Hallo mensen, ik moet helaas een beroep doen op jullie expertise.
Nero weigert sinds een tijdje om DVDRW's te branden. Ik heb een DVD+R wel met succes gebrand.
Elke keer als ik 'brand compilatie' (UDF, single Layer) doe, krijg ik de volgende foutmelding:
''Invalid command E: TSSTcorp: CD/DVDW SH-S182M, Could not perform start of disc-at-once,
Burn Process Failed at 4x''
Soms krijg ik de melding dat de DVD niet leeg is. Wanneer ik deze gewist heb gaat de melding weg, maar is de DVD volgens Nero nog maar 700MB ipv 4483.......
Ik heb bijna alles al geprobeerd.
Ik heb bergen topics op GoT doorzocht, zonder resultaat.
Ik heb google gezocht, maar geen oplossing
Ik heb Nero totaal verwijderd (incl. met speciaal verwijderingstool Nero) en herinstalleerd
Ik heb ASPI gecheckt: ASPI is ok
Ik heb de firmware ge-update
Ik heb 3 verschillende merken DVD's geprobeerd
Ik heb Daemon Tools compleet uitgeschakeld (niet uninstalled)
Ik heb mijn controllers verwijderd en WinXP (home) ze opnieuw laten installeren.
Ik heb verschillende snelheden geprobeerd
(PS. ik heb maar 1 brander, verder geen optische drives)
Allemaal zonder resultaat
Ik heb een Samsung SH-S182M DVD brander en deze heeft blijkbaar speciale controllers (?)
De brander staat in apparaatbeheer niet onder IDE/ATAPI controllers, maar, samen met D-Tools,
onder 'SCSI en RAID-controllers' en wel onder JMicron JMB36X controller.
Ik lees veel over DMA aanzetten en dit staat idd aan voor de HD en onder IDE/ATAPI staat alles daarover op 'DMA indien beschikbaar', lijkt me goed dus, maar onder "JMicron JMB36X" is niets te vinden over DMA.....
Het HEEFT ooit gewerkt.
Logfile kan ik plaatsen indien gewenst.
Help mij alsjullieblieft,.....ik ben het zo zat
(Als dit topic in het verkeerde onderdeel staat, mijn excuses, graag verplaatsen dan
)
WinXP Home
CPU: E6600@2.4 GHz
MB: Asus P5B
Brander: Samsung SH-S182M Lightscribe
Nero: versie 7.5.9.0
Voeding: Fortron 400W
Nero weigert sinds een tijdje om DVDRW's te branden. Ik heb een DVD+R wel met succes gebrand.
Elke keer als ik 'brand compilatie' (UDF, single Layer) doe, krijg ik de volgende foutmelding:
''Invalid command E: TSSTcorp: CD/DVDW SH-S182M, Could not perform start of disc-at-once,
Burn Process Failed at 4x''
Soms krijg ik de melding dat de DVD niet leeg is. Wanneer ik deze gewist heb gaat de melding weg, maar is de DVD volgens Nero nog maar 700MB ipv 4483.......
Ik heb bijna alles al geprobeerd.
Ik heb bergen topics op GoT doorzocht, zonder resultaat.
Ik heb google gezocht, maar geen oplossing
Ik heb Nero totaal verwijderd (incl. met speciaal verwijderingstool Nero) en herinstalleerd
Ik heb ASPI gecheckt: ASPI is ok
Ik heb de firmware ge-update
Ik heb 3 verschillende merken DVD's geprobeerd
Ik heb Daemon Tools compleet uitgeschakeld (niet uninstalled)
Ik heb mijn controllers verwijderd en WinXP (home) ze opnieuw laten installeren.
Ik heb verschillende snelheden geprobeerd
(PS. ik heb maar 1 brander, verder geen optische drives)
Allemaal zonder resultaat
Ik heb een Samsung SH-S182M DVD brander en deze heeft blijkbaar speciale controllers (?)
De brander staat in apparaatbeheer niet onder IDE/ATAPI controllers, maar, samen met D-Tools,
onder 'SCSI en RAID-controllers' en wel onder JMicron JMB36X controller.
Ik lees veel over DMA aanzetten en dit staat idd aan voor de HD en onder IDE/ATAPI staat alles daarover op 'DMA indien beschikbaar', lijkt me goed dus, maar onder "JMicron JMB36X" is niets te vinden over DMA.....
Het HEEFT ooit gewerkt.
Logfile kan ik plaatsen indien gewenst.
Help mij alsjullieblieft,.....ik ben het zo zat
(Als dit topic in het verkeerde onderdeel staat, mijn excuses, graag verplaatsen dan
WinXP Home
CPU: E6600@2.4 GHz
MB: Asus P5B
Brander: Samsung SH-S182M Lightscribe
Nero: versie 7.5.9.0
Voeding: Fortron 400W