Toon posts:

Mediacenter geeft bij 1080P een te groot beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kunnen jullie mij helpen?

ik heb sinds kort een mediacenter met een nvidia 6150 kaart op het asus moederbord. Deze PC is aagesloten via DVI->HDMI connector op een Maqma 37inch Full HD scherm. Eerst heb ik veel problemen gehad om Rollup2 te kunnen installeren, maar uitendelijk is dat gelukt en krijg ik werkelijk 1080P via Mediacenter op mijn LCD scherm. de promo van HD gedownload en het ziet er fantastisch uit.

Ik heb twee problemen met Media center 2005 en Rollup2:
1) Het beeld is te groot en er valt dus aan alle kanten een stuk van het LCD scherm af.
Eerst kon ik dit via NVKeystone aanpassen, en de desktop gaf dan een normaal beeld. Mediacenter respecteerde deze instellingen helaas niet. De allernieuwste Forceware driver (93.81)heb ik gedownload maar hierdoor geeft NVkeystone een crash.
2)De Hauppage tuner 500 wordt niet mer herket door Mediacenter.

Ik veel geprobeerd om alles werkend te krijgen, maar het is mij nog niet gelukt.
Heeft iemand van jullie ervaringen en tips?

systeem: AMD64X2 4200/2GB intern/320GB HD/Nvidia 6150video/DVD brander/WXP medicenter.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Heeft het niet iets te maken met overscan? Heb je al met de opties daarvan gespeeld? Volgens mij kon je met de laatste drivers van Nvidia daar dingen mee doen. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er wel iets van gezien. Dit staat nu niet aan. Ik ga het proberen.
Voorheen deed ik dit met NVKeystone, maar die werkt niet goed met de nieuwste Forceware drivers.
In ieder geval bedankt voor de tip!!!
De resultaten laat ik weten.
Groeten Ronald

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gameover,

Ik heb de underscan ingeschakeld. De resolutie wordt verlaagd naar 1840x1016.
Het bureaublad is nu perfect in beeld, maar helaas doet mediacenter toch een aantal zwarte balken in het beeld zetten tijdens het afspelen van een film. Het opstartscherm van mediacenter wordt wel correct weergegeven. Moet ik nu de resolutie in mediacenter misschien ook naar 1840 aanpassen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:07:
Beste Gameover,

Ik heb de underscan ingeschakeld. De resolutie wordt verlaagd naar 1840x1016.
Het bureaublad is nu perfect in beeld, maar helaas doet mediacenter toch een aantal zwarte balken in het beeld zetten tijdens het afspelen van een film. Het opstartscherm van mediacenter wordt wel correct weergegeven. Moet ik nu de resolutie in mediacenter misschien ook naar 1840 aanpassen?
Windows MCE neemt normaal gesproken de gekozen desktop-instellingen over.
Druk tijdens weergave van de film eens op de "i" toets van je MCE AB. je kunt dan de zoom instellingen wijzigen.

Werkt je Hauppauge 500 ondertussen wel?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 04-12-2006 11:19 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
de zoomfunktie die werkt inderdaad. Maar dan verlies ik te veel van mijn beeld (zoals bij 1920x1080p). Alle vier instellingen heb ik geprobeerd.
MCE neemt idd de schermresolutie over, en daarom begrijp ik niet zo goed waarom de werkbalken van MCE precies beeldvullend staan en een film net effe daarbinnen valt. Links en rechts is dat een cm, dus daar krijg ik een zwarte balk.

De Hauppage 500 wordt nog steeds niet herkent. Iemand een suggestie?
Alvast bedankt.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 15:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb met dit soort dingen uren zitten klooien op diverse systemen en ben tot de conclusie gekomen dat sommige Videokaarten(drivers) / TV combi's gewoon niet lekker werken. Zelfs al zijn ze direct DVI-DVI aangesloten. Een conversie DVI > HDMI kan dit soort problemen nog erger maken. Heb je wel een MediaCenter driver geladen of de standaard WindowsXP driver. Dit kan met name dit soort dingen net fixen.

De Hauppage 500 heeft WMCE certificering en zou dus moeten kunnen werken. Staat hij als niet herkend in device manager of pakt de MCE software hem niet op. Let ook hier op dat je als het kan de Media Center drivers pakt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Vergeet niet ook een geldige MPEG2 decoder te installeren, bijvoorbeeld NVIDIA PureVideo Decoder. Anders gaat je TV kaart niet werken, en kun je geen DVD's afspelen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

aapelite

Do the kirby!

