Beste Tweakers,
Sinds twee weken heb ik een nieuwe pc erbij, ik wil hem gaan gebruiken voor het simpele internetwerk en om tv mee te kijken.
Niets aan de hand zou je denken, maar nu komt het, ik krijg elke keer van windows een 169.xxx.xxx.xxx IP toegewezen. Ik heb windows xp (pro + sp1) er al meerdere keren (4) opnieuw op gezet (wel iedere keer keurig geformatteerd
), maar steeds heb ik hetzelfde probleem. Ook heb ik windows 2000 server erop geinstalleerd, ook hiermee had ik hetzelfde probleem.
Mijn Specs.
Proc: AMD Athlon XP 2000+
Mem: 512mb.
Mobo: Gigabyte GA-7DXE
Graka: MX440
Netwerkkaart: Realtek RTL8139
Router: Sweex LB000021 v.3.15
Om even een lijstje te geven van wat ik allemaal in de afgelopen twee weken heb geporbeert:
B.v.d. Charlie
Sinds twee weken heb ik een nieuwe pc erbij, ik wil hem gaan gebruiken voor het simpele internetwerk en om tv mee te kijken.
Niets aan de hand zou je denken, maar nu komt het, ik krijg elke keer van windows een 169.xxx.xxx.xxx IP toegewezen. Ik heb windows xp (pro + sp1) er al meerdere keren (4) opnieuw op gezet (wel iedere keer keurig geformatteerd
Mijn Specs.
Proc: AMD Athlon XP 2000+
Mem: 512mb.
Mobo: Gigabyte GA-7DXE
Graka: MX440
Netwerkkaart: Realtek RTL8139
Router: Sweex LB000021 v.3.15
Om even een lijstje te geven van wat ik allemaal in de afgelopen twee weken heb geporbeert:
- Internet kabel gecontroleerd (d.m.v. uitwisselen met andere computer)
- Van poort gewisseld op de router zelf
- DHCP gecontrolleerd (2 andere computers op het netwerk, allebij Win XP pro+sp2, krijgen wel gewoon een ip via DHCP, ook als ik van kabel verwissel).
- Alle PCI sloten uitgeprobeert
- Andere netwerkkaart geprobeert
- ipconfig /release_all /renew_all enz. enz.
- Router reset
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Statisch IP ingesteld (kan ik niet mee pingen)
- Programma lspfix uitgevoerd
- Programma WinSockfix uitgevoerd
- Veilige modus met netwerkmogelijkheden
B.v.d. Charlie