Toon posts:

[XP] command prompt met USB support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de repair floppy van XP neem heb ik helemaal geen USB support voor mijn externe data schijf om een image op te zetten, DOS met DUSE ed werkt niet in deze situatie (meerdere systemen** ).

Maar.. wat me opviel.... als ik de installatie CD van XP gebruik ... dan wordt de USB externe data schijf wel herkend! Alleen dan kom ik niet meer bij een command prompt, die optie is er niet, annuleren is nl herstarten en repair alleen repair of ook annuleren...
Velige mode heeft geen USB support, dus die heb ik overgeslagen.
Maw als het script/ batch bestand aangepast kan worden dat er een command prompt optie bij komt... dan zou ik toegang moeten kunnen krijgen tot mijn exteren disk.

** deze systemen zijn te oud om Bart PE te draaien.... maar we willen regelmatig een ghost maken. Om nu telkens de schijf uit te bouwen.... vandaar dit. Als het mijn eigen systemen waren had ik voor een Linux image optie gekozen, maar dat "mag" hier dus niet...

Wie heeft er ervaring mee heeft het al eens geprobeerd?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je USB Emulation aanstaan in de BIOS?

Ik heb ooit een handleiding gemaakt om een Win98 bootCD te maken, en daar de DOS-versie van DriveImage2002 in te zetten. Dat gaat ook met Ghost 2003, toevallig gebruikte ik toen al DI. Als ik opstart met die CD en emulatie staat aan, dan kan ik op de meeste PCs (P2, P3) van mijn USB externe harde schijf gebruik maken.

Hier staat de handleiding (in pdf-format).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
alles wat met USB te maken heeft staat op enable in het bios.
In de handleiding staat een 2.88 floppy disk, maar ik heb een 1.44.... is dat wel compatible?
edit: ik zie het al, alleen de inhoud is nodig voor de cd....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 21:29 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 20:05
Misschien hier iets www.bootdisk.com

Verwijderd

Topicstarter
deze dus: http://www.bootdisk.com/usb.htm
dat zijn dus die duse & panasonic drivers oa die heb ik al geprobeerd, maar zoals ik schreef, werken niet.
Omdat de systemen verschillend zijn is het met een dos van 98 en zulke drivers vaak lastig, je moet geluk hebben met de chipset ( en die varieert nogal..).
Met de XP CD herkende ie meteen, akls thuistest, de externe schijf aan mijn laptop, daar werkte de duse ook niet in deze opzet...
De herkenning met de XP installatie CD vond ik zo opvallend, immers er moet een goede USB driver geladen zijn geweest...., mijn externe schijf stond in de lijst vd partities... Vandaar dat ik meteen ben gaan googlen maat amper iets vond, dus toen maar de vraag hier neer gezet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je mijn bootdisk protocol al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
na woensdag... een paar dagen anders druk voor de baas....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 07:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:33:
Heb je mijn bootdisk protocol al geprobeerd?
ja nu wel, zonder USB_succes....
In mijn topicstart had ik duidelijk vermeld dat de boot cd dan wel USB probeemloos moet ondersteunen, maar dit is een kale Win 98 opstart.. :(
Dus het werkt niet... Dat je dan een ghost "disk" op kunt starten met mogelijk USB support helpt ook niet dat had ik allemaal geprobeerd.
Juist de installatie cd van XP ondersteunt USB wel (zie opening), dus zoek ik een optie om vandaar uit een command prompt te krijgen, zoals de titel vermeldt.
Gelukkig had ik wel een CD-RW genomen anders had ik ook nog een onderzetter gemaakt en die heb ik al genoeg.... :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:20:
[...]
ja nu wel, zonder USB_succes....
In mijn topicstart had ik duidelijk vermeld dat de boot cd dan wel USB probeemloos moet ondersteunen, maar dit is een kale Win 98 opstart.. :(
Dat het een kale Win98 bootdisk is maakt niet uit, zolang het werkt, en op veel PCs heeft het gewerkt bij mij; maar inderdaad niet bij alle PCs, ik had er van de week ook eentje waar de USB-disk niet werd herkend. Maar bij een andere gelijkwaardige PC (allebei PIII 750 MHz) deed de USB-disk het wel.

