Mijn vader heeft onlangs een nieuwe Sony Bravia (HD ready) lcd tv gekocht om zijn oude philips 100hz tv te vervangen. Hij was niet echt te spreken over de kwaliteit, dus afgelopen weekend wezen kijken en het beeld lelijk. Via een schotel en canaldigitaal krijgt hij zijn beeld binnen en deze zit via scart aangesloten op de Bravia. Er zitten veel artefacten in het beeld (zeg maar net als een slechte DivX film). De kwaliteit is nu een stuk minder dan wat hij had met de philips. DVDs zien er prima uit, maar tv programma's zijn dus niet fraai. Wat is nu de beste oplossing... Betere decoder? Andere kabels? Andere instellingen? Alvast super bedankt!
Als de tv en tuner een mogelijkheid heeft om hdmi of component aan te sluiten dan zal dat mogelijk een verbetering geven. Mocht dit niet zo zijn dan kun je nog even controleren of je nu RGB over scart stuurt. Dit geeft vaak ook een veel beter resultaat dan een composiet-signaal over scart.
Verder moet ik zeggen dat ikzelf nog altijd de voorkeur geef aan een goede CRT tv, of het moet een LCD of Plasma betreffen die zo pakweg 3000 a 4000 euro momenteel nog kost. DIE vind ik al we de moeite waard. Maar vooralsnog de goedkopere lcd en plasma schermen kunnen mi niet tippen aan een CRT.
Verder moet ik zeggen dat ikzelf nog altijd de voorkeur geef aan een goede CRT tv, of het moet een LCD of Plasma betreffen die zo pakweg 3000 a 4000 euro momenteel nog kost. DIE vind ik al we de moeite waard. Maar vooralsnog de goedkopere lcd en plasma schermen kunnen mi niet tippen aan een CRT.
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
door de scherpte van een LCD scherm zijn de artifacts ook duidelijker te zien.
Ik heb zelf ook eeen Sony scherm en wat je kan doet is dit:
-kies persoonlijke instellingen voor beeld
-schroef evt scherpte terug
-kies bij ruisonderdrukking BNR
Dit levert bij mij het beste beeld op voor digitaal. Zolang ik niet dichter dan 2 meter bij het scherm kom heb ik geen last van de mpeg compressie.
Dit levert bij mij het beste beeld op voor digitaal. Zolang ik niet dichter dan 2 meter bij het scherm kom heb ik geen last van de mpeg compressie.
Ik frut, dus ik epibreer
ik heb dit probleem ook gehad met mijn normale tv. Bij het trekken van de kabels was een draadje in de antennestekker losgeschoten. Opnieuw gestript en aangesloten en voila.
Via wat proberen kun je het probleem denk ik wel localiseren? Oude tv geeft op dezelfde stekkers wel goed beeld?
Via wat proberen kun je het probleem denk ik wel localiseren? Oude tv geeft op dezelfde stekkers wel goed beeld?
Wat voor receiver wordt er gebruikt? Ondersteund deze wel HD sinalen?
HD signalen moeten voor zover ik weet altijd via een HDMI aansluiting naar de TV gaan, SCART kan geen HD signaal aan. Is dit probleem op alle HDTV zenders of slechts 1 zender (zo ja, wat is de bitrate van deze zender)...
Probleem zit hem waarschijnlijk in de aansluiting, vervang de scart door de HDMI kabel en je zou klaar kunnen zijn...
HD signalen moeten voor zover ik weet altijd via een HDMI aansluiting naar de TV gaan, SCART kan geen HD signaal aan. Is dit probleem op alle HDTV zenders of slechts 1 zender (zo ja, wat is de bitrate van deze zender)...
Probleem zit hem waarschijnlijk in de aansluiting, vervang de scart door de HDMI kabel en je zou klaar kunnen zijn...
Ik heb zelf ook een tijdje canal digitaal gehad, maar dan op een beamer. Zelfs in het groot zag ik bijna geen artifacten, behalve als het heel slecht weer was en/of de schotel iets was verwaaid. Check dus eens de kwaliteit van het signaal, zit in de decoder afleesmogelijkheden voor.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Inderdaad de scherpte terug zetten. Vaak is deze optimaal op zijn minimale stand of op 1 a 2 tandjes hoger. Check ook het contrast, deze kan vaak ook erg ver naar beneden.pistole schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:15:
door de scherpte van een LCD scherm zijn de artifacts ook duidelijker te zien.
