Kan niet op één pc vanop een andere

Pagina: 1
Acties:

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:46
Ik heb nu pas een draadloos netwerk opgesteld. 1 pc is draadloos, de pc waar ik nu op zit is aangesloten op dezelfde linksys router, maar dan MET kabel. Ze zijn allebei lid van de workgroup HOME, hoewel dat zelfs niet nodig zou zijn om met start-uitvoeren op een pc te gaan.
Ik heb de "setup a home or small office network" wizard op elke pc minstens 10x doorlopen (en gereboot), file and printer sharing aangezet.
Als ik op eender welke pc WINDOWS-R doe en dan "\\192.168.1.101" (de andere pc) intyp, krijg ik de foutmelding
code:
1
2
\\192.168.1.101
The Network Path was not found.

Ik kan vanop beide pc's op internet, en ik heb de firewalls uitgeschakeld. Ik kan met "ping 192.168.1.101" de andere pc zonder problemen bereiken. Wat zou mijn probleem kunnen zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je wel schijven gedeeld?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ives
Ja. Op 1 pc mijn E: schijf en een printer, op de andere pc 2 mapjes.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 15:15
OS van beide systemen? Home Pro?

• Ives
Ze zijn allebij win xp pro (eng).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Wizard zet de XP firewall aan. Zet die maar eens uit, en alle andere firewalls ook.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ives
Dat heb ik gedaan, op allebei de pc's staat de firewall uit. Ik kan nog altijd de andere pc niet benaderen via naam of ip.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-03 21:40

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

en connect je wel gewoon naar je share, dus \\192.168.1.101\share$

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Ives
Ja, net dezelfde foutmelding. Zou het kunnen liggen aan de router die ertussen zit?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het zou inderdaad kunnen dat de router automatisch het bedraadde gedeelde afschermt van het draadloze gedeelte. Geen idee of jou router dat ook doet, maar er zijn wel routers die dergelijke functionaliteit bieden.

Dat zou je wel terug moeten kunnen vinden in de config van je router en dat moet je denk ik daar ook wel uit kunnen schakelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 03-12-2006 14:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ives
Ik kan zo alleszins geen optie vinden in de documentatie van mijn router of in het configuratiescherm van de router zelf.

• Ives
Ik weet niet of jullie hier iets mee zijn, maar wanneer ik op deze pc "nbtstat -n" doe zegt hij
code:
1
2
3
4
Local Area Connection 2:
Node IpAddress: [192.168.1.100] Scope Id: []

No names in cache

Terwijl ik op de andere pc dan een lijst met gedeelde folder en dergelijke zie.

Verwijderd

Ives schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:50:
Ik kan zo alleszins geen optie vinden in de documentatie van mijn router of in het configuratiescherm van de router zelf.
Normaal gezien moet je gewoon http://192.168.0.1in je inet-browser pasten om bij de configuratie van je modem te geraken. Waarschijnlijk ook zonder paswoord als je het nooit heb veranderd.

sry foute post. Ik zal in het vervolg aandachtiger lezen. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 16:48 . Reden: foute post ]

Pagina: 1