Brander defect? Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom0

Pagina: 1
Acties:
  • 1.405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
hoihoi

vandaag me toshiba satellite a100-638 eens getest. Ding werkt goed, maar...

1e gebrande dvd niks aan de hand
2e bleef met afspelen na +-38min hangen, herbranden hielp niet.
3e andere film, idem als 2
ASUSDVD gaf melding van dat dvd beschadigd/vuil is.

Dezelfde films gebrand op andere pc met andere brander: films zijn goed.

in het logboek vond ik een hele lading Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom0 meldingen.

Houdt dit in dat de brander defect is van me laptop?

philips dvd+r 4,5GB 1-8-speed gebruikt, branden ging overigens op 6* ipv de 8 wat de brander ondersteund.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Probeer het eens met een ander merk DVD en/of op een andere snelheid. Echter heb ik zelf met Philips DVD's nooit problemen gehad.

Normaal gesproken zou je brandsoftware ook een error aan moeten geven als er iets mis gaat tijdens het fikken, lijkt me. Wel foutmeldingen dus :/

[ Voor 5% gewijzigd door Kluk-Kluk op 03-12-2006 20:36 ]

Powered By C8H10N4O2

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:35:
Probeer het eens met een ander merk DVD en/of op een andere snelheid. Echter heb ik zelf met Philips DVD's nooit problemen gehad.

Normaal gesproken zou je brandsoftware ook een error aan moeten geven als er iets mis gaat tijdens het fikken, lijkt me.
heb geen andere merken bij de hand

nero 6.6.0.3 gebruikt overigens

klopt het trouwens dat de led van de fikker constant knippert onder het branden? bij me gewone pc bleef ie namelijk constant branden tijdens branden.

tijdens branden zelf geen fouten gehad, maar bij afspelen wél

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 03-12-2006 20:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik denk eerder dat de DVD niet compatible is met je brander. Echter hoor ik nu meer collega`s klagen over de DVD`s van Philips. In de ene is het wel afspeelbaar, in de andere geeft ie een foutmelding.

Edit: bij mij knippert m`n brander ook met branden.

[ Voor 12% gewijzigd door marquis op 03-12-2006 20:39 . Reden: Moet nog leren typen :-) ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
marquis schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:38:
Ik denk eerder dat de DVD niet compatible is met je brander. Echter hoor ik nu meer collega`s klagen over de DVD`s van Philips. In de ene is het wel afspeelbaar, in de andere geeft ie een foutmelding.

Edit: bij mij knippert m`n brander ook met branden.
waarom ging de 1e wel goed dan?

Oscar Wilde

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
bartgrefte schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:44:
[...]

waarom ging de 1e wel goed dan?
Mijn collega`s hadden ook niet problemen met alle DVD`s, alleen met een flink aantal daarvan.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Firmware brander updaten.
Leren hoe je gebrande dvd's kunt testen op kwaliteit van het branden(en leesbaarheid), ga naar www.cdfreaks.com.
Meerdere merken dvd's kopen en testen welke goed bij je brander passen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:41:
Firmware brander updaten.
Leren hoe je gebrande dvd's kunt testen op kwaliteit van het branden(en leesbaarheid), ga naar www.cdfreaks.com.
Meerdere merken dvd's kopen en testen welke goed bij je brander passen.
firmware updaten wacht ik nog ff mee, eerst afwachten wat 4launch en toshiba zeggen.

cdfreaks.com ben ik nu aan het bekijken

edit: lees net dit over firmware upgrade van de brander: (linkje)
It it highly recommended to use a slimline to IDE adapter and a desktop PC for this procedure instead of leaving the drive in your notebook. You might be unable to complete this procedure if the drive is still installed in your laptop. The drive has to be attached to the secondary IDE channel, you will probably get an error message on the primary channel.
:?

edit: nieuwe info: die philips schijfjes worden door nero info tool herkent als: INFOME R20
Nu vond ik zojuist 2 1-4* sony dvd+r schijfjes, herkent als: RICOHJPN R01, de 1e is gebrand en lijkt te werken (ben em nu aan het testen), de 2e wordt nu gebrand.

dus toch mischien incompatibiliteit?
Zo ja, hoe weet ik nu dan wanneer ik met ricohschijfjes te maken heb? staat namelijk sony op doos en schijf.....

edit2: beide sony (ricoh) schijfjes werken normaal... dus toch incompatibiliteits issues??

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 04-12-2006 19:27 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1