En de belangrijkste misschien van allemaal.... Zet alle digitale fratsen uit, zoals DNR enzo...
Bedankt voor de snelle reacties :-)
Canaldigitaal ondersteunt geen HD (zag ik net op de web-site). De kabels zijn gelijk gebleven. Ik zag wel dat er op de receiver/decoder een seriele en parallele poort zat, misschien dat dat output is en misschien dat dat aangesloten zou kunnen worden op de VGA input van de Bravia. Verdere dan 1.5/2m kunnen mijn ouders niet van de tv zitten aangezien de tv in de tv-kamer staat (kleine ruimte). Maar ik blijf het vreemd vinden dat je met een 1200 Euro dure tv alleen maar achteruitgang boekt als het gaat om tv-programma's.
Canaldigitaal ondersteunt geen HD (zag ik net op de web-site). De kabels zijn gelijk gebleven. Ik zag wel dat er op de receiver/decoder een seriele en parallele poort zat, misschien dat dat output is en misschien dat dat aangesloten zou kunnen worden op de VGA input van de Bravia. Verdere dan 1.5/2m kunnen mijn ouders niet van de tv zitten aangezien de tv in de tv-kamer staat (kleine ruimte). Maar ik blijf het vreemd vinden dat je met een 1200 Euro dure tv alleen maar achteruitgang boekt als het gaat om tv-programma's.
Tja, dat helaas tegenwoordig realiteit. Ze zijn blijkbaar niet in staat om via welk medium dan ook een acceptabel beeld op de plasma en LCD tonnen. De CRT verdoezelt een heleboel, en het valt niet op, maak je de overstap, dan zie je pas waar je al die jaren naar gekeken hebt, en de overstap naar digitale TV is lang niet altijd een vooruitgang.
Men heeft helaas nog heeeeeeel veeeeeeeel te leren
Men heeft helaas nog heeeeeeel veeeeeeeel te leren
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
with stupid hierboven 
Andere aansluiting gaat je echt niet helpen - de kwaliteit van DVB is nu eenmaal niet beter.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:27:
Bedankt voor de snelle reacties :-)
DNR helpt bij mij wel degelijk...Ejorne schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:20:
[...]
Inderdaad de scherpte terug zetten. Vaak is deze optimaal op zijn minimale stand of op 1 a 2 tandjes hoger. Check ook het contrast, deze kan vaak ook erg ver naar beneden.
En de belangrijkste misschien van allemaal.... Zet alle digitale fratsen uit, zoals DNR enzo...
Ik frut, dus ik epibreer
Als je mpeg artefacten krijgt betekend dit dat de storing zit voor je decoder of dat het al in het singaal zit. Deze storingen worden niet veroorzaakt door de aansluiting tussen de decoder en de tv. Als die aansluiting slecht is zorgt over het algemeen voor ruis en strepen.
Kijk eens wat de signaalsterkte is die de satalietdecoder binnen krijgt. Het kan best zijn dat de aantennekabel niet goed is, de schotel niet goed gericht is, er obstakels voor staan of dat de ontvanger niet goed meer is.
Kijk eens wat de signaalsterkte is die de satalietdecoder binnen krijgt. Het kan best zijn dat de aantennekabel niet goed is, de schotel niet goed gericht is, er obstakels voor staan of dat de ontvanger niet goed meer is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zenders zoals Ned1,2,3 RTL4,57... noem maar op zitten met een bitrate van tussen 2 en 3 Mbps op satelliet. Het is dus niet raar dat je op een goede en grote tv mpeg compressie ziet. 2-3Mbps is gewoon een veel te lage bitrate voor weergave op een grote TV. Dit valt vooral op als je bij een film of serie eens naar de egaal kleurende muur gaat zitten kijken. (waarschuwing: schrik niet! - die muur blijkt helemaal niet egaal van kleur maar een knipperende blokkendoos)Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:08:
Mijn vader heeft onlangs een nieuwe Sony Bravia (HD ready) lcd tv gekocht om zijn oude philips 100hz tv te vervangen. Hij was niet echt te spreken over de kwaliteit, dus afgelopen weekend wezen kijken en het beeld lelijk. Via een schotel en canaldigitaal krijgt hij zijn beeld binnen en deze zit via scart aangesloten op de Bravia. Er zitten veel artefacten in het beeld (zeg maar net als een slechte DivX film). De kwaliteit is nu een stuk minder dan wat hij had met de philips. DVDs zien er prima uit, maar tv programma's zijn dus niet fraai. Wat is nu de beste oplossing... Betere decoder? Andere kabels? Andere instellingen? Alvast super bedankt!
