Toon posts:

DVD's branden met Nero onmogelijk geworden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik moet helaas een beroep doen op jullie expertise.

Nero weigert sinds een tijdje om DVDRW's te branden. Ik heb een DVD+R wel met succes gebrand.
Elke keer als ik 'brand compilatie' (UDF, single Layer) doe, krijg ik de volgende foutmelding:
''Invalid command E: TSSTcorp: CD/DVDW SH-S182M, Could not perform start of disc-at-once,
Burn Process Failed at 4x''

Soms krijg ik de melding dat de DVD niet leeg is. Wanneer ik deze gewist heb gaat de melding weg, maar is de DVD volgens Nero nog maar 700MB ipv 4483.......

Ik heb bijna alles al geprobeerd.
Ik heb bergen topics op GoT doorzocht, zonder resultaat.
Ik heb google gezocht, maar geen oplossing
Ik heb Nero totaal verwijderd (incl. met speciaal verwijderingstool Nero) en herinstalleerd
Ik heb ASPI gecheckt: ASPI is ok
Ik heb de firmware ge-update
Ik heb 3 verschillende merken DVD's geprobeerd
Ik heb Daemon Tools compleet uitgeschakeld (niet uninstalled)
Ik heb mijn controllers verwijderd en WinXP (home) ze opnieuw laten installeren.
Ik heb verschillende snelheden geprobeerd
(PS. ik heb maar 1 brander, verder geen optische drives)
Allemaal zonder resultaat

Ik heb een Samsung SH-S182M DVD brander en deze heeft blijkbaar speciale controllers (?)
De brander staat in apparaatbeheer niet onder IDE/ATAPI controllers, maar, samen met D-Tools,
onder 'SCSI en RAID-controllers' en wel onder JMicron JMB36X controller.

Ik lees veel over DMA aanzetten en dit staat idd aan voor de HD en onder IDE/ATAPI staat alles daarover op 'DMA indien beschikbaar', lijkt me goed dus, maar onder "JMicron JMB36X" is niets te vinden over DMA.....

Het HEEFT ooit gewerkt.

Logfile kan ik plaatsen indien gewenst. :)

Help mij alsjullieblieft,.....ik ben het zo zat ;(
(Als dit topic in het verkeerde onderdeel staat, mijn excuses, graag verplaatsen dan :) )

WinXP Home
CPU: E6600@2.4 GHz
MB: Asus P5B
Brander: Samsung SH-S182M Lightscribe
Nero: versie 7.5.9.0
Voeding: Fortron 400W

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-02 17:54

TNO

cake.

Kun je in je bios aangeven of je "onboard raid controller" (Zeer waarschijnlijk je Jmicron)
Op IDE staat ingesteld, en niet op RAID?
Heb je een bios update geprobeerd?

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
Hij moet als IDE ingesteld zijn. En je moet de jmicron drivers installeren (ong. 5 mb). Dan moet het weer werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn BIOS even gecheckt en de controller staat aan en de mode is inderdaad [IDE], dus dat lijkt me ok.

Mijn BIOS heb ik een tijdje terug al geupdate en is nu versie 0509 .
Latere updates veranderen niets aan de JMicron controller dacht ik (ik kan er naast zitten)

De drivers waren al geinstalleerd, maar ik zal ze opnieuw installeren. Bedankt voor de tip iig.

Verwijderd

ik had dit ook weleens, bleek achteraf dat de dvds van dat merk gewoon rot waren
heb je al een ander merk geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal verschillende merken geprobeerd, waaronder 1 waar ik notabene al 4+ DVD's succesvol mee heb gebrand in het verleden. Het heeft ooit gewerkt...

Zeg mensen, ik heb trouwens problemen met het vinden van een geschikte JMicron driver voor mijn moederbord (zijn die drivers eigenlijk MB-afhankelijk?)
Misschien weet iemand een goede link, google is niet erg hulpvaardig..

EDIT:

Ok wacht, ik zit nu op de site van JMicron, maar welke van deze moet ik hebben?

