Subwoofer kabels naar 1 jack?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,
ik ben in het bezit van een philips versterker met een enkele jack input voor een subwoofer. Mijn subwoofer echter is van een ander merk, te weten Pioneer, en is passief en heeft 2 koperen draadjes als aansluitsysteem. Kan iemand me aub vertellen hoe ik de subwoofer toch op de subwooferinput kan aansluiten en wat ik vooraf aan aanpassing moet doen aan de draadjes en/of de jackinput.

vr gr Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

je praat behoorlijk wartaal :) vraag je nu werkelijk hoe je de ingang van een passieve sub op de ingang van je versterker aan kan sluiten ?? (die jack op je versterker is een lfe uitgang, lijkt het ...)

Als het goed is komt er uit je reciever / decoder een passief lfe signaal, dit moet naar een versterker en dat gaat weer na de sub.

Met de info die je nu geeft gaat dit dus nooit lukken

geeft eens iets meer specs

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 02-12-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wilde gok, een kabeltje met aan de ene kant een tulp en aan de andere kant niks. Het + draadje aan de rode en het - draadje aan de zwarte aansluiting van je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En StuiTeR bedoeld dan natuurlijk: noem het beestje even goed bij z'n naam.
Maak er desnoods foto's van of zoek met google images naar een overeenkomstige aansluiting en verwijs daarnaar.
Aan "een enkele jack input" en "heeft 2 koperen draadjes als aansluitsysteem" hebben we helaas niet.
Als je er niet uitkomt: noem het merk+model van beide apparaten.

Ook ik kan gokken:
Ik gok dat het op je versterker een enkele Cinch (=Tulp) stekker als output is (LFE out).
En op je subwoofer 2x Cinch in. OF een 'luidspreker' aansluiting voor tweeling luidspreker snoer.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor mijn onduidelijkheden,

de kabel die aan de subwoofer zit is een luidsprekersnoer, een met een rood etiketje eraan en een zwarte.
http://www.elektroshop.nl/mailing/images/speakersnoer.jpg

de aansluitmogelijkheid op de versterker is een cinch inderdaad (LFE output dus)

Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:57:
Excuses voor mijn onduidelijkheden,

de kabel die aan de subwoofer zit is een luidsprekersnoer, een met een rood etiketje eraan en een zwarte.
http://www.elektroshop.nl/mailing/images/speakersnoer.jpg

de aansluitmogelijkheid op de versterker is een cinch inderdaad (LFE output dus)

Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben?
Je kan 2 dingen doen:

1. de subwoofer "passief" aansluiten, dus via je speakerdraad.
2. tussen de uitgang op je versterker en je sub een versterker zetten :Y

Die uitgang op je versterker is bedoeld voor actieve subs (met versterker) en jij wil er een passieve (zonder versterker) op aansluiten. En raad eens, dat kan niet. (Ja, kan wel, maar je hoort verdacht weinig).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
De LFE output op je versterker is een line-level output bedoeld om een actieve of versterkte subwoofer aan te sturen. De beste oplossing is in jouw geval om een extra versterker te kopen die je subwoofer aanstuurt en die je op de LFE output aansluit. Een simpele versterker zou voldoende moeten zijn.

Als alternatief zou je kunnen kijken of je nog een extra speakeraansluiting op je versterker hebt die bedoeld is om een tweede speakerpaar aan te sturen. Daar kun je dan je sub op aansluiten.
Anders kun je ook nog je sub 'tussen' je frontspeakers doorlussen. Dan gaat er dus eerst een speakerkabel naar je sub en vandaar naar je frontspeakers. Je sub moet dan wel een dubbele speakeraansluiting hebben ( in/out ). Als je dat niet hebt zou je nog de sub en je frontspeakers dubbel kunnen aansluiten op dezelfde terminal.

Deze laatste drie alternatieven zijn alleen niet aan te raden omdat een subwoofer behoorlijk veel vermogen trekt en je waarschijnlijk niet genoeg vermogen hebt om zowel je sub als je speakers aan te sturen. Veel geluid zal er dan niet uit je sub komen.

Ik zou gewoon kijken of je niet een actieve subwoofer kan vinden. Ik heb vorige week nog bij Mediamarkt een subwoofer van Wharfedale gehaald voor maar 169 Euro dus zo duur zijn die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

kijk herhalingen van mijn eerste gok :) zo zie je maar weer ........ of een losse amp of een actieve sub....die van mij komt over een week of 2 beschikbaar maar dat is wel een echte dus wellicht buiten je budget

leuke is trouwens dat de 'jack' uit de TS niet eens in de opzet voorkomt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 03-12-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik heb nog wel een actieve subwoofer over. Het gaat om een Koda SW10A. Helaas heb je Direct Messaging uitstaan. Dus dan maar zo.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1