CRT tv's zijn over het algemeen kleiner, waardoor de mpeg compressie minder opvalt, daarnaast geven CRT's lang niet zoveel detail/scherpte weer als LCD/Plasma's dus valt er weer minder mpeg compressie op. Kortom: als kijker geef je je nieuwe LCD of Plasma TV de schuld, in werkelijkheid ligt het gewoon aan de bron.
Controleren? Dat kan hoor: op de Astra en diverse andere satellieten zit een HDTV promo kanaal. Die zit met een bitrate van (ik dacht) >10Mpbs. DAT is pas beeld!
En daarvoor hoef je niet perse je scart kabel te vervangen voor HDMI of DVI - ook op scart ziet dit er echt super uit. Knappe jongen als je daar nog mpeg compressie in herkent.
Alles kan stuk.
Ik had ook dezelfde ervaring en heb toen een Humax HD decoder kunnen vinden. Wellicht is het subjectief maar via de HDMI kabel zijn de normale kanalen net iets minder blokkerig dan via de Scart. De HD kanalen zijn natuurlijk geweldig - nu maar wachten totdat Canaldigitaal HD kanalen gaat aanbieden.
Wat lees ik hier toch dat CRT (goede CRT tv heb ik het dan natuurlijk over) minder detail weergeven dan de goedkopere lcd en plasma tv's ???
De CRT tv verdoezeld alles ???
Nou, mijn CRT tv is echt beduidend scherper dan de lcd's en plasma's die ik tot nu toe heb gezien in de prijsklasse < 2500 Euro... Veel meer detail, veel betere zwartwaarden.
Ik denk dat het grootste verschil komt doordat veel van de lcd en plasma tv's voorzien zijn van brakke tv-tuners... Maarja, in dit geval betreft het een aansturing via een scartkabel, waarbij de tv-tuner van de lcd dus niet gebruikt wordt... Vreemd...
Maar voor mij iig geen lcd of plasma voorlopig.... Ik heb trouwens wel mooie gezien, zoals een 1080p van Panasonic... Maar ik wil niet weten wat die kost... Als zoiets straks voor pakweg 1500 euro te koop is dan ga ik overstag. Maar eerst maar eens wachten totdat hdtveen beetje inburgert...
Nou, mijn CRT tv is echt beduidend scherper dan de lcd's en plasma's die ik tot nu toe heb gezien in de prijsklasse < 2500 Euro... Veel meer detail, veel betere zwartwaarden.
Ik denk dat het grootste verschil komt doordat veel van de lcd en plasma tv's voorzien zijn van brakke tv-tuners... Maarja, in dit geval betreft het een aansturing via een scartkabel, waarbij de tv-tuner van de lcd dus niet gebruikt wordt... Vreemd...
Maar voor mij iig geen lcd of plasma voorlopig.... Ik heb trouwens wel mooie gezien, zoals een 1080p van Panasonic... Maar ik wil niet weten wat die kost... Als zoiets straks voor pakweg 1500 euro te koop is dan ga ik overstag. Maar eerst maar eens wachten totdat hdtveen beetje inburgert...
Ik zal de tips uitproberen, bedankt! Ook zal ik het HD promo kanaal eens checken en mijn vader gerust stellen dat het in de toekomst prachtig wordt. Ik geef de tv niet de schuld, aangezien DVD zeer fraai is. Wel ben ik van mening dat een nieuwe generatie tv's het beeld minstens zo goed zou moeten weergeven als de oude generatie, ook al is de input/bron niet helemaal toereikend, van mijn part d.m.v. een CRT simulatie. De nieuwe Bravia heeft een beelddiagonaal van 81cm meen ik, en de Philips een diagonaal van 73cm. Dus zo heel veel scheelt het ook niet qua grootte. Maar nogmaals bedankt!
