Toon posts:

[XP] Verbinding met extern bureaublad*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een HP pavilion laptop ZV6000 met XP Home SP-2 wil ik Remote Desktop Connection software installeren. Vanaf mijn laptop wil ik XP systemen die voorzien zijn van XP Pro overnemen.
De client software staat niet onder “alle Programma's >> Bureau accessoires >> Communicatie >> Verbinding met extern bureaublad”.
De CD met SP-2 die bij de laptop hoort biedt de mogelijkheid om de software te installeren.
Het uitvoeren van deze installatie verloopt wat vreemd. Ogenschijnlijk gebeurt er helemaal niets (geen enkele melding). Het submenu Communicatie >> Verbinding met extern bureaublad komt echter ook niet beschikbaar.

Op de site van MS kan de RDC client ook gedownload worden: “MSRDPCLI.exe”. Het uitvoeren van de installatie leidt tot de melding dat de benodigde software reeds geïnstalleerd is in de eerder genoemde map. Het lijkt er dus op dat de software wel aanwezig is, maar dat deze op de een of andere manier niet aangeroepen of zichtbaar is.
Wie kan mij helpen? Alvast dank!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Doe eens start->uitvoeren->mstsc. Als dat werkt, dan is het wel geïnstalleerd maar is het de snelkoppeling die ontbreekt.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, dan verschijnt het meu wel en kan ik een verbinding met een extern bureaublad maken.Gek dat die snelkoppeling niet aangemaakt wordt.
Bedankt voor je snelle reactie en je waardevolle tip!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 23:09
Misschien dat na het installeren van de nieuwste client de snelkoppeling wel weer terug komt?
Remote Desktop Connection (Terminal Services Client 6.0) for Windows XP (KB925876)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Topicstarter
Met de hand heb ik de snelkoppeling gemaakt. Op zich werkt dat nu.

Het installeren van Remote Dektop Connection (Terminal Services Client 6.0) for Windows XP (KB925876) lukt niet bij mij. Op mijn laptop staat de Nederlandse versie van XP Home en dan kun je blijkbaar de engelstalige versie van RPC niet installeren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1