WD 36 Raptor niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Geachte mede tweakers,

Ik heb gisteren mijn nieuwe hardeschijf binnen gekregen, het is een wd raptor 37gig. Als ik deze aansluit kan ik hem wel in de bios terugvinden, ook kan ik er windows op installeren. Maar als ik dan bij het opstartscherm van windows kom crashed de pc, hij start dan opnieuw op. Als ik windows op mijn 2e schijf zet (een wd 500ks) dan werkt het gewoon, als ik dan in windows zit ziet hij de nieuwe harde schijf niet (niet in disk management). Het vreemde is dat de raptor in de bios terug te vinden is en windows erop gezet kan worden en de schijf dus ook geformateerd is. Toch detect windows hem niet. Misschien hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen. Het gaat hier btw om sata.

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op welk MB?

ARME AOW’er

• Sketchy
Is wel handig om te weten watvoor mb idd, het gaat om een dfi sli-dr. Andere sata poorten helpen niet, andere schijven worden wel gewoon herkend.

Verwijderd

Sketchy schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:13:
Geachte mede tweakers,

Ik heb gisteren mijn nieuwe hardeschijf binnen gekregen, het is een wd raptor 37gig. Als ik deze aansluit kan ik hem wel in de bios terugvinden, ook kan ik er windows op installeren. Maar als ik dan bij het opstartscherm van windows kom crashed de pc, hij start dan opnieuw op. Als ik windows op mijn 2e schijf zet (een wd 500ks) dan werkt het gewoon, als ik dan in windows zit ziet hij de nieuwe harde schijf niet (niet in disk management). Het vreemde is dat de raptor in de bios terug te vinden is en windows erop gezet kan worden en de schijf dus ook geformateerd is.
Het kan zijn dat je een DOA hebt en dat de hardeschijf dus niet werkt zoals het hoort.

-----------------
of misschien hier al aangedacht (komt niet helemaal overeen met je verhaal, maar misschien handig om aandacht aan te besteden:
Sketchy schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:13:
Toch detect windows hem niet. Misschien hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen. Het gaat hier btw om sata.
Wanneer de hardeschijf Sata is en je hebt een nog wat oudere WinXp editie, kan het zijn dat je sata controller niet herkend wordt. Je moet daarom een bootdiskette van Satacontroller maken (via je drivercd van het moederbord) en deze in de windows setup (aan he begin bij het blauwe scherm) op F6 drukken om de driver van de Satacontroller te installeren. Nu zal het setup van Windows je raptor wel herkennen. (zie ook faq voor betere uitleg hierover)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 11:43 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hij installt wel dus het zal niet met de sata driver te maken hebben. Is die er niet zegt windows install gewoon no disk found. Lijkt me idd een gevalletje bad cluster / doa

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-02 11:13
Desnoods nog ff bij een vriend/vriendin testen.
Anders gewoon terug sturen!

[ Voor 72% gewijzigd door stijnos1991 op 03-12-2006 11:57 ]

• Sketchy
Wanneer de hardeschijf Sata is en je hebt een nog wat oudere WinXp editie, kan het zijn dat je sata controller niet herkend wordt. Je moet daarom een bootdiskette van Satacontroller maken (via je drivercd van het moederbord) en deze in de windows setup (aan he begin bij het blauwe scherm) op F6 drukken om de driver van de Satacontroller te installeren. Nu zal het setup van Windows je raptor wel herkennen. (zie ook faq voor betere uitleg hierover)
Mjah aan de sata controller ligt het niet want die wd500ks is ook sata, ik denk idd dat het een DOA is. Wel jammer :| .
Ik zal hem nog even in een andere pc testen en dat weet ik het zeker.

Pagina: 1