Ik heb een nieuwe versnellingspook-knop gekregen en deze wil ik natuurlijk zo snel mogelijk monteren. Echter, na het afdraaien van de oude knop bleek dat de nieuwe knop niet past. Het formaat van het schroefdraad komt niet overeen. Wie weet of dit standaard maten zijn; m.a.w. kan ik simpel bij de Halfords ofzo een tussenstukje kopen die ik ertussen zet? Ik dacht, ik vraag het even; zoeken is moeilijk want ik weet de keywords niet.
Verwijderd
je zit denk ik op het verkeerde forum haha;)
nee maar hij past dus wle over de pook maar je kunt hem niet vast zetten.
er zitten meerdere pasringettjes bij als het goed is?
meestal is het zo dat je de onderkant van de pooknop eraf kunt draaien en dat hij met 3 inbusboutjes vast op de pook gedraaid kan worden, en als dat niet het geval is kun je gewoon een flinke dot kit erin doen en erop drukken
nee maar hij past dus wle over de pook maar je kunt hem niet vast zetten.
er zitten meerdere pasringettjes bij als het goed is?
meestal is het zo dat je de onderkant van de pooknop eraf kunt draaien en dat hij met 3 inbusboutjes vast op de pook gedraaid kan worden, en als dat niet het geval is kun je gewoon een flinke dot kit erin doen en erop drukken
Bij dat soort pimp-poken zit normaal gesproken een setje verloophulpstukdingen. Halfords moet je daar ook bij kunnen helpen.
(/me was in een ver en grijs verleden Halfordsverkoper)
(/me was in een ver en grijs verleden Halfordsverkoper)
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Indien te klein: opboren tot ± 0.5mm te klein, dan de knop erop meppen.
Indien te groot: bisonkit erin en aanduwen
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Dat met die kit dat gaat dus niet goed als er teveel ruimte in zit, dan gaat die kit na een jaar of twee stuk zijn omdat die knop midden in de zon zit in een auto. Ik heb hier nog ergens een opgefrommeld CD-hoesje liggen wat in de zon op m'n rechter voorstoel zó heet geworden was dat het zich had opgefrommeld als een stukje cellofaan. Gewoon zo'n 2 deel crystal case van de Aldi CD-Rs, niets bijzonders. Maar als dát zo heet wordt (blauwe auto, geen zwarte toen nog) dan wordt die kit ook niet koud.Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:55:
Indien te klein: opboren tot ± 0.5mm te klein, dan de knop erop meppen.
d'r op meppen is misschien wel functioneel, in de zomer wordt door de warmte de koppeling vanzelf stevig en solide, na een beetje uitzetten, krimpen, uitzetten, krimpen. Heb in elk geval zo al een keer een tuinslang-bevestigings-opzetstukje aan een kraan "gelast". Kostte me een kraan want was niet de bedoeling.
Pagina: 1