Schermcorruptie met onbekende Quadro4

Pagina: 1
Acties:

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-07 09:51
Hallo allen,

ik heb net een onbekende Quadro4 in handen gekregen. Ik steek hem in mijn PC (P4 2ghz, 768MB RAM, ASUS moederbord), maar bij het opstarten van windows gaat het fout. Het apparaat draait overigens windows 2003.

Tijdens het booten lijkt er nog geen corrputie op te treden, maar zodra het windows laad scherm in beeld komt zijn de kleuren niet correct, en komen er verticale strepen in beeld. Zodra het inlogscherm zou moeten verschijnen blijf ik achter met gele blokjes, of een andere kleurrijke combinatie.

Ook in het setupscherm van de bios zijn er witte verticale strepen te zien die veranderen zodra ik een toets indruk. Deze schermen zijn echter nog wel leesbaar.

Heeft iemand suggesties mbt het oplossen van dit probleem?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:03

Outerspace

Admin General Chat
De kaart kan ook gewoon stuk zijn? Test het eens in een andere computer.

Wauw, een sig!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 18:15
Geen echte suggestie, maar aangezien het al in BIOS is, is het zeker hardwarematig (communicatie videoplank -> systeem v.v. of de plank zelf).

Misschien te zwakke voeding? Kaart kapoet? Slot kapoet?

Idd even in andere pc stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 02-12-2006 23:00 ]

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-07 09:51
Ik denk dat ik het op ga geven, meerdere pc's geprobeerd, drivers geinstalleerd, niks helpt. Toch bedankt voor de moeite, maar deze kaart mag de brandstapel op geloof ik :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:13

sapphire

Die-hard pruts0r

Logisch dat de driver neits helpt, in de bios is de driver van de kaart nog neit eens geladen. Die word pas gebruikt op OS niveau..

Dus zoals al gezegd is, probeer de kaart in een andere pc, en als de kaart daar ookal in de bios zo wazig doet is hoogstwaarschijnlijk de kaart gewoon rot.

Gabriël AM5