Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Automatisch sorteren in Explorer....

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
Jaaaahh weer een Vista vraag:

De veelbesproken Explorer:

Vroegâh:
Als je een bestand kopieerde naar een map, dan kwam ie onderaan te staan. Pas als je op F5 drukte of via het menu refreshde, dan werd de bestandenlijst pas gesorteerd. Dat vond ik heel erg makkelijk.

Nu in Vista:
Je kopieert een bestand naar een map en je moet gaan zoeken, want hij wordt meteen op de goede plek ingevoegd.

Dit geldt ook als je een archief uitpakt in een map waar al meerdere files staan. Normaal kwamen de nieuw uitgepakte files allemaal onderaan te staan. Handig als je ze nog ergens heen wilt slepen oid. Nu wordt er ook meteen weer gesorteerd....

Ik heb al zitten zoeken naar iets als 'autosort' ofzo, maar kan het niet vinden.

Mensen met een oplossing hier?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

En wat is het probleem?
Misschien kun je de sortering op "tijd gewijzigd" zetten? Volgens mij komt het gekopieerde item dan gewoon boven/onderaan te staan.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
MTWZZ schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:59:
En wat is het probleem?
Misschien kun je de sortering op "tijd gewijzigd" zetten? Volgens mij komt het gekopieerde item dan gewoon boven/onderaan te staan.
Ik zal mezelf even aanhalen ;) :
Molybdenum schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:56:
Handig als je ze nog ergens heen wilt slepen oid. Nu wordt er ook meteen weer gesorteerd....
Het is geen echt probleem, alleen iets wat IK onhandig vind. En ik vroeg me af of dit uitgezet kon worden.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:10

sjaak

un giorno credi

Ik zag een optie in de instellingen staan om de oude explorer werking te herstellen. Ik heb dit nog niet geprobeerd dus weet niet wat het precies inhoudt, maar misschien zit dit daar wel in.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Molybdenum schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:39:
Het is geen echt probleem, alleen iets wat IK onhandig vind. En ik vroeg me af of dit uitgezet kon worden.
Ah ik erger me er altijd aan dat alles steeds onderaan stond :)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Dit probleem heb ik inderdaad ook. Hij sorteerd de bestanden automatisch en dat kan wel een vervelend zijn. Zeker als je iets met RAR aan het uitpakken bent...

Ik vind het ook erg irritant dat als je bestanden aan hernoemen bent, deze automatisch gesorteerd worden. Zeker als er meer dan 100 bestanden in de map staan.

Iemand enig idee hoe je dit kan uitschakelen?
Pagina: 1