Toon posts:

help: Pioneer 1015 digital out howto nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pioneer 1015 A/V receiver en een pioneer DVD speler. De DVD speler heb ik optical aangesloten op de A/V receiver. Ik heb ook een draadloze koptelefoon (een Amphony) waar het zender gedeelte ook optical (of coaxial) aangesloten kan worden. Deze heb ik op de enige Digital out (optical) van de 1015 aangesloten. Een CD kan ik op deze wijze prima beluisten. Echter, een DVD geeft alleen maar een hoop geknetter uit de koptelefoon. Eerst dacht ik dat dat lag aan surround weergave die de koptelefoon niet kan weergeven, maar zodra ik zowel de DVD als de A/V receiver op stereo gezet hebt, blijft het geknetter.

Heeft iemand enig idee?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat komt omdat je dan een dolby, dts of mpeg2-signaal door aan het sturen bent naar je hoofdtelefoon en die dat niet ondersteunt. Je kunt je hoofdtelefoon beter analoog aansluiten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan dit oplossen door op de DVD speler in te stellen dat hij bij DTS of Dolby Digital signaal (wat op films staat) altijd een PCM stereo signaal door te sturen. Maar beter sluit je die hoofdtelefoon gewoon analoog aan. Digitaal is psychisch wellicht leuker, maar analoog aangesloten klinkt het net zo goed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Omdat ik het niet nodig vond een nieuw topic te maken.
Heb ik mijn vraag hier geparkeerd.

Ik ben in bezit van een pioneer VSX1015 maar nu krijg ik geen video signaal uit deze machine.
Monitor out van component en composiet doen het biede niet.
Mij is vertelt dat ik op setup moet drukken en dan het menu tevoorschijn komt maar dit werkt helaas niet.
Setup> 5.1 > beamer >composiet & component aangesloten

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:57:
Heb ik mijn vraag hier geparkeerd.

Ik ben in bezit van een pioneer VSX1015 maar nu krijg ik geen video signaal uit deze machine.
Monitor out van component en composiet doen het biede niet.
Mij is vertelt dat ik op setup moet drukken en dan het menu tevoorschijn komt maar dit werkt helaas niet.
Setup> 5.1 > beamer >composiet & component aangesloten
Lees de handleiding door, daarin staat duidelijk hoe je de component aansluiting moet activeren. Je kan ook gelijk een digital out toewijzen aan de component aansluiting.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:03:
[...]

Lees de handleiding door, daarin staat duidelijk hoe je de component aansluiting moet activeren. Je kan ook gelijk een digital out toewijzen aan de component aansluiting.
Ja klopt digital in en component in zijn toe te wijzen aan apparaten (dvd/ld tv/sat etc) Maar dan nog geen beeld op de component / composiet out

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topics aanmaken mag gewoon. Offtopic gaan mag niet. Lees even de policy door en open gewoon een topic dat aan de regels voldoet.]

het is niet zo dat als je je vraag in een ander topic stelt, die regels dan ineens niet gelden (en offtopic is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.