Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

imagem1090.zip virus

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een paar van mijn vrienden hebbe het virus van: hssp://*knip*/imagem1090.zip op hun pc staan. En ik weet zelf niet echt wat het doet. Maar weten jullie mischien hoe je het weg kan krijgen?

Melding die je steeds krijgt op msn:

Da uma olhada nas fotos dessa festa... muito legal.. hssp://*knip*/imagem1090.zip

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 03-12-2006 17:15 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Het lijkt me niet echt slim om die link hier neer te zetten....zo lok je alleen maar meer besmettingen uit. :s

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

^^met Jk_W

Trouwens, heb je die vrienden van je nooit geleerd om niet zomaar op elke link te klikken? ;)

Anyway, elke virusscanner meot voldoen om het er af te krijgen.
Als je een gratis scanner zoekt: www.avast.com

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Jotti Scan zegt:

AntiVir Found Trojan/Delphi.Downloader.Gen
ArcaVir Found Trojan.Downloader.Dadobra.Mp
Avast Found Win32:Delf-BSB
AVG Antivirus Found nothing
BitDefender Found BehavesLike:Trojan.Downloader (probable variant)
ClamAV Found Trojan.Downloader.Delf-616
Dr.Web Found Trojan.DownLoader.14996
F-Prot Antivirus Found nothing
F-Secure Anti-Virus Found Trojan-Downloader.Win32.Dadobra.mp
Fortinet Found W32/Dadobra.IL!tr.dldr
Kaspersky Anti-Virus Found Trojan-Downloader.Win32.Dadobra.mp
NOD32 Found Win32/TrojanDownloader.Dadobra.MP
Norman Virus Control Found W32/Dadobra.AVH
VirusBuster Found nothing
VBA32 Found Trojan.DownLoader.14996

Lijkt er dus op dat 'Dadobra' het woord is waar je op moet googlen om een verwijderingsmethode te vinden.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Boegie op 03-12-2006 16:40 . Reden: Google URL toegevoegd ]

Verwijderd

Hoe moet ik nou precies dat virus weghalen zeg alstublieft alle stappen ik heb niet zoveel verstand van computers en ik wil graag zo snel mogelijk dit virus van mijn computer afhalen bijvoorbaat dank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We kunnen niet specifiek zijn, aangezien we niet weten welke specifieke troep er is geinstalleerd. Anders dan hetgeen [google=Da uma olhada nas fotos dessa festa... muito legal] zegt dan natuurlijk.

Begin ermee met het verbreken van de internetverbinding van die PC.

Het snelst: formatteer en pak je backup terug. Een-na-snelst: ga met de machine onder de arm naar iemand die er wel verstand van heeft (bijv. een winkel die dergelijke service biedt) en laat het hen doen.

De derde - leerzame doch langzame - methode die uiteindelijk misschien nog uitkomt op formatteren is precies uitzoeken welke virussen / trojaans paarden / etc. je aan boord hebt gekregen, vervolgens uitzoeken wat ze doen en dan pas er iets aan doen, op basis van hetgeen je weet van specifiek die malware.
Of (veruit de slechtste tip!) koop een goede virusscanner (zoals idd. het genoemde Kaspersky), update die offline, laat 'em scannen en de boel verwijderen. Wacht een week zodat alle signatures met een beetje geluk er ook voor nieuwe zooi zijn en herhaal het scannen. Dan de PC weer aan het internet koppelen en hopen datg er niets achter bleef.

Er is geen goede, snelle manier, anders dan ervoor zorgen dat het niet weer gebeurt door een combinatie van een betere virusscanner, minder gebruikersrechten, genoeg OS/softwarepatches, backuppen en opletten.

Edit: hmm. Jij bent niet de topicstarter. Hoe zit dat, heb jij precies hetzelfde?

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 20-12-2006 16:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1