Toon posts:

Hoe svhs signaal uitlezen en op scherm krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik tv beeld krijgen op m'n laptop?

Ik heb nu zo'n zwart kastje met kabeltjes wat het svhs signaal van m'n laptop converteerd naar scart. Dat werkt goed en ik heb nu beeld van m'n laptop op de tv.

Nu zit er een knopje op het scart blokje: in/out. Nu stond in the faq dat ik hem op out kon zetten en dat ik dan het tv signaal naar m'n laptop kon sturen. Ik heb de scart aangesloten op de out poort van m'n satelietontvanger en deze stuurt het satelietbeeld (tv beeld) nu via scart -> svhs poort naar m'n laptop.

De vraag is: hoe kan ik dit signaal uitlezen en beeld op m'n scherm krijgen?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
dat kan alleen als je een S-video (iod) INGANG op je laptop hebt...
ik ken zo geen laptops die dat hebben, wel weet ik dat er pcmcia/usb "tv kaarten" zijn die dit wel kunnen

gang is alles

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een laptop heeft meestal alleen een uitgang voor video, geen ingang. Dus ik ben bang dat dit je niet zal gaan lukken.
En het is trouwens s-video en geen svhs signaal. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 13:12
Ga eens kijken bij -bijvoorbeeld- pinnaclesystems. Die heeft USB apparaten, waar Video-IN/Antenne/S-Video op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dat is jammer.
Maar ook eigenlijk wel logisch. Een beetje stom van me zelf.

Ik zal eens kijken naar die USB apparaten, maar wat ik me afvroeg is USB (versie 1) wel snel genoeg om tv beeld naar m'n laptop te versturen?

Ik heb overigens ook een firewire aansluiting op m'n laptop, kan ik misschien daar ook iets mee doen of is die poort ook alleen voor uitgaande gegevens?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 15:19 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:18:
Aha, dat is jammer.
Maar ook eigenlijk wel logisch. Een beetje stom van me zelf.

Ik zal eens kijken naar die USB apparaten, maar wat ik me afvroeg is USB (versie 1) wel snel genoeg om tv beeld naar m'n laptop te versturen?

Ik heb overigens ook een firewire aansluiting op m'n laptop, kan ik misschien daar ook iets mee doen of is die poort ook alleen voor uitgaande gegevens?
Wat zijn de specificaties van je laptop? Want als je zo'n oude laptop hebt, dat die alleen USB1 aankan :?... dan is het maar de vraag of die wel die tv 'kaart' gaat pakken...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1