[OC] GSkill GBLE PC4400 std voltage probleem

Pagina: 1
Acties:

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:38
Allen,

Dit geheugen heb ik al meer dan een jaar in mijn bezit en heeft altijd in mijn NF7-S gezeten en 2-2-2-5 op 220 mhz @2.9volt gedraaid. Met mijn 2400 mobile kwam ik nooit boven de 245 mhz ongeacht timings of multiplier. Maar ik dacht dat het aan mijn moederbord of processor lag dus heb er verder niet bij stil gestaan.

Nu ben ik sinds een tijdje in het bezit van een Abit AT8 32x, een 144 opteron. Alleen wil het geheugen nu weer niet harder dan 251 (@2,9V) en dan nog heb ik 1 a 2 keer per dag een bsod. Als ik hoger wil klokken kan ik het voltage omlaag doen (2,6V) en dan geeft memtest geen fouten. Alleen kan ik dan niet in windows komen. Alle verschillende timings geprobeerd, voltages (mem, proc, mobo) en multipliers. De forums van Xtremesystems (Kakaroto) hebben ook niet geholpen evenals de OC-guide van ati crossfire3200.

Vandaar mijn vraag… is het geheugen gewoon kapot of kan ik nog andere dingen proberen om alles aan de gang te krijgen?

Daarnaast is het rare dat 2,6 volt op het geheugen fouten geeft onder de 255 mhz en pas bij 260 geen fouten meer geeft.
Std volt + spd-timings werkt ook niet meer.
Verder zijn de voltages en temperaturen in orde.

BVD

Systeem:
Enermax liberty 500
1 hdd
1 optical
1900xt (non oc)

Hang loose, KiteSurfing for life!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als je het grote gskill topic erop nageslagen had, had je waarschijnlijk gelezen dat ze de beste resultaten haalden op 2,8-2,85v en daar werd telkens geadviseerd om actief te koelen ( fannetje er op richten ofzo) 2,9v is veel te veel en als je je ram nooit gekoeld hebt, misschien wel de oorzaak.

Het geheugen moet op 2,7-2,75v specs draaien wat 2,5-3-3-7 is op 275Mhz (550DDR [pc4400])

er is ook een tccd guide waaruit de meest gangbare settings kunt halen overheengelezen
welke chippies (week en jaar valt er vanaf te lezen) of hebben ze heatspreaders?

[ Voor 10% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-12-2006 08:42 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Beercase
Ik een hoop airflow in mijn kast en ze werken nu het beste op 2,9. 2.85 kan ik helaas niet selecteren op mij abit, vanaf 2,7 alleen met stappen van 0,1V.

Verder heb ik de oude 431`chips http://www.computer-tuning.nl/topics/gskill/memory.jpg geen heatspreaders dus

[ Voor 11% gewijzigd door Beercase op 04-12-2006 15:36 ]

Verwijderd

Ik geloof dat er op deze stickjes, net zoals op mijn OCZ EL Platinum's (Rev. 2), TCC* chips zitten. Deze chips houden absoluut niet van veel stroom! Op de standaard snelheden en voltages worden ze amper warm en hebben dan ook echt geen actieve koeling nodig, ga je er echter mee overclocken of het voltage verhogen dan worden deze chips gloeiend heet! Ik heb dus op mijn stickjes een fan gericht aangezien ze al een hele tijd 2.5-3-3-5 draaien op 300Mhz. Het kan zijn dat je door een hoog voltage in combinatie met geen gerichte koeling voor het geheugen je deze kapot gemaakt hebt.

Echter, laten we niet te snel van stapel lopen ... hier is een linkje naar een post van de nederlandse overclocker kakaroto, misschien dat die je wat kan helpen. (Bijv. bij het setten van timings etc.)

- HyPz

• Beercase
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:53:
Ik geloof dat er op deze stickjes, net zoals op mijn OCZ EL Platinum's (Rev. 2), TCC* chips zitten. Deze chips houden absoluut niet van veel stroom! Op de standaard snelheden en voltages worden ze amper warm en hebben dan ook echt geen actieve koeling nodig, ga je er echter mee overclocken of het voltage verhogen dan worden deze chips gloeiend heet! Ik heb dus op mijn stickjes een fan gericht aangezien ze al een hele tijd 2.5-3-3-5 draaien op 300Mhz. Het kan zijn dat je door een hoog voltage in combinatie met geen gerichte koeling voor het geheugen je deze kapot gemaakt hebt.

Echter, laten we niet te snel van stapel lopen ... hier is een linkje naar een post van de nederlandse overclocker kakaroto, misschien dat die je wat kan helpen. (Bijv. bij het setten van timings etc.)

- HyPz
Ik weet dat TCCD warm kan worden, maar 220 2,5-4-4-8@2,7V werkt niet...
Beercase schreef op maandag 04 december 2006 @ 02:49:
De forums van Xtremesystems (Kakaroto) hebben ook niet geholpen evenals de OC-guide van ati crossfire3200.
In de OP stond ookal dat ik de adviezen van Kakaroto opgevolgd heb zonder succes helaas.
Op welk voltage werkt jou OCZ@300mhz?

Verder ben ik nu aan het testen en lijkt 220@SPDtimings(2,5-4-4-8) nu wel te werken. Alleen is er 2,8V voor nodig. :s

Zal zometeen eens losse dimm's proberen.

Verwijderd

Ik draai op het ogenblik 2.84v door mijn stickjes.

• Beercase
Goed... Het bleek dat ze reeds aan het overlijden waren.
Helaas rma dus :s

Pagina: 1