Betere zwartwaarden mag duidelijk zijn. Maar het feit dat je meer details lijkt te zien is juist een verdoezelingEjorne schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:36:
Wat lees ik hier toch dat CRT (goede CRT tv heb ik het dan natuurlijk over) minder detail weergeven dan de goedkopere lcd en plasma tv's ???![]()
Als je op de LCD TV blokjes ziet, en op de CRT niet, dan houdt dat dus in dat de LCD TV beter de input weer kan geven, ook al is dat op de CRT misschien mooier
Tja, helaas zijn Plasma en LCD zeker niet altijd beter dan een CRT. Zo heeft alles zijn voor- en nadelen.
Je wilt het niet hebben over crt tv's die hd-ready zijn. Maar vergelijkt deze niet-hd-ready tv's wel met lcd's die dat wel zijn... Da's niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk. Toch?voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:46:
[...]
Betere zwartwaarden mag duidelijk zijn. Maar het feit dat je meer details lijkt te zien is juist een verdoezelingDat veel tuners vaak brak zijn mag duidelijk zijn. Echter hebben we het hier over digitale TV, en dus is de tuner niet van belang. Ik wil het ook niet over CRT TV's hebben die HD ready zijn, want die zijn wel degelijk in staat om een zeer scherp beeld neer te zetten natuurlijk.
Als je op de LCD TV blokjes ziet, en op de CRT niet, dan houdt dat dus in dat de LCD TV beter de input weer kan geven, ook al is dat op de CRT misschien mooierDe CRT verdoezelt dat dus wel degelijk! Een ander ding zijn kleurvlakken en slechte kleurverlopen, wat vaak een probleem is als je via Scart aansluit, wat erop wijst dat de ADC van de decoder niet erg hoogwaardig is. In dat geval heeft HDMI beter beeld (indien mogelijk).
Tja, helaas zijn Plasma en LCD zeker niet altijd beter dan een CRT. Zo heeft alles zijn voor- en nadelen.
Maar we hebben het hier over een tv-beeld dat niet de resoluties heeft van hd. De lcd tv moet dit dus upscalen naar de resolutie van het scherm... Mogelijk dat dat niet helemaal lekker gaat. Maar dat er meer detail in zou zitten vind ik merkwaardig. Mijn CRT tv is in staat om 576p weer te geven, dit ziet er heel wat detailrijker uit dan de lcd of plasma's die ik in de 'budget'klasse heb gezien... Waarbij ik het vergelijk heb gedaan met een dvd.
Maar je hebt gelijk, we hebben het hier niet over lcd vs plasma vs crt... Dus houden we er maar over op...
Ik vergelijk dat wat de TS eerst had met dat wat ie nu heeft. Natuurlijk is dat niet eerlijkEjorne schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:41:Je wilt het niet hebben over crt tv's die hd-ready zijn. Maar vergelijkt deze niet-hd-ready tv's wel met lcd's die dat wel zijn... Da's niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk. Toch?
Maar hoe wil je anders verklaren dat die blokjes er op een LCD wel zijn, en op een CRT vaak helemaal niet, of minder (natuurlijk met de zelfde bron)?
[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 04-12-2006 13:58 ]
Een brakke upscaler misschien? Maarja, dan zou het met een dvd ook slecht moeten zijn. En TS geeft aan dat het daarmee wel een mooi beeld geeft. Wellicht toch een brak signaal of de tuner de boosdoener...voodooless schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:55:
Maar hoe wil je anders verklaren dat die blokjes er op een LCD wel zijn, en op een CRT vaak helemaal niet, of minder (natuurlijk met de zelfde bron)?
Dit gaat dus niet werken als je geen HD sat-ontvanger heb waar ik eigenlijk van uit ga als ik lees hoe hij aangesloten zit. Welke sateliet ontvanger heb je overigens, ik kijk ook via sateliet (ook aan lcd tv van LG) en is eigenlijk het zelfde opgevalen als jou. Mij lijkt het echter aan canaldigitaal te lichen, dit omdat als ik erg goed kijk bij mijn vader op de Panasonic CRT het zelfde fenomeen te zien is allen zoals al gezecht minder opvallend.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:37:
Ik zal de tips uitproberen, bedankt! Ook zal ik het HD promo kanaal eens checken en mijn vader gerust stellen dat het in de toekomst prachtig wordt. Ik geef de tv niet de schuld, aangezien DVD zeer fraai is. Wel ben ik van mening dat een nieuwe generatie tv's het beeld minstens zo goed zou moeten weergeven als de oude generatie, ook al is de input/bron niet helemaal toereikend, van mijn part d.m.v. een CRT simulatie. De nieuwe Bravia heeft een beelddiagonaal van 81cm meen ik, en de Philips een diagonaal van 73cm. Dus zo heel veel scheelt het ook niet qua grootte. Maar nogmaals bedankt!