DVD`s zijn nou eenmaal ook niet altijd 16:9 formaat als je breedbeeld TV he... sommigen zijn cinematic, dus nog een stuk breder. Niet gek dat je dan zwarte balken krijgt. Ik heb precies hetzelfde. Met zoom kan je de beste optie kiezen (ik heb de laatste optie voor bij tv kijken en bij DVD kijken gewoon standaard feed). Meer zit er niet echt op. Het is een bredere rechthoek in een smallere rechthoek proberen te proppen. Je mag kiezen, of zwarte balken of je hakt er wat vanaf zodat de aspect ratio weer hetzelfde is.

Je MCE neemt verder in principe altijd de resolutie correct over van je desktop ed. Dit kan je makkelijk testen tijdens je dvd kijken door op je media button te drukken, in principe gaat je scherm zonder te knipperen (ofwel schakelen tussen reso`s) naar je hoofdmenu.

Probeer verder deze: http://www.hauppauge.tv/s...103%20(WHQL%20Signed).zip

driver eens voor je Hauppauge, kijk of je er wat mee opschiet. Een goede decoder is ook een goede tip wanneer je drivers al geinstalleerd hebt. Een gratis alternatief voor die van Nvidia is bijvoorbeeld Dscaler (versie 5.0.0.8 geloof ik).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:34:
de zoomfunktie die werkt inderdaad. Maar dan verlies ik te veel van mijn beeld (zoals bij 1920x1080p). Alle vier instellingen heb ik geprobeerd.
MCE neemt idd de schermresolutie over, en daarom begrijp ik niet zo goed waarom de werkbalken van MCE precies beeldvullend staan en een film net effe daarbinnen valt. Links en rechts is dat een cm, dus daar krijg ik een zwarte balk.

De Hauppage 500 wordt nog steeds niet herkent. Iemand een suggestie?
Alvast bedankt.
De smalle streep links, rechts, boven en onder heb ik ook met het bureaublad. Ik heb ook gekozen voor underscan en daar is die smalle rand natuurlijk een gevolg van. Ik stoor me er op dit moment niet aan dus laat ik het voor wat het is. Mijn TV-rand is ook zwart dus valt het MCE "randje" niet op.

Aangezien TS wel naar DVD films kan kijken lijkt het me dat hij al een mpeg2 decoder geïnstalleerd heeft. Je kunt de werking van de MCE500 ook buiten MCE testen d.m.v. Microsoft movie-maker.
Je kiest voor opname-bron een van beide tuners en zou je in ieder geval ruis in beeld moeten krijgen. Daarmee wordt in ieder geval duidelijk of de kaart software-matig wel goed geïnstalleerd is.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties!
De Hauppage werkt niet onder MCE. Wel heb ik beeld en kanalen gehad met de software van Hauppage, WinTV. Toen ik Roll-UP2 nog niet had geinstalleerd kon ik wel onder media center werken met de TV tunerkaart. Dus op een of andere manier werkt de PVR500 niet icm met Roll-UP2. Ik heb zelf de volgende link helemaal ( http://www.hauppage.com/p..._pvr150.html#wintv2000app ) opgevolgd, en zelfs dan werkt het niet.
Ik wel eens gelezen dat als je Roll-UP2 deinstalleerd de PVR500 weer werkt, maar volgens mij ben ik dan mijn mogelijkheid (in MCE) kwijt om HDMI te selecteren als uitvoer. Dit ga ik dus niet proberen. Ik zal verder het net afspeuren om de Tunerkaart te kunnen gebruiken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je de beide tuners ook al eens een keertje uit de lijst met apparaten verwijderd?

Testing, one, two ...

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik heb een pvr500 gewoon draaien met rolupp 2 hoor..
Gewoon de drivers geinstalleerd en werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide tuners al uit apparaatbeheer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Welke driver gebruik jij Dromer?

Verwijderd

Topicstarter
Met WinTV2000 heb ik wel geluid op alle TV kanalen maar geen beeld. De Tuner doet dus wel iets, maar het werkt niet goed. Als ik nu mediacenter opstart dan wordt wederom de tuner niet gevonden. Hier wordt ik dus helemaal gek van!!!!!!!!!!!!!
Iemand enig idee hoe ik die pvr500 normaal aan het werk kan krijgen.
de laatste drivers van Hauppage heb ik geinstalleerd;. eerst versie 204324103 en daarna 204324108.
Windows geeft aan dat ze correct geinstalleerd zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die WinTV meuk heb je niet nodig voor MCE.
Eraf, en alleen de MCE-drivers voor je 500 erop zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Klein - wellicht off topic - vraagje : die Maqma tv van je, waar heb je die gekocht? Toevallig via ebay?
Pagina: 1