Toon posts:

Problemen met USB 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een externe harddisk 250 Gb van maxtor gekocht met een USB 2.0 aansluiting. Deze sloot ik aan op mijn Asus P4C800-E Deluxe moederbord. Welke USB 2.0 ondersteunt.
Nu kreeg ik steeds de melding: 'Dit apparaat kan sneller werken'. En 'herkent de hardware niet' , deze werkt mogelijk niet goed. Ik de externe HD op m'n pa's computer ingeplugd en hij loopt als een zonnetje. Goed, toen heb ik maar XP opnieuw geinstalleerd, alle bijbehorende drivers van t moederbord erbij en nogmaals geprobeerd. Ik had toen af en toe verbinding met de externe HD, maar telkens als ik wat probeerde over te zetten kreeg ik dezelfde melding en verbrak de verbinding met de externe HD.
Goed, volgende oplossing: Ik een USB 2.0 PCI kaart erin gestopt en opnieuw XP geinstalleerd.
Ook dit heeft geen resultaat. Steeds verbreekt de verbinding.
Ik gezocht op internet en toen besloten de INF's van mijn chipset te updaten. Ook dit gaf geen resultaat.
Ik ben inmiddels einde raad :? en wil hier vragen of iemand mij kan helpen met dit probleem.

Alvast bedankt voor de genomen moeite. ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt wel XP SP1 of SP2 geinstalleerd? Pas daarna ondersteund XP USB2. Staat het verder wel goed in de BIOS? Daar moet het op HiSpeed staan. Last but not least: is het een harde schijf met eigen voeding, of gebruikt hij de USB voor voeding? In het laatste geval moet je geen andere USB apparaten aangesloten hebben.

Dat kan je ook proberen: alle andere USB apparaten afkoppelen en kijken of het beter gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Windows update doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinXP Prof. met SP2 erop staan.
In de Bios staat het op Hispeed en de externe HD heeft een eigen voedingskabel met adapter.
Ik heb verder geen randapparaten m.b.t. USB aangesloten zitten. Zelfs geen muis of keyboard.

Bij apparaatbeheer staat de 'Enhanced USB2 controler' wel, maar hij ziet de harddisk niet of hij ziet m even en verbreekt dan weer de verbinding.
Vage boel |:(

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is ????? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 19:02 ]