[XP] Illegale XP pro met geldig serial installeren?*

Pagina: 1
Acties:
  • 8.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Gaarne eerst verhaal lezen:

Ik bezit een laptop TravelMate 8000.

Windows begon kuren te vertonen, wat het nieuwe installatie moest worden.

Ik heb geprobeerd te installern met de recovery cd's van Acer. Maar het duurde te lang of het werkte niet. Ik vermoed dat de harde schijf niet lekker was. (ook heb ik met andere windows-cd geprobeerd, het lukte niet of duurde te lang)

Dus ik heb harde schijf vervangen. Maar met oog op troep van Recovery cd van Acer, koos ik voor een installatie van een illegaal cd Windows XP (no sp1/2), maar dan met serial van mijn laptop.

Tijdens de installatie pakte hij niet mijn geldige serial. Dus ik heb maar FCKGW... gebruikt.
Ik zou daarna de serial kunnen veranderen. Maar dat is niet gelukt. Ook niet na sp 1 en sp 2.

Omdat de productcode onjuist is....

Hoe kan ik dit oplossen? of moet ik terugvallen op recovery cd...

[ Voor 4% gewijzigd door Silver7 op 03-12-2006 17:53 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De TravelMate 8000 komt met Windows XP Pro. Je hebt dus een WinXP pro installatie nodig om je key te kunnen gebruiken. De versie die FCKGW accepteert kan dat niet.

Retail<->OEM zit je ook nog mee inderdaad.

[ Voor 15% gewijzigd door GlowMouse op 03-12-2006 17:57 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 20:16
heb hetzelfde geprobeerd (zelfde laptop en probleem). Het wil niet want jou FCKGW is een retail CD en je acer key is een OEM key. Wat je dus wil is ergens een OEM cd vinden. succes!

ik heb over dit onderwerp al eens contact gehad met een mod van dit forum, het wordt jammer genoeg niet getolereerd hierover te babbelen. Google helpt je wel btw ;)
GlowMouse schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:56:
De TravelMate 8000 komt met Windows XP Pro. Je hebt dus een WinXP pro installatie nodig om je key te kunnen gebruiken. De versie die FCKGW accepteert kan dat niet.
tuurlijk wel, FCKGW is gewoon een retail XP PRO zonder SP1 ;)

[ Voor 32% gewijzigd door -ErikE- op 03-12-2006 17:57 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Draai eens WGA, die pikt je key eruit en biedt je de optie om een nieuwe key te kopen. Ook is er ergens een appje te vinden van MS (na de WGA-check dus) waarmee je je key wél kunt wijzigen...

We are shaping the future

• Silver7
Tja.. het is moeilijk om erover te praten.

HEt verschil zit dus in Retail en OEM

Bedankt voor je hulp/info

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 11:56
Download een XP keychanger en test het eens zou ik zeggen.

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Met of zonder sp II maakt verschil.
"vind" ergens een pro versie met sp II ingebakken en ik acht de kans groter dat het gaat werken.

en weet je zeker dat je harde schijf stuk is?

(\__/)

• Silver7
DeepFreeze.NL schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:02:
Download een XP keychanger en test het eens zou ik zeggen.
Die is al gedaan... kan niet..

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
-ErikE- schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:56:
heb hetzelfde geprobeerd (zelfde laptop en probleem). Het wil niet want jou FCKGW is een retail CD en je acer key is een OEM key. Wat je dus wil is ergens een OEM cd vinden. succes!

ik heb over dit onderwerp al eens contact gehad met een mod van dit forum, het wordt jammer genoeg niet getolereerd hierover te babbelen. Google helpt je wel btw ;)
Komt me bekend voor ;).

Één tip van de sluier kan ik wel oplichten: zoek eens op Google naar 'setupp.ini' en dan kun je wel vinden wat er met je Windows XP CD moet gebeuren :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
-ErikE- schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:56:
Dit is de enige juiste reactie. Met de opmerking dat de corporate versie (die met FCKGW) natuurlijk niet echt een retail CD is (je kan em niet in de winkel aanschaffen(, omdat deze cd alleen voor de grotere bedrijven bedoeld is.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Silver7
Wat ik tot nu toe gedaan heb.

- Retail CD Windows XP (illegaal) geinstalleerd
- KeyUpdateTool_dut gebruikt om productcode -> legale key (OEM).
- De productcode is veranderd.

Ik kan alleen niet activeren. Daarover moet ik dan bellen met Microsoft.

Tot zover de installatie van Xp..
Pagina: 1