Vastloper?

Pagina: 1
Acties:

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 09:58
Ik heb een vreemd probleem met mijn computer. Dit probleem doet zich alleen voor tijdens en na het spelen van spellen.

Tijdens het spelen van een spel, wordt ik namelijk zonder enige aanleiding eenmalig terug naar de desktop gegooid. Als ik in de taakbalk dan het spel weer aanklik, dan werkt het spel verder probleemloos.

Na het spelen van een spel, dus als ik het spel heb afgesloten, dan lijkt mijn computer te hangen. Pas als ik op CTRL+ALT+DEL heb gedrukt, gaat mijn computer weer verder.

Dit probleem doet zich naar ik mij kan herinneren voor sinds ik mijn 6800 XT heb verruild voor een 7600 GT.

Het zou aan de videokaart kunnen liggen, die werkt verder echter probleemloos. Wellicht dat mijn voeding niet genoeg power geeft? Het betreft een Antec 400 watt. Ik dacht echter dat deze wel zwaar genoeg is?

De rest van mijn systeem ziet er als volgt uit:
-Procesoort: Pentium 4, 3 Ghz HT
-Mobo: Asus P4S-800-D
-Mem: 4 x 512 MB
-2x harde schijf
-2x optische drive
-interne cardreader

Wat ik zelf al heb gedaan:
-enkele uren memtest gedraaid, geen fouten
-videodrivers volledig verwijderd (met Drivercleaner) en opnieuw geinstalleerd
-geluidskaartdrivers volledig verwijderd (met Drivercleaner) en opnieuw geinstalleerd
-Norton Windoctor gedraaid
-Bitdefender en Ad-Aware gedraaid
-Direct X 9C opnieuw geinstalleerd.

Tot nu toe heeft niks geholpen, heeft iemand nog een goede suggestie?

EDIT: Vanavond een hele avond gespeeld en er was niets aan de hand..........snap er niks meer van?

[ Voor 3% gewijzigd door ruftman op 04-12-2006 00:19 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
normaal gesproken zou die voeding genoeg moeten zijn....

mja..door een ''brakke'' voeding kun je de gekste problemen krijgen..

Misschien wel handig om met een andere te testen :)

• ruftman
Wellicht een beetje laat, ik heb echter wel de oorzaak van het probleem achterhaald.

Stomtoevallig heeft mijn voeding het kort na de post van mijn eerste bericht het begeven. Allereerst dus maar een nieuwe voeding geinstalleerd (Antec Smartpower 500 watt).

Ik hoopte dat hiermee mijn probleem was verhlopen, maar helaas. Dus ben ik verder gaan zoeken.

Het blijkt allemaal met Zone Alarm te maken te hebben. Zo gauw ik een versie uit de 65.xxx.xxx reeks installeer, begint mijn PC moeilijk te doen. Hou ik het bij lagere versies (61.xxx.xxx), dan is er niks aan de hand. Mijn PC blijkt dus allergisch te zijn voor Zone Alarm 65.xxx.xxx

Ik ben niet blijkbaar niet de enige met deze problemen, het is eerder gepost (ook door mij), ik hoopte echter dat Zone Alarm met een nieuwere versie niet meer moeilijk zou doen, maar helaas.

In elk geval kan ik nu weer computeren.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Zone Alarm geeft dus conflicten met een ander programma :S
Toevallig niet nog een firewall draaien op de ahctergrond van NIS ofzo ???
want dan vraag je gewoon om problemen :X
anyway mss eens de moeite waard om het uit te zoeken welk programma conflicten veroorzaakt ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• ruftman
Ik weet vrijwel zeker dat ik geen andere fireall heb draaien.
Het is inderdaad de moeite waard om es te kijken met welk programma Zonealarm in conflict is.
Echter zou de versie van Zonealarm die ik nu geinstalleerd heb, dan geen conflict moeten hebben? Die draait namelijk als een zonnetje.