Ok, ik zit (Ja, nog steeds ja
) met het idee in mijn kop om een lensbaby aan te schaffen. Ik ben zeer gescharmeerd van de effecten die dit speeltje kan creëren. Zo duur zijn ze niet maar toch... Ik vraag me af wat de ervaringen zijn van anderen met de Lensbaby en andere fotografie gimmicks.
Hoe zit dat met een Peleng 8 mm fish, een Zenitar 16 mm of een Lensbaby (2.0)? Die kosten naar verhouding niet zo veel. Daar staat wel tegenover dat hun inzetgebied beperkt is. Hoe groot is de kans dat zoiets nog waar voor het geld gaat opleveren?
Poll: Je Peleng/Zenitar/Lensbaby/IR filter...
• Wordt regelmatig ingezet
• Ziet slechts sporadisch actie
• Is gedegradeerd tot stof happer
• Is verkocht/bleek een miskoop
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Aardig natuurlijk, zo'n poll, maar ik hoop ook op stukjes tekst met individuele ervaringen. Zelf heb ik bijvoorbeeld een Hoya 072 near-IR filter. Die zorgt voor de "ziet slechts sporadisch actie" keuze. Ok, die kostte €17, dus geen rib uit mijn lijf. Ik heb er nog geen echte klappers mee geschoten, maar ik verwacht dat er voldoende lol mee te beleven is om er tevreden mee te zijn. Al met al voor mij geen miskoop geweest.
Hoe ervaren andere gebruikers hun niche product?
Hoe zit dat met een Peleng 8 mm fish, een Zenitar 16 mm of een Lensbaby (2.0)? Die kosten naar verhouding niet zo veel. Daar staat wel tegenover dat hun inzetgebied beperkt is. Hoe groot is de kans dat zoiets nog waar voor het geld gaat opleveren?
Poll: Je Peleng/Zenitar/Lensbaby/IR filter...
• Wordt regelmatig ingezet
• Ziet slechts sporadisch actie
• Is gedegradeerd tot stof happer
• Is verkocht/bleek een miskoop
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Aardig natuurlijk, zo'n poll, maar ik hoop ook op stukjes tekst met individuele ervaringen. Zelf heb ik bijvoorbeeld een Hoya 072 near-IR filter. Die zorgt voor de "ziet slechts sporadisch actie" keuze. Ok, die kostte €17, dus geen rib uit mijn lijf. Ik heb er nog geen echte klappers mee geschoten, maar ik verwacht dat er voldoende lol mee te beleven is om er tevreden mee te zijn. Al met al voor mij geen miskoop geweest.
Hoe ervaren andere gebruikers hun niche product?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE