Toon posts:

problemen met fletse video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Heb onlangs paar nieuwe onderdelen in mijn computer gezet. Nu wil ik weer videos kijken op mijn computer, maar windows media player speelt die allemaal heel erg flets af. Heb dit probleem eigenlijk nooit vantevoren gehad. Komthet door de codec die ik heb geinstalleerd? Heb ook geprobeerd om winamp af te spelen, maar heb precies hetzelfde probleem. De kleur is gewoon veels te wit. Hoe kan ik dit verhelpen?

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51

gatlarf

So say we all...

Heb je je drivers van je videokaart wel geïnstalleerd en indien ja, heb je je kleuren dan goed staan?

May the lords of Kobol guide you...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon zelf een beetje rondklikken in de instellingen van je videokaart of van windows media player. Kan heel leerzaam zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar normaal (kleuren van internet pagina's, word etc) zijn de kleuren wel gewoon normaal (alleen bij films niet) kan dat dan nog wel aan de videokaart liggen?

• Palomar
  • Niet online
Juist voor video (wordt ook wel overlay genoemd) kun je de kleuren apart instellen. Dus het zou heel goed kunnen dat je dit kunt bijstellen, los van de kleur van je normale desktop (internet, word e.d.). Dit kun je doen in het control panel van je videokaart. Het hangt er dus vanaf wat voor merk videokaart je hebt (ati? nvidia?) hoe je dit precies instelt. Heb je die drivers al wel geinstalleerd, of gebruik je nog de driver die standaard bij windows werd meegeleverd?

Je zou ook kunnen controleren of het aan de codec ligt, door simpelweg een divx-filmpje te bekijken, daarna een mpeg, daarna een wmv etc. Kijk of je verschil ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Ik heb de drivers al wel geinstalleerd. Ik heb verder een nvidia videokaart. Weet iemand hoe ik dit voor alleen video kan veranderen? Welke stappen ik moet ondernemen? Ik denk trouwens niet dat het aan de codec ligt, want ik heb ondertussen al 3 verschillende codecs geprobeerd. Alvast bedankt

• Palomar
  • Niet online
Denk dat je zo'n soort schermpje ergens in het nvidia control panel moet opzoeken:

Afbeeldingslocatie: http://www.housing.wisc.edu/resnet/DATN/images/nvidia_overlay.gif

(kan het niet nachecken omdat ik geen nvidia kaart heb).

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt, mijn probleem is opgelost!
Pagina: 1