[XP] Profiel map decrypten

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 07:22
ik heb een programma of manier nodig om de data uit een profiel te recoveren.
Op deze XP computer met ntfs stond eerst een profiel met passwoord. Door een spyware probleem is hij teruggezet naar een verleden tijd waar dat account niet bestond maar het profiel staat nog steeds op de harde schijf.

Maar omdat hij password protected was kan ik er niet meer in en ik kan er niet meer op inloggen omdat het account niet meer bestaat en die persoon is zijn password vergeten.
Ook kan ik hem niet met systeemherstel in oude situatie krijgen.

Mijn probleem is dat in die profiel map wel duizenden belangrijke foto1d zitten van de afgelopen 5 jaar.
In google vond ik al geen programma`s om dat te recoveren uit een beveiligde profiel map.

Hoe kan ik in deze map komen om mijn foto`s terug te halen?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:55
linux live cd die ntfs kan lezen, dan zou je erin moeten kunnen komen.

Specs

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als de TS EFS gebruikt heeft, wordt het ook met Linux lastig om toegang tot de bestanden te krijgen. Als dat niet het geval is (wat zeer waarschijnlijk zo is), dan kan Linux er wel bij, maar dan kan je er in Windows ook gewoon bij. Je moet in Windows alleen eerst de rechten aanpassen, zie How to take ownership of a file or folder in Windows XP. :)

• eatualive
zal niet meevalleen als het niet op een server staat en het tablad er niet bij staat...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:55
Joni schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:17:
...How to take ownership of a file or folder in Windows XP :)
Is toch echt document over windows xp. Is het home/pro versie?

Specs

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
eatualive schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:48:
zal niet meevalleen als het niet op een server staat en het tablad er niet bij staat...
Wat bedoel je precies? Mis je het Security tabblad? In het kb artikel staat precies wat je moet doen om dat tabblad zichtbaar te maken:
Note You must be logged on to the computer with an account that has administrative credentials. If you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab.

If you are using Windows XP Professional, you must disable Simple File Sharing. By default, Windows XP Professional uses Simple File sharing when it is not joined to a domain.
Dus om het Security tabblad tevoorschijn te toveren moet je in XP Professional Simple File Sharing uitzetten en in XP Home Edition moet je opstarten in veilige modus en inloggen met een account met admin rechten. :)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Als het windows XP pro is is het helemaal niet moeilijk. Eventjes als administrator inloggen en simple file sharing uitzetten. Vervolgens naar documents and settings gaan en de profiel-map rechterklikken. Vervolgens jezelf owner maken van de map en klaar is kees. Dit uiteraard als er enkel een paswoord stond en het niet echt geencrypteerd was (hetgeen ik vermoed). Anders heb je idd en probleem. Nu, kun je met system restore niet gewoon terugkeren naar het moment juist voordat je de restore gedaan hebt?

• eatualive
needless to say schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:55:
Als het windows XP pro is is het helemaal niet moeilijk. Eventjes als administrator inloggen en simple file sharing uitzetten. Vervolgens naar documents and settings gaan en de profiel-map rechterklikken. Vervolgens jezelf owner maken van de map en klaar is kees. Dit uiteraard als er enkel een paswoord stond en het niet echt geencrypteerd was (hetgeen ik vermoed). Anders heb je idd en probleem. Nu, kun je met system restore niet gewoon terugkeren naar het moment juist voordat je de restore gedaan hebt?
Het is pro, ik zal even die simpel file sharing uitzetten.

Nee helaast kan niet terugkeren naar voordat die persoon zijn restore had gedaan.
Pagina: 1