Inet wordt verbroken als ik download met router

Pagina: 1
Acties:

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb een vraag. Ik heb een chello internetaansluiting met een motrola breedband modem. Ik maak gebruik van een router en heb er een laptop en een desktop op aangesloten. Nu het volgende:
Als ik iets van het internet download, dus bv itunes of wat dan ook, dan loopt de download vast na een tijdje en verbreekt mijn verbinding. Dit heb ik niet als ik er geen router tussen heb en ik vermoed dus dat er iets mis is met de router. Ik heb er wel vaak genoeg mee gedownload. Wat kan het probleem zijn?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 14:50
Je vermeld 0,0 informatie. Van welke router maak je gebruik? Wat zijn de specificaties van het systeem waar je mee download? Gebeurd het ook bij je laptop? Welk abbo heb je van Chello? ...

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
info genoeg in ts om basis hulp te bieden:

wrs lopen de tables in je router vol.
(beperkt geheugen voor de aangesloten mac-adressen)

wrs helpt het telkens als je de router even zonder stroom zet - reset dus.

wordt ie mss ook warmer ?

(als het werkt zonder je router - en bv een switch in de plaats - is je router te brak om echt te downloaden: opgraden naar ander a-merk.)

zoek de topics gelijk "welke router goed voor grote downloaders" enzo...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:16

BHQ

soulrider schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:28:
wrs lopen de tables in je router vol.
(beperkt geheugen voor de aangesloten mac-adressen)
Ja, want in een huissituatie sluit je ook echt meer dan ~1000 (max. aantal mac-adressen van de meest simpele switchchip) pc's aan.

Misschien helpt spelen met je MTU in de router, maar je kwakt verder totaal geen specs neer.

[ Voor 14% gewijzigd door BHQ op 04-12-2006 09:32 ]

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Yapser schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:31:
[...]

Ja, want in een huissituatie sluit je ook echt meer dan ~1000 (max. aantal mac-adressen van de meest simpele switchchip) pc's aan.

Misschien helpt spelen met je MTU in de router, maar je kwakt verder totaal geen specs neer.
Het kan ook zijn dat hij het aantal connecties niet aankan. Dus niet zozeer de hoeveelheid mac addressen maar het aantal connecties naar andere computers.
Daar kunnen veel b-merk maar ook sommige a-merk routers flink van over hun nek gaan en het enigste wat je dan kan doen is hem resetten en minder connecties instellen bij je download software of een andere router kopen.

Don't worry people, i`m a professional idiot

Verwijderd

[...]

Ik denk dat ie de NAT tables en de verbindingen etc bedoeld. Dat is wel realistisch. Opzich een goede opmerking alleen dat van die MAC adressen klopt idd niet helemaal :P

Probeer ook eens in je router alle onnodige dingen uit te zetten (het liefst niet NAT of je wireless beveiliging). Dus probeer dingen uit te doen zoals UPNP etc. Misschien is je router dan stabieler.

Eventueel kan een firmware upgrade ook helpen.

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Lijkt mij peroonlijk dat TS probeert een router/modem op een router probeert aan te sluiten. probeer de router/modem eens in (ECHTE) router modus te zetten ipv hem als modem te laten configuren. ik zal even probeeren te googlen naar een linkje. het type van de modem zou wel handig zijn in de start post!!

edit typo

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
het is een topcom wbr 611, een al wat verouderde router maar... hij heeft het altijd goed gedaan. Ik heb me netwerk afgelopen vrijdag opnieuw ingesteld en sindsdien heeft hij dit mankementje. Een firmware upgrade is er niet meer.

Ik maak gebruik van Chello Classic. Ik heb bij mijn desktop maar ook bij mijn laptop last van dit probleem.

Als het nou uiteindelijk niet werkt allemaal.. wat is een goede betaalbare router?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
[...]

die tables tellen langs beide zijdes ...
WAN en LAN zijde...

en bij 't leechen kan dat wel eens probs geven net zoals het max. aantal open connecties
(mijn speedtouch wordt ook merkbaar warmer tijdens een leech-sessie met torrents enzo)

@TS:
maar swat, oude router - als het tijdelijk zonder stroom zetten weinig helpt:
gebruik dan de search voor meer info over goede routers
al topics genoeg over hier dus geen nut hier nog eens een lijst of discussie af testeken welke router wel of niet goed genoeg is...
Pagina: 1