Toon posts:

Belkin Wireless G router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een router van Belkin, namelijk de Wireless G router. Met deze router kun je zowel draadloos als met kabel een netwerk maken. De laptop van mijn vriendin kan ik moeiteloos aansluiten zowel zonder als met kabel. Maar met mijn desktop PC wil het niet lukken. Ik kan wel verbinding krijgen met de router, maar als ik dan via IE 192.168.2.1 intoets om veranderingen aan te brengen, dan kom ik er niet in. Als ik de verbinding herstel blijft het aantal ontvangen pakketjes ook op 0 staan. Als ik nu mijn @home modem rechtstreeks met de PC verbind is er niets aan de hand. Er vind dus geen communicatie plaats tussen router en PC. Ik heb een VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter en een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC kaart in de PC zitten. En met beiden krijg ik dus geen contact. Wie kan mij helpen? Ik heb heel GOT al afgezocht, maar dit specifieke probleem ben ik niet tegen gekomen.

Verwijderd

heb je wel's een
ipconfig /release
ipconfig /renew
gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
De functie's release renew kende ik niet, maar het werkt gedeeltelijk wel voor het internet. Na 2 maal herstellen en ipconfig /release en ... /renew kan ik internetten, maar zodra ik de PC opnieuw opstart is het feest weer voorbij.

Als ik 192.168.2.1 intoets dan krijg ik wel het hoofdscherm van de router, maar zodra ik op eenknop in het menu klik krijg ik meteen de melding dat de server niet kan worden gevonden. Ik heb uiteraard 128bits beveiliging en tls 1.0 e.d. ingeschakeld. Ook na het opnieuw opstarten werkt dit niet meer.

Als ik iets in de adresbalk typ dan wordt het ook heel traag weergegeven en soms staat er links een infobalkje met daarin dat er gezocht wordt naar een 10mbps verbinding, naast de normale 100 mbps.

Het werkt dus niet geheel. Heeft iemand nog oplossingen?

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee?????

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 16:06 ]