer in elkaar zit dan dat van een olifant.

Ter vergelijking: een Core 2 Duo processor is tot 40% sneller van een Core Duo processor op gelijke klok snelheid. Mijn boodschap: vergeet de Megahertzen! Ik heb liever een slimme CPU op een lage klokfrequentie omdat die wel snel is en minder stroom verbruikt.

Nog eens wat: het spel mag misschien wel geen dual core onsteunen, Windows doet dat wel, dus heb ik er nog altijd profijt van!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan kun je dat achterwege laten en dan ben je alsnog goedkoper uit :P MCE (+Vista coupon) is iets goedkoper.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:59
RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:36:
Bij de Dell zit echter wel 2GB geheugen. Maar dan nog ben je goedkoper uit.
Wel als je de "aanbieding" van €1199 neemt, bij die van €849 zit volgens mij 1GB geheugen:

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ging ook eigenlijk uit van die aanbieding van 1200 euro. :P

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:42:
[...]

Wel als je de "aanbieding" van €1199 neemt, bij die van €849 zit volgens mij 1GB geheugen:

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
klopt, en ik ben voor die 849 aan het kijken, trouwens bij die 849 zit 1GB geheugen, maar dat is 533Mhz. Als je de 1.024 MB [2 x 512] 667 MHz Dual Channel DDR2-geheugen pakt is het totaal € 884,69

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:44:
Ik ging ook eigenlijk uit van die aanbieding van 1200 euro. :P
ben maar een studentje hoor :9

edit: ik zie nu dat bij die 1200 ook een 19" flatpanel bij zit en 2048 geheugen ..... hmm toch nog eens over denken

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 10:49 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je niet gaat overklokken merk je het verschil toch niet. Ik gok ook niet dat er een echt OC bordje zit in de Dell.

• robvanderaart
Nadat je op Configureer en bestel heb gedrukt, druk dan gelijk eens op Controleer en voeg toe aan mandje. Dan kost het ineens 1100 eurie inclusief verzendkosten |:( De prijs is vanaf € 849,-.

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:50:
Nadat je op Configureer en bestel heb gedrukt druk dan gelijk eens op Controleer en voeg toe aan mandje. Dan kost het ineens 1100 eurie inclusief verzendkosten |:( De prijs is vanaf € 849,-.
klopt. je hebt bij het configureren van de 849 bij 1 categorie de optie om iets er af te halen dan is het 166euri (geloof ik) goedkoper!

• robvanderaart
Ik zie het. Als je de 3 jarige Service vervangt door de Collect 1 jaar ofzo dan scheelt het zoveel.

Maar de leveringkosten zijn toch 89 euro. De meerprijs van XP Pro is 41 euro. Kost je toch weer 130 euro meer. Waarvan je bijvoorbeeld 1 Gb geheugen erbij kan kopen of een betere videokaart kan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:59:
Ik zie het. Als je de 3 jarige Service vervangt door de Collect 1 jaar ofzo dan scheelt het zoveel.

Maar de leveringkosten zijn toch 89 euro. De meerprijs van XP Pro is 41 euro. Kost je toch weer 130 euro meer. Waarvan je bijvoorbeeld 1 Gb geheugen erbij kan kopen of een betere videokaart kan kopen.
die 89 euro gaan er af als je op het allerlaatste in je winkelmandje gaat kijken, dat geld trouwens nog maar 2 dagen dat gratis bezorgen :D

• robvanderaart
Er staat trouwens bij bij welke desktops / notebooks deze actie geldt.

Dimension 9200 D12926

Dit is de 1200 euro versie. Dus het geldt niet voor de 849 euro versie.

Helaas pindakaas :o

[ Voor 66% gewijzigd door robvanderaart op 04-12-2006 11:40 . Reden: Iets opmerkelijks gezien over de gratis bezorging ]

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:27:
Er staat trouwens bij bij welke desktops / notebooks deze actie geldt.

Dimension 9200 D12926

Dit is de 1200 euro versie. Dus het geldt niet voor de 849 euro versie.

Helaas pindakaas :o
je hebt het over de gratis bezorging??

• robvanderaart
Ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zag dat bij de 1200 versie een 19" flatpanel bijzit, en 2GB geheugen... en dat voor 350 euro meer ... daar heb je geen 19" EN 2048MB geheugen voor!

ja oke en de gratis bezorging :9

• robvanderaart
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/6375/400pcwu6.png

Trek daarvan € 106,- voor de 1 Gb Dual Channel Kit wat bij mijn samengesteld systeem staat.

Dan kom je uit op € 335,95. Dan heb je ook een betere kwaliteit monitor.

Totaal kom je dan uit op € 1177,-

Vervaldatum is morgen trouwens al.

[ Voor 13% gewijzigd door robvanderaart op 04-12-2006 13:05 . Reden: Verval datum + Totale prijs toegevoegd ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:17:
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, aangezien de mijne al een aantal jaartjes mee gaat.
Ik heb het over een desktop pc, dus geen laptop oid.

Nu heb ik eens op verschillende sites gekeken, en zie overal aanbiedingen met de Intel core 2 duo processor. Ik kwam bijvoorbeeld een aanbieding tegen (op de dell.nl site voor als iemand het wil weten :+ ) met een intel core 2 duo processor 2.13Ghz.

Ik heb momenteel een Pentium 4 3,0Ghz, nu begrijp ik dat je bij die 2.13Ghz core 2 duo dus samen 1 processor hebt van 4.26Ghz.

Nu is mijn vraag, is het niet zo dat je alleen van die "dubbele" snelheid gebruikt maakt, als je pc daar om vraagt. Dus als hij meerdere threats gebruikt, dat hij dan pas die 2e processor gaat gebruiken. Anders heb ik dus "in theorie" een 2.13Ghz processor.

Heb al op google gezocht maar kon hier eigenlijk niets zinnigs over vinden.
Als je hier via google niets zinnigs op kan vinden, dan moet je misschien een andere google gebruiken B)

Hier is al zoveel over gezegd en geschreven en er zijn zoveel benchmarks te vinden, topic gaat dus op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.