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Ik weet zo niet welke sateliet ontvanger het is. Misschien moeten we maar een keer een installateur langs laten komen die de boel even door meet. Of gewoon alleen nog maar DVD'tjes kijkenteun-v schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:53:
[...]
Dit gaat dus niet werken als je geen HD sat-ontvanger heb waar ik eigenlijk van uit ga als ik lees hoe hij aangesloten zit. Welke sateliet ontvanger heb je overigens, ik kijk ook via sateliet (ook aan lcd tv van LG) en is eigenlijk het zelfde opgevalen als jou. Mij lijkt het echter aan canaldigitaal te lichen, dit omdat als ik erg goed kijk bij mijn vader op de Panasonic CRT het zelfde fenomeen te zien is allen zoals al gezecht minder opvallend.
Zolang je beeld heb zal het verder wel met de sateliet ontvanger wel goed zijn. Ik heb zelf erg wijnig last dat het beeld slechter wordt tijdens slecht weer met slecht ontvangs, het knalt er namelijk in een keer uit. Dus daarvoor hoeft er denk ik geen instalateur langs te komen, wat nog eventueel wel kan zijn is dat je onvanger composiet over scart er uitgooid, probeer dit in de ontvanger te wijzigen naar RGB. maar dat is al
Is al vertelt.
Is al vertelt.
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Satelliet werkt nou eenmaal met compressie, kostbare gegevens gaan dus onherstelbaar verloren.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:37:
...
Wel ben ik van mening dat een nieuwe generatie tv's het beeld minstens zo goed zou moeten weergeven als de oude generatie, ook al is de input/bron niet helemaal toereikend.
...
Van poep kan je geen channel no.5 parfum maken, dus van satelliet beelden met compressie kunnen we ook geen dvd-kwaliteit maken.
Je zegt dat er desnoods 'CRT' simulatie bij moet komen, maar geloof me, dan ben je die blokken wel kwijt en komen er andere (nog veel vervelendere) problemen om de hoek kijken.
Onzin! Ik heb geen HD ontvanger en ik kan prima via scart naar een HDTV kanaal kijken (zolang het maar geen MPEG 4 kanaal is). De hogere bitrate, daar heb je via scart wel degelijk wat aan. Echter, de hogere resolutie die hier ook meteen bij komt kijken, komt over scart niet (echt) naar voren.teun-v schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:53:
[...]
Dit gaat dus niet werken als je geen HD sat-ontvanger heb waar ik eigenlijk van uit ga als ik lees hoe hij aangesloten zit.
Maar je hebt dus weldegelijk profijt bij HD tv kanalen.
[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 04-12-2006 17:13 ]
Alles kan stuk.
Verwijderd
Mag je me toch wel eens vertellen om welke zgn. HD kanalen het gaat, want non-HD ontvangers kunnen behalve MPEG4 toch ook geen MPEG2 aan?Onzin! Ik heb geen HD ontvanger en ik kan prima via scart naar een HDTV kanaal kijken (zolang het maar geen MPEG 4 kanaal is).
Ehm... alle non-hd content satelliet verkeer = MPEG2 ...Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:41:
[...]
Mag je me toch wel eens vertellen om welke zgn. HD kanalen het gaat, want non-HD ontvangers kunnen behalve MPEG4 toch ook geen MPEG2 aan?
Dus als er satelliet ontvangers bestaan die geen MPEG2 kunnen decoderen, dan zijn er mensen die bar weinig zenders hebben.
Alles kan stuk.
[quote]remco_k schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:11:
[...]
Satelliet werkt nou eenmaal met compressie, kostbare gegevens gaan dus onherstelbaar verloren.
Van poep kan je geen channel no.5 parfum maken, dus van satelliet beelden met compressie kunnen we ook geen dvd-kwaliteit maken.
Je zegt dat er desnoods 'CRT' simulatie bij moet komen, maar geloof me, dan ben je die blokken wel kwijt en komen er andere (nog veel vervelendere) problemen om de hoek kijken.
[...]