JM20330- Serial ATA Bridge Chip

JMB360- PCIe to SATA II Host Controller

JMB361- PCIe to 1*SATA II and 1*PATA Host Controller

JMB363- PCIe to 2*SATA II and 1*PATA Host Controller

JMB366- PCIe to 2*SATA II and 2*PATA Host Controller

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 00:06 ]

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01-2025
Je zegt dat het heeft gewerkt. Haal die Deamon Tools er eens af en probeer het daarna nog eens. Eventueel even je Nero herinstalleren.

Ik heb wel eens problemen met DT en het branden van CD's gehad op mijn W1 die verdwenen nadat ik DT verwijderd had. Mogelijk is er bij jou iets soortgelijks aan de hand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen, maar ik vind D-Tools echt MEGA handig en kan eigenlijk niet leven zonder.. ;(
( en NEE, Alcohol 120 is GEEN optie, wat een ******* -programma) :( :)

Als iemand nog die JMicron drivers kon toelichten zou dat super zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb Nero compleet, clean verwijderd en Daemon Tools ook.
Nu zie ik echter in Apparaatbeheer (onder systeemapparaten) dat de 'PnP BIOS Extension' niet meer goed werkt (???) (gele uitroepteken).

Ik heb niet kunnen vinden op google wat het is, alleen dat het wel te maken heeft met Daemon Tools en Alcohol 120. Kan niets vinden om het te herinstalleren met Windows cdrom oid.

GRRR.

PS.

Het valt mij op dat mijn muis steeds hapert als de CDROM drive draait..
Ik las ergens dat dit met DMA mode te maken heeft. Maar ik kan, zoals ik al zei, nergens enige verwijzing vinden naar DMA onder JMicron e.d. Hulp?
(is zelfs een soortgelijk topic op het moment daarover dacht ik)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 00:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwste Daemon Tools geinstalleerd en deze werkt iid. (PnP BIOS gedoe blijft overigens, maar lijkt geen probleem)

Ik wilde nu mijn JMicron drivers updaten, dus ik naar die site en klikken op JMB36X PCI To SATAII,
maar er staat nergens een download link voor de drivers !?!?!

Dus naar Asus site gegaan en de ''JMicron JMB36X RAID Controller Driver v1.17.04.00 beta for Windows 2000/XP/2003 & 64bit XP/2003'' drivers opgehaald.

(ik had versie 1.16.1)
Eens kijken wat dit doet...

UPDATE:
Na de JMicron drivers te hebben geinstalleerd en de nieuwste versie van Daemon Tools en Nero ook te hebben geinstalleerd, heb ik nu 2 DVDRW's succesvol gebrand. Maar wat een kl*reklus was het weer.. :)

Ik blijf overigens nog steeds zeer benieuwd naar de DMA-Modus van de JMicron controller!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
FYI : Het verwijderen van PnP BIOS Extension uit apparaatbeheer heeft geen enkel negatief (danwel positief) effect.

Omdat ik heb gelezen dat veel pc's met ODD's die JMicron gebruiken last hebben van sloom gedoe ben ik nog wat verder gaan zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon rotdrivers zijn.
Zie ook http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/600497.html

Uninstall die zooi en laat XP zelf drivers installeren. Dat moet afdoende zijn.

Toevallig heb ik net de laatste drivers geinstalleerd van JMictron en ook daarmee lijkt het probleem verholpen, maar ik kijk het nog even aan. Ik kan eventueel altijd nog de stappen ondernemen die besproken worden in dat topic.
DVDRW's wissen en branden gaat overigens nog steeds goed _/-\o_

Gezien alle problemen die er blijkbaar mee zijn kan dit topic misschien nog veel andere lui helpen :)
Iedereen in ieder geval bedankt. d:)b

Verwijderd

Hmmm, ik had hetzelfde probleem.
Ik heb mijn oude Nero (6.6) terug gezet en het was verholpen. Heeft dus ook wel wat met Nero te maken.
Pagina: 1