Sweex Wireless Multimedia Remote Control

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Heeft er iemand ervaring met de Sweex Wireless Multimedia Remote Control ?

Afbeeldingslocatie: http://www.aone.zen.co.uk/imagesproduct/access/large/xmm001.jpg

Ik vroeg me af of je daarmee ook software als foobar2000 kon aansturen. Werkt dat gewoon doormiddel van global hotkeys zoals die op elk toetsenbord zitten, of zit daar een andere techniek achter ?

Ik heb de site van Sweex bekeken, handleiding bekeken, maar niks verder gekomen. Iemand die weet of dit universeel werkt ?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:47

weebl

YARR!

Ten eerste raad ik Sweex erg af. Hoort in hetzelfde rijtje als Trust. Verder zou je eens kunnen kijken naar WinLirc. Dit vangt de signalen van de AB af, en stuurt ze via het Lirc protocol door naar de lirc plugin voor foobar2k :)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Sweex is aardig kut ja, maar ik gebruik het maar incidenteel en dan voldoet het opzich wel. Heb wel enige ervaring met hun producten.

En de vraag is dus eigenlijk of WinLIRC de signalen daadwerkelijk afvangt, want dan kan ik het net zo goed gewoon kopen omdat het doet wat ik wil.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:47

weebl

YARR!

mcdronkz schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:34:
Sweex is aardig kut ja, maar ik gebruik het maar incidenteel en dan voldoet het opzich wel. Heb wel enige ervaring met hun producten.

En de vraag is dus eigenlijk of WinLIRC de signalen daadwerkelijk afvangt, want dan kan ik het net zo goed gewoon kopen omdat het doet wat ik wil.
Ik zou je daar geen antwoord op durven geven. Kwestie van opzoeken of uitproberen lijkt me :)

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Heb je deze remote aangeschaft? En zo ja wat zijn je ervaringen. Ik wil het gebruiken voor mijn PC die in ee nandere kamer staat maar waarop ik filmpjes afspeel die ik op mn LCD bekijk in de andere kamer. Zodat ik niet op hoef te staan om hem te pauzeren en zo. Werkt dit goed?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Bij deze even een reply voor anderen die (net als ik) geen informatie over dit ding konden vinden.

Ik heb sinds een paar uur deze remote van sweex in huis.
Het is een handig klein ding, maar er zijn zeer weinig (lees: praktisch geen) instellingen die te wijzigen zijn. Er zijn geen meegeleverde drivers of software waarmee je de instellingen kunt wijzigen. Het apparaatje is plug and play.
Er zijn 3 modes op het apparaatje waartussen je kunt switchen. Eentje voor windows media player, eentje voor powerdvd, en eentje voor windvd.
In mijn geval wilde ik vooral een remote om te gebruiken icm winamp en micro dvd player. Zolang dit programma hotkeys heeft welke je in kunt stellen, zal je met wat knutselen dit wel kunnen gebruiken met deze remote (aangezien de knoppen op de remote door de computer gewoon herkend worden als bepaalde toetsencombinaties, bv cntrl-p, of f10, of f9 etc etc).
Een erg flexibel apparaatje is het absoluut niet, maar in mijn geval voldoet het gewoon goed

System Specs

Pagina: 1