Access Point lijkt bluetooth te bevatten...?

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik was samen met mijn broertje zijn mobiele telefoon aan het syncen met de computer via bluetooth.
Toen merkte ik ineens op dat er in de bluetooth hardware connection list nog een ander apparaat
verscheen naast de mobiele telefoon van mijn broertje.
Namelijk een Wanadoo Access Point.
Wij hebben thuis een LiveBox van Orange(voorheen Wanadoo) en ik vraag me af of het inderdaad klopt dat een LiveBox bluetooth bevat, immers bij de specificaties van de LiveBox die wij hebben staat alleen aangegeven dat men een connectie kan maken met de LiveBox via Ethernet of USB, maar niet bluetooth.
Maar mocht het inderdaad zo zijn dat een LiveBox open staat voor Bluetooth connecties, vormt dit dan geen open deur voor mensen die langs ons huis lopen met bluetooth enabled mobiele telefoons?
En waarom staat dit niet gedocumenteerd in de specificaties en/of manual van de LiveBox?
Kan iemand hier misschien duidelijkheid over verschaffen?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Klopt :)

Het is niet gevaarlijk, omdat je er een PIN voor nodig hebt.
Ik weet niet of de bluetooth functie al aan is gezet door Orange.
Anders zou je met je PDA of GSM ook kunnen internetten via dat ding.

[ Voor 95% gewijzigd door The Milkman op 03-12-2006 15:19 . Reden: suppl. ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Arcane Apex
Stel dat de PIN standaard staat ingesteld op 0000.
Dat zou dan dus eventueel wel problemen kunnen opleveren of?
Mensen zouden via onze livebox kunnen internetten.
Is er een manier om deze PIN te veranderen?

• Arcane Apex
Ok ik heb meer informatie kunnen vinden, voor mensen die geinteresseed zijn, lees deze thread maar eens: http://orange.gebruikers....id=539&pid=4312#post_4312

Samengevat staat er dat je inderdaad wireless kan internetten via bluetooth in de LiveBox, echter niet met een mobiele telefoon, maar wel met een laptop/notebook of PDA.
En tevens is het ook zo dat de PIN standaard staat ingesteld op 0000.
Dit PIN-nummer is te veranderen in het advanced/geavanceerd LiveBox configuratiescherm.
Dus ik zou iedereen met een LiveBox wel aanraden dit te doen(PIN veranderen), anders kunnen mensen buiten je huis met een laptop of PDA gewoon internetten via je livebox.

Ook heb ik een LiveBox specificatiepagina gevonden op de website van orange waar deze feature officieel op staat vermeld:
http://www.orange.nl/adsl/livebox/

PS: Kan een moderator de titel van deze thread misschien aanpassen naar:
"LiveBox lijkt bluetooth te bevatten...?"

[ Voor 16% gewijzigd door Arcane Apex op 03-12-2006 17:35 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14

Sick Nick

Drop the top!

Voor er een verbinding gemaakt kan wordne moet je op de livebox toch eerst het reg knopje indrukken, anders krijg je geen verbinding :) Dit staat ook op de bluetooth pagina in je livebox trouwens (onder geavanceerd).