Probleem met opstarten laptop

Pagina: 1
Acties:

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Een paar maanden geleden heeft mijn dochter limonade in haar laptop laten vallen.
Alles zo goed mogelijk gedroogd, maar ik heb de laptop niet opengemaakt.
Gelukkig werkte alles toen nog wel.

Nu echter beginnen de problemen, spontaan rebooten en zo.

Op dit moment heb ik het volgende probleem:

Wanneer ik de computer aanzet, krijg ik wel heel kort het opstartscherm van Dell te zien, maar daarna alleen een zwart beeld, ook wanneer ik opstart vanaf CD.

Ik kan wel in de bios komen, dan werkt alles normaal en heb ik ook gewoon beeld.

Wat zal nu het probleem zijn en is dat nog op te lossen?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

2 opmerkingen zo uit de losse pols

1. die limonade kan toch kortsluiting veroorzaken bij belasting misschien. Dan zou de oplossing of garantie zijn of demontage en goed schoonmaken (wel eens met een desktop pc keyboard na een bier incidentje met succes gedaan)

2. Kans is groot dat er tussen 'paar maanden geleden' en nu nog meer gebeurt is. Software, malware, etc. Limo hoeft niet de dader te zijn.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Bedankt voor je reactie. Stel dat de limo niet de veroorzaker is, wat zou ik dan nog meer kunnen proberen als ik niet kan opstarten van harddisk en ook niet van cd, maar wel zonder problemen in de bios kom?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Moederbord.. of werkgeheugen, of voeding.. te veel opties om op te noemen in dat geval, dan moet je echt 1 voor 1 elimineren wat in een laptop vrij moeilijk is (lastig elk onderdeel er is uit te halen, en bijna niemand heeft een reserve laptop onderdeel liggen wat je even kan lenen.)

Probeer anders deze is: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

~ Mijn prog blog!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

je zou ook knoppix op een andere pc kunnen downloaden en op cd danwel dvd branden. Knoppix is een linux distributie die live vanaf cd draait. Doet verder niets met je pc dus veilig. Als dat wel allemaal werkt is de kans dat het een hardwarematige fout is al stukken kleiner.

Ook al windows xp reparatie geprobeerd?
winxp cd erin, niet kiezen voor repareren maar installeren, op het moment dat de installatie een windows ontdekt dan wel kiezen voor herstellen/reparatie.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:08

_Eend_

🌻🇺🇦

Dus als ik het goed begrijp krijg je nu alleen nog maar het logo van Dell te zien en verder niks behalve het BIOS?

Ik heb geen ervaring met Dell laptops, maar de meeste laptops die ik open geschroefd heb kan vocht dat op het toetsenbord gemorst wordt heel makkelijk bij het moederbord komen. Opsturen voor reparatie gaat dus waarschijnlijk een hoop geld kosten. En dat het al een tijdje geleden is hoeft niet zoveel te zeggen, in de tussentijd kan er iets zijn gaan 'roesten'.

Maar ik zou als eerste even memtest86 draaien om te kijken of het niet aan je geheugen ligt. Een nieuw reepje geheugen is denk ik een stuk goedkoper dan een reparatie bij Dell :)
Pagina: 1