Ik vermoed dus dat het iets hardwarematig is in die PCs bij je.

Kun je trouwens de Ghost images niet eerst op een andere partitie van de harde schijven doen? Alternatief (maar wel arbeidsintensief) is de harde schijven in een andere PC hangen, en dan de image onder Windows draaien.

Verwijderd

Topicstarter
als ik wist dat het een kale 98 was was ik er niet aanbegonnen, ben nl verder geen beginner... ik heb geen IMA-viewer anders had ik de opstartbestanden en de aanwezige drivers even gecheckt....

Tav de tips van net :
in de opening schreef ik
"** deze systemen zijn te oud om Bart PE te draaien.... maar we willen regelmatig een ghost maken. Om nu telkens de schijf uit te bouwen.... vandaar dit. ls het mijn eigen systemen waren had ik voor een Linux image optie gekozen, maar dat "mag" hier dus niet... "

geen optie dus....
En op de pc waar ik nu werk herkent de XP installatie CD de USB externe schijf wel, dus hardwarematig kan het dus wel... vandaar dat ik op die benadering gekomen ben.

het succes dat je met jouw systemen hebt had je gewoon met een officiele Ghost 1.44 diskette kunnen doen (zit een usb support op voor een aantal chipsets, maar niet voor die van mij). Die bootbare CD kan in het praktische gebruik wel handiger zijn dan een floppy, maar biedt verder niet meer dan een officiele Ghost 1.44 diskette ....

Tips blijven wellkom!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 22:44 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opmerking over uitbouwen had ik niet gezien :X (maar jij mijn DriveImage opmerking niet ;) )...

Het is dus eigenlijk de vraag of de USB drivers voor starten setup.exe van Windows worden geladen, of tijdens. Ik neem aan dat je de standaard XP bootdisks (de "6 floppy's") ook geprobeerd hebt?

Anders weet ik het ook niet meer. Kunnen die PCs eventueel vervangen worden door van die oude Compaq en HP PIII-bakken die overa verkocht worden voor 50 euro per stuk? Dan ben je wel van het probleem in verschillende chipsets af, al kost het een paar centjes.

Afgezien van de partitie-opmerking: misschien dat iemand anders nog wat weet, ik moet helaas afhaken. Succes ermee :) !

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:58:
A.Opmerking over uitbouwen had ik niet gezien :X (maar jij mijn DriveImage opmerking niet ;) )...

B.Het is dus eigenlijk de vraag of de USB drivers voor starten setup.exe van Windows worden geladen, of tijdens. Ik neem aan dat je de standaard XP bootdisks (de "6 floppy's") ook geprobeerd hebt?

C.Anders weet ik het ook niet meer.
D.Kunnen die PCs eventueel vervangen worden door van die oude Compaq en HP PIII-bakken die overa verkocht worden voor 50 euro per stuk? Dan ben je wel van het probleem in verschillende chipsets af, al kost het een paar centjes.

E.Afgezien van de partitie-opmerking: misschien dat iemand anders nog wat weet, ik moet helaas afhaken. Succes ermee :) !
A: ghost is beschikbaar en in my humble opinion lost nog een ander dos programma het USB probleem niet op... wel gelezen... 8)
B: precies! dat is het! De XP floppies doen hetzelfde als de CD, Er zijn geen extra opstartopties. Nu niet extra getest dus (ooit al een keer gebruikt nl.)
C: kan...hebben we allemaal gelukkig soms ;)
D: het zijn van die compaq PII en III bakken.... (we hebben nl speciale ISA kaarten.... alles omzetten naar PCI is veel werk en niet nodig zolang de kaarten nog werken; de kaarten hebben al meerdere PC's overleefd.... als we overgaan gaan we in een keer goed over, maar dat wordt een investeringsaanvraag ivm andere zaken; we hebben nog een paar ISA-pc's maar willen niettemin een image vh huidige systeem, een image terugzetten bij een crash of in het val v/e andere disk inzetten en image terug plaatsen is minder werk dan alles ombouwen...)
E: Graag nog en toch bedankt voor de pogingen!

Tips blijven welkom...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 07:59 ]

Pagina: 1