[Groove 2007] Workspaces

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 19:32
Ik ben wat aan het testen met dat Microsoft Groove 2007 systeem... Heel handig files synchroniseren tussen twee, of meerdere werkstations. Werkt heel goed... of misschien té goed.

voorbeeld; Ik maak een nieuw bestand; Test.doc. Alle groove contacts zijn offline. Ik zet mijn PC uit.

Daarna zet ik een andere PC aan, ingelogd als een ander groove contact. Tot mijn verbazing staat daar test.doc op de PC.

Microsoft Groove 2007 upload dus ergens files naartoe die gesynchroniseerd worden naar groove members... Maar WAAR dan? Is dit wel veilig? Worden bestanden daar encrypt ofzo?

Ik kan hier niets over vinden. Afgezien van wat methodes om je eigen groove server te maken, of intergratie met Sharepoint. Weet iemand hier iets meer over?

Excuses als ik het verkeerde sub-forum heb gekozen voor deze post. Ik vond em niet zo passen in Office

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad op het randje CSA <-> Off, maar Groove is onderdeel van Office 2007 dus: WOS -> OFF.

Ik heb lang geleden even met Groove gespeeld maar ken de huidige functionaliteit niet. Kan het niet zo zijn dat de ontvanger alleen maar op verborgen stond, ipv dat de applicatie echt uit stond?

Verder heb ik eerlijk gezegd geen idee. Zet er eens als test een sniffer op als je wilt zien wat er wordt geupload. Al zal dat hopelijk niet gaan omdat het encrypted zou moeen zijn.
Maar dan kan je aan de hoeveelheid data die wordt geupload al zien of het alleen beschibaarheidsinfo is, of ook het hele bestand. Neem een bestand van een > 1MB om dat goed te zien. Bijv. mijn personal firewall (kerio PF) geeft aan hoeveel en waarnaartoe wordt geupload. Maar daar zijn ook dedicated tooltjes voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je niet gewoon ergens ook Groove Server geinstalleerd staan?s

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Aeon
Ik heb twee PC's naast elkaar staan. allebei member van de workspace. ik zet er 1 uit, doe een wijziging. Zet het andere systeem ook uit.... en daarna pas de ander weer aan. Niet verborgen online oid.

Wat ik wel zie is dat het systeem synchroniseert naar iets, terwijl het andere systeem uit staat. Het enige wat ik kan vinden in de Groove configuratie is;

grooveDNS://blugro1relay.groove.microsoft.com
Home GMS URL http://blugroXgms.groove.microsoft.com/gms.dll
Relay Server URL grooveDNS://blugroXrelay.groove.microsoft.com

Zo te zien dus toch iets naar Microsoft. Het werkt echt heel goed. Maar ik ben er niet zo gerust op dat er straks misschien vertrouwelijke documenten in clear-text op een cache server van Microsoft staan. :|

Verwijderd

Ik heb zelf een oudere versie (versie 2) van Groove gebruikt voor een project in 2004. Wat ik me nog herinner is dat alle verkeer encrypted is en dat Groove een centrale server gebruikt waarmee gebruikers die inloggen op hun werkgroep hun files synchroniseren. Dit is om te voorkomen dat door het off-line gaan van de auteur van de file er niet gesynchroniseerd kan worden. Ik weet niet of de files encrypted opgeslagen worden maar kan me haast niet voorstellen dat het niet zo is.

Een van de produkten die Groove (destijds op het punt overgenomen te worden door MS) aanbood was een eigen server applicatie zodat een organisatie niet meer afhankelijk was van een externe file server. Misschien dat dit inmiddels geintegreerd is in Sharepoint.

In hun marketing materiaal schermden ze altijd met goedkeuring van een aantal Amerikaanse overheden om aan te tonen dat het met de beveiliging van hun product wel goed zat.

• Aeon
Ah, dan zal dat waarschijnlijk die Groove server zijn... of toch Sharepoint.

Groove server, Sharepoint Portal server, Sharepoint server... ik zie door de bomen het bos niet meer :?

Maar het werkt wel erg goed.

• sidelo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 11:24
Klopt Groove heeft online servers staan. Bij het plaatsen van een bestand kijkt Groove of alle workspace gebruikers online zijn. Is dit niet het geval wordt er online een kopie van het bestand opgeslagen tot de gebruikers allemaal online zijn geweest of er een periode van 3 weken is verstreken.

Daarnaast is deze informatie is voorzien van 192 bit encryptie en is op de betreffende servers heel lastig te achterhalen waar en hoe het bestand is opgeslagen.

Deze servers staan bij MS te draaien naast de Live servers.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik werk nog veel met de huidige (oude?) versie van Groove (3.1). Hoe is de migratie naar Groove 2007?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• sidelo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 11:24
Dit moet geen probleem zijn.
Maak alleen voor de zekerheid een back-up van de Groove folder (onder je user profiel) en gebruik in Groove 3 de optie save account als een file.

Er zijn wel een paar problemen als je van Groove 3 naar een 2007 bèta en dan naar de release versie gaat. Maar via Google op te lossen :)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

het is bedrijfsmatig, dus ik ga niet kloten met vunzige oplossingen ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

ff een schopje ...
topickaping is geen goed idee. Dit gaat over iets anders

[ Voor 84% gewijzigd door Lustucru op 04-01-2007 12:12 ]

Pagina: 1