Toon posts:

Belkin geen internetconnectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik hoop dat een van jullie ervaring heeft met dit probleem en het voor me op kan lossen, ik kom er namelijk niet meer uit...

Na 3,5 jaar heeft mijn oude ADSL modem van Etech het begeven en werd het tijd voor een nieuwe.

Ik heb daarom bij de computerboer op de hoek een Belkin Mimo gehaald, een goed apparaat leek mij , waarbij gelijk een Wifi router is ingebakken.

Nu ben ik al 2 dagen aan het prutsen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het ding verbinding te laten maken met internet!

Ik heb een Versatel Family en gebruik dus deze instellingen:

Instellingen voor Versatel DHCP (ADSL Gratis, Budget, Family & Plus)
Versatel ADSL abonnementen vanaf februari 2003.
VPI: 0
VCI: 32
Encapsulation: (RFC) 1483 Bridged IP LLC
Modulatie: G-Lite
DHCP-client: Deze optie moet ingeschakeld zijn

Er staat in het modem zelfs een optie om deze instellingen automatisch te kiezen aan de hand van je abonnement, erg handig. De instellingen kloppen ook, maar alsnog zegt het modem dat hij geen connectie heeft met internet, terwijl hij wel aangeeft verbinding te hebben aan de buitenkant van het apparaat.

Ik heb intussen de splitter vervangen (geen effect) en gebeld met de helpdesk van Tele2, maar het ADSL signaal is correct en het internet werkt gewoon (getest met een geleend modem).

Ook de firewall in het apparaat heb ik uitgeschakeld, geen effect!

Iemand nog ideëen over?

Besturingssysteem: Windows XP SP2
Belkin: F5D9630-4
Internet: Versatel ADSL Family

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan nu het antwoord op de ontknoping.

Vandaag teruggebeld door een medewerker van Belkin, goeie service overigens! Hebben allerlei test gedaan en op een gegeven moment een test met modem only gedaan. Hierbij krijg je geloof ik geen IP adres toegewezen, maar moet je die zelf vernieuwen ffzo. Ook kan je het dan niet in een netwerk gebruiken (zoiets was het iig hoor).

Hieruit concludeerde hij dat dit modem hetzelfde probleem had als het modem waar deze problemen eerder geconstateerd zijn (de F5D7633) en dat ik het modem niet kon gebruiken voor mijn abonnement. Ik kon daarom het modem kosteloos terugbrengen en heb intussen ook al mijn geld teruggekregen.

In werkelijkheid ligt het ws aan Tele2, omdat die een afwijkend protocol gebruikt en dit niet vrijgeeft, waardoor je dus eigenlijk verplicht bent een van hun modems te gebruiken voor je internet (op zich een naaistreek dus!, maar er zijn wel andere modems voor wie deze gegevens vrijgegeven zijn (speedtouch ook geloof ik en ook linksys kon ik nemen zei de man aan de lijn)).

Koop dit modem dus niet als je een Tele2 DHCP verbinding hebt! Bespaart je een hoop ellende.

Dit topic kan nu ws wel dicht :P