Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LED-Fan "Stekkerdoos"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,
Ik heb me al de tering gezocht maar kan het echt niet vinden :x
Ik heb van een vriend een hele berg LED-fans gekregen, en een soort "stekkerdoos" waarin hij de kopereinden van die LED-fans inprikt. Nu ga ik dat blokje dus op mijn fanmate aansluite, maar nu wil ik dus weten welke draadjes van mijn eigen fans waar op aangesloten moeten worden..
Het "stekkerdoosje" is een 3-pin plugje met een zwarte en een rode draad, ik ga eventueel een foto posten. Iemand die me kan helpen voordat donderdag m'n mobo/cpu/memory binnenkomt?..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:21
Kroonsteen ?

Afbeeldingslocatie: http://img.kelkoo.com/nl/medium/376/394/00141936915193181144772412643405676394376.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Lol...ik maak wel ff een foto

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Rood is + zwart is - wat is het probleem?!

Zorg er wel voor dat je niet teveel fans op 1 fanmate aansluit!!! Een fanmate heeft een max...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit is dus het geval...

Rechts bovenin is dus dat "stekkerdoosje"..
Kijk, dat die stekkertjes rechts onderin daar in moeten, en hoe dat moet, snap ik ook nog wel =]
Maar dat witte plugje met het transparante kabeltje, die moet dus ook aangesloten worden op dat doosje, en daarvna moet ik weten wat waar op aan moet worden gesloten :P

Pic: Stekkertjes...

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat weet ik niet hoor. Lijkt me niet dat dat wil. Zijn namelijk biede male. Dat past niet ;) Waar gaat dat doorzichtige kabeltje naartoe?

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:01:
Dat weet ik niet hoor. Lijkt me niet dat dat wil. Zijn namelijk biede male. Dat past niet ;) Waar gaat dat doorzichtige kabeltje naartoe?
Nee jij niet snap... rechts boven, die 2 blokjes..dat is dat doosje, en daar gaan dus die koperdraden in...en nu moet ik dus van die doorzichtige (die naar mn LED-fan gaan) doorknippen zodat die er ook in kunnen..zodat ik 4 fans met 1 fanmate kan besturen :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:02:
Nee jij niet snap... rechts boven, die 2 blokjes..dat is dat doosje, en daar gaan dus die koperdraden in...en nu moet ik dus van die doorzichtige (die naar mn LED-fan gaan) doorknippen zodat die er ook in kunnen..zodat ik 4 fans met 1 fanmate kan besturen :*)
Wat dacht je van draadjes op elkaar solderen en dan aftapen (de rode op de rode en de zwarte op de zwarte).
maar 4 fans ?? ik zou die toch eigenlijk op een molex stekker maken, voordat je het weet fik je een aantal transistors op je mobo door.

• TEAMIKKE
  • Niet online
*Snapt het al.

Vaak staat op het doorzichtig kabeltje een opdruk of een klein zwart streepje. Dat is de zwarte. Voor de rest kun je ze gewoon idd. aan elkaar solderen hoewel ik het eens ben met Cyclonite dat dat niet goed kan zijn. Op een molex is idd. beter.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:16
Aan de hand van
Afbeeldingslocatie: http://www.heatsink-guide.com/molexplug.gif
Zou je er wel uit moeten kunnen komen. De rode kabel is je +12v, de zwarte is je GND.

[ Voor 14% gewijzigd door GH45T op 03-12-2006 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer ff snel een foto gemaakt, hij komt draan :P

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:16
Aan de hand van Deze foto van jouw
Moet de zwarte kabel in het meeste rechtse (of dichtsbijzijnde) contactpunt en de rode kabel in het middelste.

Verwijderd

Topicstarter
Pic

Oke, ik ga dus m'n fanmate2 aansluiten via een molex, op m'n fanmate komt dat doosje, en daarop dus die fans..maar met de pics die jullie gepost hebben moet het wel lukken

Verwijderd

Topicstarter
Het rotte is dus dat die kabels van mn LED-fans "doorzichtig" zijn, maar k zal 's kijken..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Wel checken of je meerdere fans kunt aansluiten op die fanmate, 2 lijkt mij geen probleem, meer lijkt mij niet goed.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jan99999 schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:42:
Wel checken of je meerdere fans kunt aansluiten op die fanmate, 2 lijkt mij geen probleem, meer lijkt mij niet goed.
Inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat een fanmate meer dan 2 fans aan kan. 6W max volgens de specs, dus moet je even naar je fans kijken of je daar aan komt.

[ Voor 12% gewijzigd door lemming_nl op 04-12-2006 07:11 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:22:
Het rotte is dus dat die kabels van mn LED-fans "doorzichtig" zijn, maar k zal 's kijken..
TEAMIKKE schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:14:
*Snapt het al.

Vaak staat op het doorzichtig kabeltje een opdruk of een klein zwart streepje. Dat is de zwarte. Voor de rest kun je ze gewoon idd. aan elkaar solderen hoewel ik het eens ben met Cyclonite dat dat niet goed kan zijn. Op een molex is idd. beter.
Klein tipje ;)
Denk dat je beter die hele fanmate achter wege kan laten en ze gewoon op 12 of 5 volt zetten van een molex. Als je dat ding terug schroeft gaan ze zo uit lijkt me omdat ie te weinig levert. Helemaal omdat ie maar bedoeld is voor 1 fan.
Pagina: 1