Toon posts:

[Usenet] Van 1 op andere moment opeens supertraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik download al tijden via usenet, maar nu opeens van de 1 op de andere dag is de downloadsnelheid veeeel lager dan normaal. Ik zit bij Eweka dus de verbinding is niet gecapt. Normaliter download ik rond de 650 a 700kb/s, maar nu komt die niet meer boven de 150kb/s uit. Het ligt ook niet aan de groep waar ik van download, want daar download ik zovaak van, zonder problemen of iets.

Ik heb me router al opnieuw opgestart, pc opnieuw opgestart enzenz. Maar het blijft rond de 150kbps hangen. Weet iemand toevallig of ze bezig zijn met iets ofzo bij eweka en dat het daardoor wat langzamer gaat ofzo?

Ik heb al in andere topics geneusd maar kom veel tegen over afgeknepen provider verbindingen enzo, maar deze is uncapt en heeft het altijd gewoon voluit gedaan, alleen nu opeens niet meer.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19

-ET-

Phone Home

traint je adsl modem (er vanuitgaande dat je die gebruikt) niet op lagere waardes in?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn onwetenheid maar wat bedoel je precies met "traint"?

Ik heb een connexant annex a router met ingebouwde adsl model...

Hij deed het gewoon goed, hij download gewoon op volle sneleid. Maar toen ik een uurtje later ofzo keek, was die opeens tot zo laag gedropt.En dat is nu al uren zo.

• -ET-

-ET-

Phone Home

Het komt wel eens voor dat ADSL modem op lagere waarden 'inbelt' (traint noemen ze dat) dan wat de maximale capaciteit van je ADSL lijn is. Dus je modem 'belt' in op 2mbit ipv de 6mbit wat de max van je lijn is.

Dit is vaak na te kijken op de status pagina's van het modem.

Maar zijn andere internet downloads ook traag. Of is het puur Eweka die vertraging heeft.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Als de snelheid rond de 150kb/s blijft kun je er vanuit gaan dat het gecapped wordt.

tenzij -ET- gelijk heeft :>

[ Voor 16% gewijzigd door The_Greater op 03-12-2006 09:44 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Wat ET zegt had ik zelf ook al gekeken, wist alleen niet dat het zo heten. Bij downstream staat in me modem gewoon 60xx, weet het preciese getal niet meer. En het kan niet gecapped zijn, het is van Eweka, betaalde usenet toegang. En ik gebruik het al maanden, zonder een cap of iets erop, dus waarom zo het opeens van 1 op andere moment gecapped zijn?

Het blijft trouwens niet rond de 150. Soms schiet die even door door naar 200 a 250 ofzo, daarna weer terug naar 50 a 100. Maar rond de 150 in iedergeval.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 10:55 ]

• -ET-

-ET-

Phone Home

Het kan zijn dat je provider er nu een CAP op heeft gezet. Ivm het vele data verkeer.

Maar het gebeurd ook wel eens dat een bepaalde eweka server wat moeilijk doet.

Verwijderd

Topicstarter
Met provider bedoel je eweka of me internet provider?? Want alsik een speedtest doe op speedtest.nl geeft die gewoon me normale volle snelheid aan bij downloadsnelheid. Alsik via me laptop via een wifi verbinding die in onze stad hangt ga downloaden via hetzelfde eweka account, download die al sneller.. Wel minder stabiel natuurlijk maar hij haalt zo af en toe de 350 en blijft wel redelijk hoog zitten..

Dus je zou zeggen dat het aan me internet provider of me modem ligt, maar dat klopt ook niet want hij download andere dingen wel gewoon op volle snelheid.
En aan het eweka account ligt het dus ook niet want via een andere computer en andere verbinding download die wel normaal.

p.s. hij blijft nu zelfs hangen op 35kbps al een hele tijd :S En daarvoor was die hele tijd nog lager zelfs.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:19:
Met provider bedoel je eweka of me internet provider?? Want alsik een speedtest doe op speedtest.nl geeft die gewoon me normale volle snelheid aan bij downloadsnelheid. Alsik via me laptop via een wifi verbinding die in onze stad hangt ga downloaden via hetzelfde eweka account, download die al sneller.. Wel minder stabiel natuurlijk maar hij haalt zo af en toe de 350 en blijft wel redelijk hoog zitten..

Dus je zou zeggen dat het aan me internet provider of me modem ligt, maar dat klopt ook niet want hij download andere dingen wel gewoon op volle snelheid.
En aan het eweka account ligt het dus ook niet want via een andere computer en andere verbinding download die wel normaal.

p.s. hij blijft nu zelfs hangen op 35kbps al een hele tijd :S En daarvoor was die hele tijd nog lager zelfs.
Hij bedoelt je internetprovider, maar het kan ook aan Eweka liggen. Ik denk dat het ook wel aan Eweka zal liggen als de rest wel snel is en het nu al weer harder gaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01 17:00
Ik heb nu ook net maarweer usenet aangeslingert en inc. casema met eweka en haal gewoon mijn normale snelheden (760/800k) dus het ligt niet aan eweka

Bij welke internet provider zit je?

[ Voor 12% gewijzigd door Doekie19 op 03-12-2006 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gaat niet harder. Op me gewone desktop pc gaat die nog steeds rond de 35kbps. Maar op me laptop via wifi, maar wel op HETZELFDE eweka account, gaat die sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij planet internet.
Pagina: 1