Toon posts:

problemen met 1 netwerkkaart in linux distro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na isnstalatie van Smoothwaal (firewall kastje) weet ik zeker dat 2 netwerkkaarten goed zijn geinstalleerd.

Zelfs een ISA kaart aan de praat gekregen.
de ISA kaart staat in verbindin met het interne deel van netwerk. En een PCI kaart staat in verbinding met Telenet Belgie.

ifconfig eth0 geeft mooi het adres 192.168.0.1 weer.
maar: ifconfig eth1 geeft geen ip weer, maw er wordt geen ip uitgedeeld door de provider.

ps|ax grep dhcp heb ik geprobeerd, maar ik vrees dat hij dat met de eth0 bezig is.

Ik zou heel graag willen dat de eth1 een adres via dhcp van Telenet krijgt.

weet er iemand raad. Ik ben geen linux wonder, maar wil het graag aan de praat krijgen.

Verwijderd

Voeding van de modem al eens uitgetrokken en terug ingestoken ?

Want je hebt eerst een pc aan je modem gehad en dan de kabel in je router gestoken zeker ?

Dat geeft op Telenet nog vaak problemen... Modem 'rebooten' en nog eens testen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:03:
Voeding van de modem al eens uitgetrokken en terug ingestoken ?

Want je hebt eerst een pc aan je modem gehad en dan de kabel in je router gestoken zeker ?

Dat geeft op Telenet nog vaak problemen... Modem 'rebooten' en nog eens testen...
Heb ik uitgevoerd, heb zelfs voor ik de laptop uitnam eerst even ipconfig /release gedaan.

Echter zonder resultaat.....raar

UPPDATE: Ik ben nog eens verder gaan zoeken en na wat te hebben gegoogled vond ik de foutmeldingen terug. Hij kreeg dus geen extern ip. Deze keer heeft de modem reset wel geholpen...meteen tijdens het opstarten zag ik dat het goed ging...het werkt nu.

Modem reset was de oplossing

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 03:10 ]