Ik heb een probleem/ vraag.
Ik heb een snellader een poos geleden gekocht incl batterijen bij een inkoopactie. Alleen als ik deze nu aan doe en het groene lampje na een tijdje gaat branden heb ik niet het idee dat de batterijen al vol zijn, maar eerder dat ze half vol zijn. Hebben die snelladers nou een soort timer ingebouwd dat deze vanzelf na anderhalf uur stoppen met laden, of meten ze echt hoeveel mA er in een batterij nog zit?Als ik namelijk ga slapen en ik zou de lader eruit halen en de volgende dag er weer in stoppen, dan is het wel van belang of er een timer ingebouwd inzit of dat deze echt het accu niveau meet.
Het is er 1 van het type Profitexx, mircoprocessor controled. Ultra-fast Ni-MH/ Ni-Cd charger. Model SL-700.
Verder staat er dit op de achterkant;
Pri: 12V 500mA
Sec: AA-2.8/5.6V 700 mA 3.92 V A max
AAA-2.8/5.6V 350mA 1.96V A max
Ik heb er verschillende batterijen bij;
AAA Topcraft NiMH, 650mAh 1.2 volt (en er staat op "laden: 3uur/ 270mA")
AAA Profitexx NiMH, 1000 mAh (+- 10%) 1.2 volt (en er staat op "snel laden: 2,4 uur -500mA")
AA Tronic NiMH, 2000mAh 1.2 volt (en er staat op "laad tijd: 10 uur/ 270mA")
AA Topcraft NiMH, 1700mAh 1.2 volt (en er staat op "laad tijd: 9 uur/ 270mA")
AA Varta Ni-Cd, 750mAh 1.2 volt (en er staat op "laad tijd: 14uur/ 75mA")
Wat moet ik nou doen met die dingen? Ik stop ze altijd in 'setjes' erin (ik kan kiezen of ik 2 of 4 batterijen wil opladen). Als er bijvoorbeeld "laad tijd: 10 uur/ 270mA" staat, betekent dit dat deze 10 uur over 270 mA opladen doet?
Ik snap er namelijk de ballen van en ik wil graag weer volle batterijtjes !
Ik heb een snellader een poos geleden gekocht incl batterijen bij een inkoopactie. Alleen als ik deze nu aan doe en het groene lampje na een tijdje gaat branden heb ik niet het idee dat de batterijen al vol zijn, maar eerder dat ze half vol zijn. Hebben die snelladers nou een soort timer ingebouwd dat deze vanzelf na anderhalf uur stoppen met laden, of meten ze echt hoeveel mA er in een batterij nog zit?Als ik namelijk ga slapen en ik zou de lader eruit halen en de volgende dag er weer in stoppen, dan is het wel van belang of er een timer ingebouwd inzit of dat deze echt het accu niveau meet.
Het is er 1 van het type Profitexx, mircoprocessor controled. Ultra-fast Ni-MH/ Ni-Cd charger. Model SL-700.
Verder staat er dit op de achterkant;
Pri: 12V 500mA
Sec: AA-2.8/5.6V 700 mA 3.92 V A max
AAA-2.8/5.6V 350mA 1.96V A max
Ik heb er verschillende batterijen bij;
AAA Topcraft NiMH, 650mAh 1.2 volt (en er staat op "laden: 3uur/ 270mA")
AAA Profitexx NiMH, 1000 mAh (+- 10%) 1.2 volt (en er staat op "snel laden: 2,4 uur -500mA")
AA Tronic NiMH, 2000mAh 1.2 volt (en er staat op "laad tijd: 10 uur/ 270mA")
AA Topcraft NiMH, 1700mAh 1.2 volt (en er staat op "laad tijd: 9 uur/ 270mA")
AA Varta Ni-Cd, 750mAh 1.2 volt (en er staat op "laad tijd: 14uur/ 75mA")
Wat moet ik nou doen met die dingen? Ik stop ze altijd in 'setjes' erin (ik kan kiezen of ik 2 of 4 batterijen wil opladen). Als er bijvoorbeeld "laad tijd: 10 uur/ 270mA" staat, betekent dit dat deze 10 uur over 270 mA opladen doet?
Ik snap er namelijk de ballen van en ik wil graag weer volle batterijtjes !