Brightview scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Ik heb hier een laptop, een Compaq presario v6000 series, met zo'n mooi glimmend scherm (brightview heet dat dacht ik). Nu is mijn vraag, hoe maak ik zo'n scherm het beste schoon? Brillendoekjes lijken me krasjes achterlaten of is dat niet zo? Graag advies.
ik heb hier een special LCD/Plasma cleaner, maar daardoor blijf je nog vegen zien als je het uitwrijft. Het maakt verder niet uit als je gewoon werkt op de laptop, maar toch erger ik mij er een beetje aan. Graag tips, of ideeën over hoe ik het scherm schoon kan houden!
Alvast erg bedankt!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Die lcd en plasmacleaner werken goed hoor, je moet alleen het spul op het doekje spuiten, heel erg weinig, dan netjes gaan poetsen over je scherm (heeel zachtjes), net zolang totdat alle vloeistof weg is. Daarna met de andere kant van het doekje even napoetsen, totdat alle strepen weg zijn. Is een rot klus, maar geeft wel het mooiste resultaat :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:36

Croga

The Unreasonable Man

Door die LCD/Plasma cleaner te gebruiken heb je waarschijnlijk het scherm al beschadigd......

Zeker de "glimmende" schermen hebben een speciale coating op de buitenkant zitten. Deze coating is enorm gevoelig; alles wat maar een beetje lijkt op zeep of alcohol zal de coating beschadigen. Hierdoor krijg je strepen die alleen te verwijderen zijn door de gehele coating er af te poetsen.

Alle schermen zijn het best te reinigen met een droge, vezelvrije doek. Droge brillendoekjes werken perfect, een theedoek speciaal voor glazen is een goed alternatief. Als het heel erg vies is, kun je een heel klein beetje water gebruiken.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Zijn gewone brillendoekjes (geen droge) ook een goede oplossing?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:36

Croga

The Unreasonable Man

VeeGee schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:28:
Zijn gewone brillendoekjes (geen droge) ook een goede oplossing?
Natte brillendoekjes worden gemaakt met een cleaner op basis van alcohol... do the math...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Croga schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:16:
Door die LCD/Plasma cleaner te gebruiken heb je waarschijnlijk het scherm al beschadigd......
Dat ligt er dan weer aan wat voor cleaner het is. Als je een goede cleaner hebt zit er echt geen troep in hoor. Ik gebruik Multiple Screen Cleaner van Bandridge.
Pagina: 1