Een CRT maakt van gecomprimeerde poep anders wel een aardig luchtje; AXE of een goedkope Calvin Klein. Het is zelfs zo dat de Bravia, als je van Wide, 16:9, 14:9, Smart, etc. instellingen gaat naar 4:3 de artefacten blijven bestaan. Hopen dat Canaldigitaal gauw overschakelt naar HD en ik ga zeker alle tips uitproberen. Bedankt!
[...]
Satelliet werkt nou eenmaal met compressie, kostbare gegevens gaan dus onherstelbaar verloren.
[...]
Een CRT maakt van gecomprimeerde poep anders wel een aardig luchtje; AXE of een goedkope Calvin Klein. Het is zelfs zo dat de Bravia, als je van Wide, 16:9, 14:9, Smart, etc. instellingen gaat naar 4:3 de artefacten blijven bestaan. Hopen dat Canaldigitaal gauw overschakelt naar HD en ik ga zeker alle tips uitproberen. Bedankt!
Zoiezo vind ik de bravia tv's niet overtuigend als het gaat om SDTV... zal liggen aan de scalers...
Zelf ben ik nog dik tevreden met mijn Philips 32" BB TV (32PW9520) met PixelPlus 2 en (DNM)Digital Natural Motion... Om die kwaliteit te evenaren heb je op zn minst een Philips met PixelPlus2HD enzo nodig...
Die kunnen tenminste netjes upscalen... Andere tv's die het ook netjes (van de tft's) JVC... rest van de merken zijn best slecht kwa upscalen...
Plasma zijn in dat opzicht wel beter...
In HD Ready (720p) is er overigens weinig verschil tussen de verschillende 32" tv's...alleen Philips heeft de PixelPlus HD techniek met DNM waardoor het beeld vloeiender beweegt
, wat een erg sterk effect geeft
... (maar dat dan alleen in de topmodellen he... vanaf €1699 ofzo dacht ik?)
Ennuh.. watvoor formaat Bravia TV hebben we het hier over
? want als het een 32" is, is die 1-2m afstand erg dichtbij...(alleen HD beelden zullen dan mooi zijn...) welk formaat was de oude tv?...
Zelf ben ik nog dik tevreden met mijn Philips 32" BB TV (32PW9520) met PixelPlus 2 en (DNM)Digital Natural Motion... Om die kwaliteit te evenaren heb je op zn minst een Philips met PixelPlus2HD enzo nodig...
Die kunnen tenminste netjes upscalen... Andere tv's die het ook netjes (van de tft's) JVC... rest van de merken zijn best slecht kwa upscalen...
Plasma zijn in dat opzicht wel beter...
In HD Ready (720p) is er overigens weinig verschil tussen de verschillende 32" tv's...alleen Philips heeft de PixelPlus HD techniek met DNM waardoor het beeld vloeiender beweegt
Ennuh.. watvoor formaat Bravia TV hebben we het hier over
[ Voor 33% gewijzigd door BiG-GuY op 04-12-2006 20:25 ]
Goed, Ik wil jou wel eens live een HD promo kanaal zien kijken met een niet HD sat-ontvanger (dat boedoelde ik eigenlijk), Dan wil ik hem namelijk gelijk (de ontvanger) ook kopenremco_k schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:09:
[...]
Ehm... alle non-hd content satelliet verkeer = MPEG2 ...
Dus als er satelliet ontvangers bestaan die geen MPEG2 kunnen decoderen, dan zijn er mensen die bar weinig zenders hebben.
Laat ik nou een dreambox hebben. :-)teun-v schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:30:
[...]
Goed, Ik wil jou wel eens live een HD promo kanaal zien kijken met een niet HD sat-ontvanger (dat boedoelde ik eigenlijk), Dan wil ik hem namelijk gelijk (de ontvanger) ook kopen(uitgezonderd een dream/real box)
Maar dat neemt niet weg dat sommige HD kanalen gewoon in MPEG2 zitten, waardoor sommige reguliere sat receivers dit gewoon kunnen weergeven. Een bottle neck voor deze apparaten zou de hoge bitrate kunnen zijn.
Alles kan stuk.
Er zijn inderdaad diverse opties maar ook met een Dreambox kun je geen HD kanalen decoderen, wat wel kan is opnemen op de HD en streamen naar de PC.remco_k schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:40:
[...]
