Wlan antenne: slechte ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 14:35

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Deel internet samen met de buurman, hij heeft een linksys routertje staan, waar ik dan met een laptop (pcmcia) en met een desktop pc (PCI antenne) gebruik kan maken van het internet.

Nu heeft de pcmcia kaart goede ontvangst (meestal 4 streepjes: ~32-54 Mbps), terwijl de pci antenne veel slechtere ontvangst heeft (8-24 Mbps). Vooral gamen wordt hierdoor lastig. (hoewel ik weet dat dat altijd het geval is met een wlan, maar gemiddeld haal ik toch wel een ping van ~30 bij online games). Dit gebeurt ook als ze in de zelfde ruimte staan, en kaartjes zijn van zelfde fabrikant.

Is er iets wat op kan storen? Er staat bv een kleine electrische radiator voor de pci antenne. Of kan ik mijn antenne ergens mee verbinden, zodat ik betere ontvangst krijg?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 17:09
Begin dan met die radiator ergens anders neer te zetten. ;)
Er zijn losse antennes te koop zover ik weet, maar dat is weer een oplossing waarvoor je geld moet uitgeven.

• Master ray
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb zelf ook een slecht ontvagst heb aan het metaal van de antenne (binnenin) een stuk stroomdraad (koper) verbonden, dit helpt wel iets, maar mijn ervaring is dat verplaatsen van de ontvanger meer zoden aan de dijk zet. beetje met de locatie expirimenteren kan zeker geen kwaad

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 14:00

Yucko

One clown to rule them all !

Ik zou eens kijken of er nog iemand in de buurt zit met een wireless verbinding. Alsin: kijk eens welke kanalen gebruikt worden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

als het een bnc antenne is (opdraaibaar) dan zou ik gewoon een andere externe antenne kopen ben je ongeveer voor 20,- eu klaar

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 14:35

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
JaJoah schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:56:
Ik zou eens kijken of er nog iemand in de buurt zit met een wireless verbinding. Alsin: kijk eens welke kanalen gebruikt worden.
ja, twee stuks... kunnen die storen op ons netwerk, en kan je er voor zorgen dat die niet meer naar die andere netwerken zoekt?
Master ray schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:42:
Ik heb zelf ook een slecht ontvagst heb aan het metaal van de antenne (binnenin) een stuk stroomdraad (koper) verbonden, dit helpt wel iets, maar mijn ervaring is dat verplaatsen van de ontvanger meer zoden aan de dijk zet. beetje met de locatie expirimenteren kan zeker geen kwaad
Hoe hoger hoe beter toch? Dus stel dat ik een koperdraad eraan koppel, en deze aan het plafond hang, zou ik theoretisch een betere ontvangst moeten krijgen? (btw, router staat ongeveer 10meter verderop, met twee muren ertussen.)

[ Voor 46% gewijzigd door greatgonzo op 03-12-2006 18:56 ]

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09-2025

skr

greatgonzo schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:54:

Hoe hoger hoe beter toch? Dus stel dat ik een koperdraad eraan koppel, en deze aan het plafond hang, zou ik theoretisch een betere ontvangst moeten krijgen? (btw, router staat ongeveer 10meter verderop, met twee muren ertussen.)
He bah nee 8)7

Antenne's zijn precies gemaakt voor een speciale frequentie band. Als jij daar een koperdraadje aan gaat knutsellen verneuk je alle eigenschappen die de antenne nou juist zo geschikt maakt voor zijn specifieke frequentie.

Sterker nog, je eindtrap van je wifi radio kan zelfs kapot gaan dankzij reflecterende signalen. Ik bespaar je de technische theorie erachter. (hoewel dat mischien niet zo snel voorkomt bij het lage vermogen van wifi)
Pagina: 1