Af en toe vastlopers bij nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Heb deze week dit nieuw systeem gekocht:

asus P5B
intel core2duo E6600
xfx geforce 8800 gtx
250 giga maxtor
2 giga ram pc5300
550 watt antec trio
dvd-writer aopen
arctic freezer 7 pro

temps:
idle: cpu = 36 graden celcius, graka 51, HD 25 en mobo 28
Na gamen: cpu = 41, graka 65, HD 25-26 en mobo 29

IK heb al een bsod gekregen, battlefield die terugknalt naar het bureaublad, gepiep uit de computer, foutmelding bij 3Dmark06. Met de 97.02 drivers heb ik de meeste problemen. Met de bijgeleverde drivers op de cd heb ik deze problemen minder. Met die drivers kan ik battlefield wel gewoon spelen, maar dan komt erbij 3Dmark01 en track mania nations een hoge fluittoon uit de computer :( Ik ben bijna zeker(hoop het) dat het de drivers zijn, maar heeft iemand ook problemen met die videokaart?(of kan het zijn dat ik zo'n slechte videokaart heb, maar die waren toch allemaal hersteld? Ik bedoel van dat nieuwsbericht van enkele weken geleden.)

-Ik heb al memtest gedraaid
-Andere drivers geinstalleerd
-games opnieuw installeren

[ Voor 4% gewijzigd door skelleniels op 02-12-2006 22:31 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:03

Outerspace

Admin General Chat
IK heb al een bsod gekregen,
En wat stond in die BSOD?

Wauw, een sig!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

het lijkt me eerder dat je ietsje oudere games dit gloednieuwe systeem niet aankunnen, ik heb zo ook iets raar met medal of honor allied assault dat is normaal speelbaar met een 733 MHz en ik speel het met een 3GHz en toch draait de cpu aan 100% . toeval? neen op andere pc's is het juist hetzelfde.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• skelleniels
BSOD sprong meteen weg, had nog niet automatisch heropstarten afgezet. Nu wel dus.
het lijkt me eerder dat je ietsje oudere games dit gloednieuwe systeem niet aankunnen, ik heb zo ook iets raar met medal of honor allied assault dat is normaal speelbaar met een 733 MHz en ik speel het met een 3GHz en toch draait de cpu aan 100% . toeval? neen op andere pc's is het juist hetzelfde.
Dit heb ik nog nooit gehoord...Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen? Het is trouwens normaal dat bij gamen de cpu op 100 procent komt, das dus bullshit.(btw battlefield 2 is nu toch echt niet zo oud...) Nu draait hij wel weer stabiel met de nieuwste videodrivers, hopen dat dit blijft.

edit: zojuist hafl uurtje nfs carbon gespeeld en nog geen vastlopers. Heb wel die motion blur afgezet want ik had hiermee soms drops naar 45 fps:s(het is toch lelijk) Zijn die drops normaal met zo'n kaart?? Mensen met carbon en gelijksoortig systeem, weet het mji te zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door skelleniels op 03-12-2006 09:13 ]

• skelleniels
bump

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Wat je zelf zegt, het zullen wel de drivers zijn. Je hebt gloednieuwe hardware dus de kans is groot dat de software nog niet zo nieuw is en de aansturing dus fouten kan geven. Lijkt me zinloos om hier een nieuw topic voor te openen :S

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb zelf een BFG 8800GTS, en geen last van BSOD's of vastlopers. Ik gebruik driver versie 97.02. Alle 3DMarks (versie 2001 t/m 2006) draaien normaal. Verder heb ik AMD S939 4800+ processor, dus dat is niet te vergelijken met jou systeem.
Je probleem hoeft niet perse de grafische kaart te zijn. Het zou ook het moederbord kunnen zijn, je geheugen of zelfs een defecte processor. Misschien moet je voor jezelf de volgende vragen zien te beantwoorden:

1) Is je systeem prime95 stable?
2) Geeft memtest fouten?
3) Wat voor een BSOD's krijg je? Vaak kun je uit de foutmelding met een redelijk grote zekerheid afleiden of het een software of hardware fout is. Ik denk dat het handig is om de foutmeldingen hier te posten.
4) Kan je de fouten reproduceren? Volgens mijn ervaring is het zo dat hardware BSOD's vaak heel moeilijk te reproduceren zijn, terwijl dat bij software BSOD's vaak wat makkelijker gaat.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik gebruik ook de 97.02's Spellen gaan goed maar ook af en toe een BSOF in 3ds Max. Ik denk ook dat de drivers gewoon nog wat ge-update moeten worden.

Die fluit-toon lijkt me wel een beetje vreemd?

specs

Verwijderd

doe is een firmware upgrade van het moederboard?

ftp://dlsvr02.asus.com/pu...ocket775/P5B/P5B-0806.zip

Version 0806:
Enable support for WiFi-TV card
Enable PreslerXE 3.73 support
Enable USB like support for SATA HDD connected to JMICRON controller when JMicron option is set to IDE or AHCI mode
Drop CPU fan low limit to 600rpm when Conroe CPU is in use.
Enhance ATA ODD compatibility
Support Conroe-L CPU
Fix CPU VCORE too high after overclocking fail

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 18:31 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:38

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:29:
doe is een firmware bios upgrade van het moederboard?

ftp://dlsvr02.asus.com/pu...ocket775/P5B/P5B-0806.zip

Version 0806:
Enable support for WiFi-TV card
Enable PreslerXE 3.73 support
Enable USB like support for SATA HDD connected to JMICRON controller when JMicron option is set to IDE or AHCI mode
Drop CPU fan low limit to 600rpm when Conroe CPU is in use.
Enhance ATA ODD compatibility
Support Conroe-L CPU
Fix CPU VCORE too high after overclocking fail

Mijn Specs

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Wie weet zou het kunnen helpen, ik zie in de changelog alleen niet waarom!

Of lees ik er nu zo ram-overheen ??