Laat ik nou een dreambox hebben. :-)
Maar dat neemt niet weg dat sommige HD kanalen gewoon in MPEG2 zitten, waardoor sommige reguliere sat receivers dit gewoon kunnen weergeven. Een bottle neck voor deze apparaten zou de hoge bitrate kunnen zijn.
En het begrip HD begrijp je verkeerd het kan inderdaad MPEG2 zijn maar dan komt er iets achter,
Voor DVB-S:
-MPEG 2
-MPEG 4:2:2
-MPEG 2 HD
-MPEG 4 HD (H264
Alleen MPEG2 is met een gewone niet HD ready ontvanger te bekijken voor de rest ziet de ontvanger wel het signaal maar kan er niets mee.
Dan heb je nog het S2 verhaal en daar kan geen enkele niet HD ontvanger iets mee die ziet zelfs het signaal niet.
voor DVB-S2:
MPEG 2
MPEG 4 SD (H264)
MPEG 4 HD (H264)
Als het dus MPEG2 is dan is het een gewone niet HD zender en die kan elke digitale ontvanger ontvangen.

Bijna goed, je hoeft niet meer naar harddisk op te nemen, dat is al jaren achterhaald. Je kunt live HD kijken door de stream op je PC te kijken (met VLC http://<ip van dreambox>/video.m3u )Er zijn inderdaad diverse opties maar ook met een Dreambox kun je geen HD kanalen decoderen, wat wel kan is opnemen op de HD en streamen naar de PC.
Verwijderd
Jup. Als ik even dvdtje kijk op mijn pc monitor is dat NIET om aan te zien. Teveel compressie artifactenEjorne schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:36:
Wat lees ik hier toch dat CRT (goede CRT tv heb ik het dan natuurlijk over) minder detail weergeven dan de goedkopere lcd en plasma tv's ???![]()

http://yogurtrat.com/files/94/howls_dvd_1.PNG
http://yogurtrat.com/files/94/howls_1.PNG
Beste zou natuurlijk de zwartwaarden van een CRT inc met de scherpte van een LCD
Als die eerste bij jou een foto is van je monitor... heb je best wel een baggermonitor... Als het een screenshot is, dan is die dvd heel erg slecht gemastered... (ik heb die anime ook gezien, en dat was een gewone dvd rip... en die zag er scherper uit dan die hd screenshot die jij laat zien...)Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:19:
[...]
Jup. Als ik even dvdtje kijk op mijn pc monitor is dat NIET om aan te zien. Teveel compressie artifacten. Knal er een hdef bron tegenaan en alles is al gelijk een stuk beter, enorm veel detail.
http://yogurtrat.com/files/94/howls_dvd_1.PNG
http://yogurtrat.com/files/94/howls_1.PNG
Beste zou natuurlijk de zwartwaarden van een CRT inc met de scherpte van een LCD
ik heb nu een 20" widescreen TFT [1680x1050] (ok die is stuk scherper) maar hiervoor had ik een 20" Compaq P1220 (een van de topmodellen...) en die gaf echt wel stukken beter beeld dan jouw plaatje...
En mijn tv geeft echt wel stuk scherper beeld als ik een dvd kijk dan mijn TFT monitor... En er verdwijnen geen details ofzo... maarja dat mag dan ook wel van een-van-de topmodellen CRT tv's...
Nogmaals: Als ik een HDTV wil met dezelfde kwaliteit heb je op zn minst een tv nodig van €1699,-
Resolutie is niet belangrijkste verschil.. maar de opties die gebruikt zijn voor het masteren/encoden... zo kan je ook een ander topic vinden over de nieuwe Marco Borsato DVD... en ik heb die gedraaid op mn pc, met HD scherm dus, en het ziet er heel erg scherp uit, het enige verschil dat ik zie met een echte HD versie is dat de randjes niet superscherp zijn... maar ik heb ook genoeg HD rips gezien die van mindere kwaliteit zijn dan deze dvd...
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 06-12-2006 08:23 ]
Kijk voor de grap eens naar een kanaal als ZDF of Premiere via de satelliettuner. Dan is de kwaliteit al een stuk beter!
Ik zou toch is kijken of je schotel niet iets verdraait is waardoor het signaal wat slechter is.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:37:
Ik kijk dan met een mycom lcd van 81cm en het beeld is hier haarscherp zelfs van dicht bij.
Pagina: 1