Toon posts:

HDTV via laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Philips am 37FP97, en geen blueray of hddvd achtige appaaraten, nu kun je hier en daar wat trailers krijgen in 1080P kwaliteit. Deze wil ik afspelen, kan dat door de laptop eraan te hangen? VGA poort? Ik heb geen idee hoe het moet..

MVG

Ruud

En weet iemand een goed fragement om het uiterste uit mijn dts te halen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 18:30 ]

Verwijderd

met vga zal je nooit geen hdtv krijgen

heb je niet een dvi uitgang op je laptop?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:00:

En waarom niet? VGA kan ook best wel een flinke resolutie aan hoor. Alleen is het niet digitaal meer. Maar als ik 720p WMV afspeel op mijn PC, en die speel ik af op mijn LCD via een VGA kabel, dan speel je nog steeds HD af hoor. Alleen zul je misschien wat meer (analoog)ruis zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja helaas heeft deze laptop enkel een VGA uitgang. Kan ik mijn laptop eigenlijk uitbreiden, videokaart voor laptop, of is dit onbegonne werk?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

Jag

Het probleem zit hem altijd in welke resolutie je moet draaien, niet in of het VGA of DVI is. Dat verschil is niet zo boeiend.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar Philips tv's accepteren voor zover ik weet geen native panel resolutie op de VGA ingang (meestal 1366x768). Misschien dat 1280x720 wel werkt, 1920x1080 via de VGA kan je sowieso vergeten.

Maar goed: laptop op tv aansluiten via VGA en dan juiste resolutie instellen. Dat is wat je moet doen. Ik zou eerst 1366x768 proberen en dan 1280x720. Resoluties die je niet hebt, kan je aanmaken met Powerstrip, gratis te downloaden.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:31

rick77

... get to the point!

In de specs zet philips meestal 1024 x 768 als max pc-resolutie. Heb volgens mij wel al iemand voorbij zien komen die via hdmi 1366 (of 1360) x 768 (native resolutie) had draaien.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Jag schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:51:
Het probleem zit hem altijd in welke resolutie je moet draaien, niet in of het VGA of DVI is. Dat verschil is niet zo boeiend.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar Philips tv's accepteren voor zover ik weet geen native panel resolutie op de VGA ingang (meestal 1366x768). Misschien dat 1280x720 wel werkt, 1920x1080 via de VGA kan je sowieso vergeten.

Maar goed: laptop op tv aansluiten via VGA en dan juiste resolutie instellen. Dat is wat je moet doen. Ik zou eerst 1366x768 proberen en dan 1280x720. Resoluties die je niet hebt, kan je aanmaken met Powerstrip, gratis te downloaden.
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:00:

Maar je bent het dus inmiddels wel eens dat het via VGA sec gezien prima kan.......en dat het dus aan het 'achterliggende apparaat' ligt of het wel of niet lukt......toch?
Dus je stelling: "met vga zal je nooit geen hdtv krijgen" was ietwat te kort door de bocht/ongenuanceerd.....

kortom: HD content via de VGA uitgang van een PC (laptop of desktop) kan prima, het ligt aan je scherm of het ook weergegeven wordt en op het moment dat je scherm (minstens) 1280x720 pixels via VGA kan weergeven kun je dus HD materiaal bekijken. Wel zonder HDCP vanzelfsprekend.......want dat gaat neit over VGA (maar is er ook nog (lang) niet).

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 04-12-2006 19:06 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

Jag

Ik heb weliswaar net zoals RSCosworth een zwarte icon, wij zijn toch niet dezelfde personen. En ik heb dan ook nooit beweerd dat je met VGA geen HD kan kijken. Sterker nog, ik doe het zelf al jaren :).

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Jag schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:27:
Ik heb weliswaar net zoals RSCosworth een zwarte icon, wij zijn toch niet dezelfde personen. En ik heb dan ook nooit beweerd dat je met VGA geen HD kan kijken. Sterker nog, ik doe het zelf al jaren :).
Sorry inderdaad, ik zie het nu pas :P :+

(wellicht ff uitzoeken wie eerder was, die heeft het meeste recht op het zwarte icon ;) ;) ;) )
Pagina: 1