He who laughs last.. Thinks slowest
Als je niks kan vinden zullen ze er vast niet zijn omdat alle extra functies al misschien in de bios zitten..??????
Wat wil je meer in de bios hebben dan?
Wat wil je meer in de bios hebben dan?
Wat ik oa zou willen is meer opties voor geheugen snelheid, zodat ik bv mijn geheugen op 180Mhz kan laten lopen.
Ik weet ook wel dat er genoeg progjes zijn die dat kunnen, maar ik heb liever dat je dergelijke insteliingen in de BIOS vastlegt..
Ik weet ook wel dat er genoeg progjes zijn die dat kunnen, maar ik heb liever dat je dergelijke insteliingen in de BIOS vastlegt..
uberbios was er alleen voor de A7N8X serie omdat dat een chipset was met veel potentieel, maar relatief weinig bios support voor OC-en.
Op zo'n bord heb ik nog een A-XP1700+ op 2100Mhz laten lopen zonder gebruik te hoeven maken van speciale functies.
Anyway, ik denk dat je de maker van de Uberbios maar eens moet contacten als je iets aangepast wil heben. Misschien dattie een nieuwe wil maken voor meer recente borden.
Aan de andere kant geef ik je weinig kans dat het gebeurt. Volgens mij is de CPU nl de baas over de snelheiden (iig bus en ram speeds) bij de K8 series. Die hebben een geintegreede memorycontroller en ze hebben geen northbridge meer nodig.
Die was wel aanwezig op oudere borden en die hadden dan ook volledige controle over RAM settings e.d.
Op zo'n bord heb ik nog een A-XP1700+ op 2100Mhz laten lopen zonder gebruik te hoeven maken van speciale functies.
Anyway, ik denk dat je de maker van de Uberbios maar eens moet contacten als je iets aangepast wil heben. Misschien dattie een nieuwe wil maken voor meer recente borden.
Aan de andere kant geef ik je weinig kans dat het gebeurt. Volgens mij is de CPU nl de baas over de snelheiden (iig bus en ram speeds) bij de K8 series. Die hebben een geintegreede memorycontroller en ze hebben geen northbridge meer nodig.
Die was wel aanwezig op oudere borden en die hadden dan ook volledige controle over RAM settings e.d.
Ik had een 2500+ barton op 2.4Ghz draaien met een uberbios en dat beviel erg goed, dat is eigenlijk ook de reden van mijn vraag.McKaamos schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:57:
uberbios was er alleen voor de A7N8X serie omdat dat een chipset was met veel potentieel, maar relatief weinig bios support voor OC-en.
Nu kan ik in de bios een aantal Mhz selecteren (200.266.333.400 enz) maar mis ik bijvoorbeeld 180 (360 DDR) Mhz om het geheugen op 200Mhz (400DDR) te draaien als mijn cpu op 2800Mhz (Athlon64 3700+) draait.
Wel jammer dat er niet een uber bios is voor deze borden, maar aan de andere kant een Athlon64 wil ook hard zonder een uber bios. Ik draai de cpu op 2700Mhz zonder enig probleem
Probeer anders gewoon eens een andere multiplier en HTT, kun je vaak een stuk gunstiger uit komen
Dit is niet echt een DOC aangelegenheid, daarom geef ik hem ff een duwtje naar TCA 
Move DOC ->TCA
Move DOC ->TCA
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Ooit gehoord van een Divider ?Daan® schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:26:
[...]
[...]
Nu kan ik in de bios een aantal Mhz selecteren (200.266.333.400 enz) maar mis ik bijvoorbeeld 180 (360 DDR) Mhz om het geheugen op 200Mhz (400DDR) te draaien als mijn cpu op 2800Mhz (Athlon64 3700+) draait.
[...]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Yep dat is dus "het probleem" maar ik had het ook wel wat duidelijker kunnen tikken iddThe__Virus schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:41:
Die dividers mist hij juist, die instellingen die hij noemt zijn dividers...
..Maar het aantal MHz is niet meer het aantal MHz dat er staat als je gaat overklokken.The__Virus schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:41:
Die dividers mist hij juist, die instellingen die hij noemt zijn dividers...
Als je hem op 200MHz hebt staan, en je HTT van 220 naar 240 schopt, gaat de snelheid van het geheugen van 200MHz naar 240MHz...
Als je bios de gewenste divider niet heeft kan je met de divider daaronder opstarten en dan een of ander tooltje zoals a64info de instellingen veranderen en eventueel de volgende boot direct laten toepassen, dan ben je er toch ook?
Dus het zijn dividers, zoals ik al zeiTheZeroorez schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:10:
[...]
..Maar het aantal MHz is niet meer het aantal MHz dat er staat als je gaat overklokken.
Als je hem op 200MHz hebt staan, en je HTT van 220 naar 240 schopt, gaat de snelheid van het geheugen van 200MHz naar 240MHz...
Ja ik heb zelf de a8n-e gehad, voor ik overstapte naar de dfi-expert die ik nu nog heb, dus ik ken het gebrek aan dividers op die serie ook...heeft de dfi iig geen last van
...
Maar omdat ik de 'uber'-bios niet heb kunnen vinden voor de a8n-e, en er ook voorzover ik weet geen andere oplossing is, wou ik ondanks dat ts in de startpost al aangaf software geen oplossing te vinden toch nog ff op dat progje wijzen. Met de laatste versie (.62b) is het echt heel makkelijk om je settings aan de boot toe te voegen, maargoed daar heb je alleen wat aan als je windows wil laden.
Maar omdat ik de 'uber'-bios niet heb kunnen vinden voor de a8n-e, en er ook voorzover ik weet geen andere oplossing is, wou ik ondanks dat ts in de startpost al aangaf software geen oplossing te vinden toch nog ff op dat progje wijzen. Met de laatste versie (.62b) is het echt heel makkelijk om je settings aan de boot toe te voegen, maargoed daar heb je alleen wat aan als je windows wil laden.
Ahh.. Ik dacht dat je het bedoelde als in: Het zijn geen dividers, hij noemt ze bij de verkeerde naamThe__Virus schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:04:
[...]
Dus het zijn dividers, zoals ik al zei. Heb zelf de A8N SLI dus ik weet wel wat het allemaal inhoudt
. En de software oplossing is al genoemd, alleen voor de TS niet wenselijk (kan ik me zeker voorstellen).
* TheZeroorez heeft een A8N-SLI Premium in z'n systeempje, en een A8N-E te koop..
Pagina: 1