Toon posts:

Centrale agenda voor verjaardagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een bedrijf met veel buitendienst medewerkers. Regelmatig vergeten we mensen te feliciteren met hun verjaardag.

In Exchange 2003 heb ik reeds een gedeelde agenda aangemaakt. Nadeel: gebruikers moeten de agenda apart openen en herinneringen worden niet met een pop-up weergeven. Zijn deze problemen op te lossen of kan beter naar een andere optie kijken? Ook bij een publieke agenda krijg ik geen pop-up bij een herinnering. Een andere optie is bij alle gebruikers de verjaardagen in hun eigen agenda te zetten. Het eerste jaar werkt het goed, vervolgens word het niet meer onderhouden.

Een andere optie waar ik aan denk is een melding op startpagina van intranet site of desktop. Zijn hier voorbeeld scripts van te vinden?

Ik zoek dus een oplossing waarbij ik centraal alle verjaardagen kan opslaan en vervolgens op iedere PC kan weergeven.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

javascript popupscriptje gebruiken in de intranet site? Moetje wss wel ff een tabelletje of iets dergelijks in de database mikken met de verjaardagen ;)

Andere optie is om zelf een app te schrijven (java? lekker makkelijk om te gebruiken icm andere platformen), maar daar meot je dan ook maar net verstand van hebben.
Iig ga je daar ook een database voor nodig hebben. MS Access volstaat opzich (OBC/JBDC driver gebruiken)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Gewoon een databaseje met de verjaardagen en een intranet pagina die op de juiste dag de persoon op de voorpagina zet, inclusief foto?

Zo gaat dat nml bij ons.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Na een zoektocht heb ik inmiddels wat gevonden:

http://www.codingforums.com/archive/index.php?t-26687.html

Nu nog zien dat de gegevens uit een database worden gehaald in plaats van in de code.